خانه خشتی گزارش می دهد؛

روایت خانه خشتی از ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 202854
روایت خانه خشتی از ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در رفسنجان + عکس

رفسنجانی ها برگ زرین دیگری دیگری را در تاریخ انقلابی شهرشان رقم زدند.

خانه » اجتماعی » روایت خانه خشتی از ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در رفسنجان + عکس

به گزارش خانه‌خشتی، از ماشین که پیاده شدیم اولین قدم را بر میدان ابراهیم گذاشتیم، دو ساعت مانده به شروع راهپیمایی، یک سمت آن به سمت خیابان امام خمینی ره و میدان قدس است که اتوبوس ها به صف ایستادند و منتظر.

دو سمت دیگر به سمت خیابان شهدا و سعدی که بوسیله ی خودروهایی بسته شده و یک سمت دیگر آن گذر انقلاب منتهی به میدان انقلاب است.

دور میدان غرفه هایی در حال تزیین است، اولین غرفه به نام شهید ابراهیم هادی است، امروز روز تولد این شهید عزیز است، میز و صندلی برای نقاشی کودکان چیده شده، شکلات پخش و سربند جمهوری اسلامی توزیع می کند.

غرفه بعدی خادمان موکب شهدای صنعت مس هستند، بوی چای آلاله فضا را گرفته، همه چیز آماده است برای یک پذیرایی درست و حسابی، مثل همیشه.

جلوتر می رویم، غرفه بسیجیان حوزه حضرت رسول و مجتمع مس سرچشمه که با بادکنک هایی تزیین شده و در کنارشان چادر جمعیت هلال احمر برپا و و علاوه بر ارائه خدمات، آماده جمع آوری کمک برای زلزله زدگان خوی است.

غرفه بسیج دانش آموزی ابتدای گذر انقلاب تعبیه شده و یک عالمه پوستر در مقابل ان قرار داده شده تا راهپیمایان بردارند.

با انقلاب اسلامی عهد بستیم

آن سوی میدان مقابل کانون هنری بسیج غرفه دختران بسیجی فاطمه الزهرا برپا شده، عهدنامه ای آماده کرده اند و قرار است راهپیمایان با انقلاب عهد ببندند.

ماشین های پلیس و اورژانس نیز در ورودی میدان از سمت خیابان امام ایستادند.

غرفه رسانه هم در گذر انقلاب با نام مسیر پیروزی برپاشده و قرار است تصاویر تماشایی را از رفسنجان به دنیا مخابره کند.

رفته رفته به ساعت آغاز راهپیمایی نزدیک می شویم و بر جمعیت میدان افزوده می شود، این میدان مقصد است، جمعیت باید با اتوبوس ها راهی مبدا یعنی میدان قدس شوند.

همه چیز اینجا برای برپایی یک جشن بزرگ آماده بود.

دهه هشتادی و نودی ها امسال بیشتر آمده بودند

دقیقا همین است، هر گوشه ای را نگاه میکردیم یک تعداد از آنها ایستاده بودند آن هم نه بی ذوق بلکه با کلی ذوق، بادکنک به دست، چفیه بر دوش، پرچم و پوستر به دست، آماده اند که جشن بگیرند.

یکی از دهه نودی ها می گوید: آمدیم از کشورمان دفاع کنیم و امروز جشن انقلاب است.

دختر نوجوانی هم می گوید: اینجا جشن انقلابمان است، ۲۲ بهمن روز سربلندی ایران است، ما انقلابمان را دوست داریم، شهید داده ایم، آمریکا بداند مردم ایران هیچگاه تسلیم نمی شوند و همانطور که حاج قاسم گفته جمهوری اسلامی حرم است و ما وظیفه داریم مدافع حرم باشیم.

پسر نوجوان هم شعار نه سازش، نه تسلیم، آتش به اختیاریم سر میدهد و می گوید: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.

مشکلات اقتصادی هم مانع نشد

بانوی میانسالی می‌گوید: برای وطن و انقلابم اینجا هستیم، گرانی ربطی ندارد که ما را منصرف کند در این میدان حاضر نباشیم.

خانم جوان ۳۵ ساله می‌گوید: مردم هرچه در سختی هم باشند اما برای انقلاب اسلامی همه در میدان هستند، هرچقدر دشمنی دشمنان بیشتر شود حضور مردم به کوری چشم دشمن پررنگ تر می شود.

ساعت ۱۰ شد، راهپیمایی از مبدا آغاز شد، اولین خبر از رفسنجان صادر شد، هم اکنون؛ آغاز راهپیمایی باشکوه مردم رفسنجان در یوم‌الله ۲۲ بهمن ۱۴۰۱.

دوربین را بین جمعیت بردم، غیرت مردم رفسنجان تماشایی بود، حالات هرکدام توصیفی مفصل می خواهد، حضور آنقدر زیباست که همه را حیرت زده کرده است.

همه آمدند

یک نکته قابل توجه راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ این بود که رجال سیاسی از هر حزب و گروهی چه اصلاح طلب و چه اصول گرا در میدان حاضر شدند به این معنا که حضور در میدان کاری به جناح و دولت ندارد، انقلاب اسلامی همواره پایدار و استوار در حرکت است.

جمعیت بی سابقه در تاریخ انقلابی رفسنجان

این را حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان گفت که جمعیت حاضر در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در رفسنجان بی سابقه است، مسئولان یک به یک از این حضور باشکوه مردم قدردانی کردند و قول دادند بیش از پیش خدمتگزار این ملت باشند.

گزارش از مریم مرادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
22 بهمن 1401 22 بهمن در رفسنجان بهمن1401 رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان