رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان:

مسئولین امانت دار نظام و مسئولیت ها باشند

  • شناسه خبر: 203230
مسئولین امانت دار نظام و مسئولیت ها باشند

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان گفت: مسئولین باید تمام و کمال در مقابل خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نهایت احترام و قدردانی را داشته باشند و امانت دار این نظام و مسئولیت ها باشند.

خانه » آخرین اخبار » مسئولین امانت دار نظام و مسئولیت ها باشند

به گزارش خانه خشتی؛ مصطفی دهقان رجبی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه با گرامیداشت و تبریک هفته بزرگداشت شهدا و روز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جایگاه بالای شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده های محترم شان، اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در جمع مسئولین در باب جایگاه بنیاد شهید، اداره بنیاد شهید را افضل ادارات میخوانند چرا که این اداره به افضل خلق خدا خدمت رسانی میکند.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان بیان کرد: امام خمینی(ره) خدمت رسانی به این قشر معزز را تکلیف شرعی برای دولت و مردم میدانند و می فرمایند:” باید در اسرع وقت و بدون فوت وقت خدمت رسانی به افضل خلق خدا انجام پذیرد.” و همچنین از مسئولین میخواهند که در شرایط کنونی و آینده های دور اولویت را به کسانی بدهند که در راه اسلام مبارزه کردند.

وی افزود: طبق فرمایشات امام راحل هیچ ارزشی مهم تر از تقوا و جهاد در راه خدا نیست و همین  تقدم ارزش های الهی باید معیار انتخاب و امتیاز دادن به افراد و جایگزین همه سنت ها و امتیازات غلط مادی و نفسانی بشود، چه در زمان جنگ و چه در حالت صلح که خدا هم این امتیاز را به آنها عنایت فرموده و صرف امتیاز لفظی و عرفی کفایت نمیکند و باید همه در متن قوانین، مقررات، روش و منش جامعه پیاده شود.

مصطفی دهقان رجبی بیان کرد: اما امروزه اگر ایثارگری مقدم شمرده شد بر غیر ایثارگر؛ بعضی مردم گلایه می کنند. آیا آنها نمیدانند در زمان جنگ و در زمان جان دادن، جانبازی و گذشتن از خانواده، فرزندان و اموال، آنها خود را مقدم دانستند بر دیگران و بی منت همه چیز خود را فدای خدا، اسلام و نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران کردند؟

وی ادامه داد: آن ها دیروز در جان دادن و فداکاری و گذشتن از همه چیز خود، خودشان را مقدم دانستند و امروز وظیفه شرعی ماست که آنها را مقدم بشماریم.

رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران رفسنجان گفت: حال چرا ما گله میکنیم برای همان حداقل امتیازاتی که برای این عزیزان در نظر گرفته شده است؟ در بحث تحصیل، اشتغال و غیره از هر چهار جایگاه فقط و فقط یک جایگاه برای ایثارگران و خانواده معظم شان در نظر گرفته اند و سه جایگاه دیگر برای افراد غیر ایثارگر است و همین هم به دلایل مختلف به طور کامل اجرا نمیشود.

وی خاطرنشان کرد: ایثارگران و جانبازان در بحران ها تا پای جان از این نظام اسلامی دفاع کردند و خود را در دلسوزی و دفاع از اسلام و ولایت فقیه ثابت کرده اند پس اگر مسئولیتی هم داشته باشند حاضرند بدون چشم داشت تمام توان و انرژی خود را بگذارند؛ البته در جایگاه مسئول هم اگر امروز جانباز و یا ایثارگری مسئولیتی بر عهده گرفت باید به مانند قبل خود را وقف این مسئولیت در جهت پیشرفت این نظام مقدس کند.

دهقان رجبی عنوان کرد: امروزه برای هر مسئولیت خون ها داده شده است، جانبازی ها، ایثارگری ها و فداکاری ها شده است تا این مسئولیت ها و شرایط به دست ما برسد؛ بنابراین مسئولین باید تمام و کمال در مواجهه با خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران نهایت احترام و قدردانی را داشته باشند و امانت دار این نظام و مسئولیت ها باشند.

وی افزود: اگر خود را مدیون این نظام، شهدا و امام شهدا دانستیم و تمام تلاش خود را برای رشد و پیشرفت انجام دادیم آنگاه مورد رضایت و شفاعت شهدا قرار میگیریم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان