استاندار کرمان:

در صدد رفع مشکلات پروژه های تولیدی هستیم

  • شناسه خبر: 203318
در صدد رفع مشکلات پروژه های تولیدی هستیم

استاندار کرمان گفت: در پروژه ها و طرح های در دست اقدام گرفتاری ها و مسایلی وجود دارد که در صدد رفع آن ها هستیم تا پروژه ها به بهره برداری برسند و نرخ اشتغال افزایش یابد.

خانه » اسلاید شو » در صدد رفع مشکلات پروژه های تولیدی هستیم

به گزارش خانه خشتی؛ محمدمهد فداکار شامگاه سه شنبه در جلسه تکاپو، شورای تسهیل در امور کسب و کار شهرستان در محل سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وجود مشکلات در برخی امور مردم اظهار داشت: متأسفانه برخی افراد اگر در بدنه دستگاه های دولتی نباشند کار مرم بهتر و به سهولت انجام می شود.
محمدمهدی فداکار بیان کرد: رتبه کسب و کار در استان کرمان ۲۹، ۳۰ و ۳۱ است و امسال نرخ رتبه بیکاری به ۴.۵ کاهش یافته است و تعهد اشتغال استان امسال ۱۰۳ درصد اجرا شده است.
وی ادامه داد: در پروژه ها و طرح های در دست اقدام گرفتاری ها و مسایلی وجود دارد که در صدد رفع آن ها هستیم تا پروژه ها به بهره برداری برسند و نرخ اشتغال افزایش یابد.
فداکار تصریح کرد: امسال با وجود مشکلات حوزه کشاورزی پسته ؛ شاهد کاهش ۴۰ هزار تنی محصول پسته در رفسنجان بودیم این یعنی معادل ۱۶ هزار میلیارد تومان پول به شهرستان وارد نشد لذا زندگی مردم این شهرستان به تولید پسته وابسته است که البته کشاورزان در ۱۸ فروردین سال جدید باید آمادگی لازم جهت مقابله با بروز بلایای طبیعی سرمازدگی داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی رفسنجان دارای بالای ۱۲۰ عضو است گفت: نگاه بد برخی ها کل کار را قفل می کند و برخی در موفقیت سرمایه گذار اختلال ایجاد می کنند اما برخی سرمایه گذاران با جدیت به کار خود ادامه می دهند؛ قطعی برق و گاز واحدهای تولیدی معضل مهمی است که باید در رفع آن تدابیر لازم اندیشیده شود مثلا در کار تولیدی یکی از واحدهای رفسنجان که زندگی مردم است و تعدادی افراد مشغول هستند برق را قطع می کنند که منجر به مشکلاتی می شوند.
فداکار ادامه داد: انرژی خورشیدی در استان بهترین مزیت است اگر برق در شهرستان از این طریق تولید شود واحدهای تولیدی با مشکل مواجه نمی شوند؛ همچنین دنبال این بودیم فشار گاز خانگی را کاهش دهیم تا گاز واحدهای تولیدی قطع نشود؛ واقعیت این است که مشکل شبکه نداریم و مشکل کمبود گاز در کشور وجود دارد و بهتر است مصرف گاز خانگی کاهش یابد.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اروند چرخ واحدی تولیدی در رفسنجان است که دارای کمبود انرژی است و دنبال رفع این معضل واحد اروند چرخ هستیم.

شرکت مس ۱۵۰۰ میلیار تومان، منابع را به استان کرمان انتقال داد

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران ۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار از بانک های خارج استان به بانک کشاورزی استان کرمان انتقال داد تا به مردم تسهیلات واگذار کند که ۷۰۰ میلیارد تومان از این میزان در بانک رفسنجان انتقال یافت.

فداکار بیان کرد: شرکت مس باید منابع خود را بیاورد و برای رفع مشکلات مردم سرمایه گذاری وکند.
وی اظهار کرد: بانک ها گاهاً اطلاعاتی کامل را در جلسه ها نمی دهند و باید با بانک خارج از جلسه مشکلات را حل کنیم سپس به جلسات رفع موانع تولید ببریم تا به صورت نهایی رفع مشکل گردد.
استاندار کرمان اظهار داشت: بازی های دلار در ایران ماهیت اقتصادی ندارد، وضعیت دلار عرصه جنگ است ولی نرخی که بالا رفت نزدیک ۳۰ درصد برگشت؛ بهرحال نرخ تورم جهانی است و تفاوت نرخ تورم ها و با این حرکات دشمن در سلیمانیه باعث شد که دلار افزایش یابد به هر حال سعی داریم در رفع موانع تولید پیگیری های لازم را انجام دهیم تا اشتغال ها با مشکل روبرو نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان