استاندار کرمان میهمان رفسنجانی ها در دومین روز از دهه فجر

  • شناسه خبر: 202534
استاندار کرمان میهمان رفسنجانی ها در دومین روز از دهه فجر

محمد مهدی فداکار صبح امروز به منظور افتتاح، کلنگ زنی و بازدید از طرح های عمرانی به رفسنجان سفر کرد.

خانه » اسلاید شو » استاندار کرمان میهمان رفسنجانی ها در دومین روز از دهه فجر

به گزارش خانه خشتی؛ شهردار رفسنجان روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات احداث دهکده ورزشی بلوار خلیج فارس در رفسنجان ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: از آنجایی که با کمبود زیرساخت های ورزشی در رفسنجان مواجه هستیم با کمک شورای اسلامی شهر اقدام به ایجاد دهکده ورزشی در ۱۲ هکتار وسعت جهت رفع این معضل کردیم که فاز اول این پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات شهرداری در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.
مجید کهنوجی ادامه داد: فاز دوم این طرح هم در سال ۱۴۰۳ با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت؛ ضمن اینکه اولویت ایجاد زیرساخت و سالن های رزمی کار و زیرساخت پرورش اسب در دستور کار است و برای ورزش های دیگر هم قرار است در این دهکده زیرساخت ها اجرا شود.
وی با اشاره به اینکه در رفسنجان پتانسیل پرورش اسب وجود دارد بیان کرد: در این شهرستان ۱۲ هزار ورزشکار بیمه شده وجود دارد که ظرفیت بسیار چشمگیر است.

مهمانشهر اتباع افاغنه در رفسنجان جابجا می شود

کهنوجی در آئین آغاز به کار عملیات احداث مهمانشر جدید هم اظهار کرد: با توسعه شهر، ساماندهی این اتباع در دستور کار قرار گرفت و با حمایت استاندار کرمان جابجایی و احداث مهمانشهر جدید در ۹۰ هکتار در حوالی کمربندی سرچشمه و یزد صورت گیرد.
شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه مهمانشهر قبلی در ۳۰ هکتار وسعت وجود داشت بیان کرد: با بررسی های دفتر فنی شهرداری در مهمانشهر جدید هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی ساخته می شود و در شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد؛ فقط دغدغه این است که بقیه اماکن عمومی هم مانند مرکز بهداشت، مسجد، مدرسه و غیره باید حل شود که ارگان های مختلف باید پای کار بیایند.
وی با اشاره به اعتبار پیش بینی شده ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح افزود: این پروژه بازه زمانی ۳ ساله را دارد اما با سه شیفت قرار است طی ۶ ماه آینده این کار به ثمر برسد و تحویل داده شود.
شهردار رفسنجان گفت: ۴۰ هزار اتباع بیگانه در رفسنجان زندگی می کنند که با احداث مهمانشهر جدید ۲۵ درصد این اتباع در قالب ده هزار نفر ساماندهی خواهند شد.

بازدید از تصفیه خانه مرکزی رفسنجان صورت گرفت

علی قائم پناه مدیر عامل و مجری مجموعه تصفیه خانه مرکزی آب رفسنجان بیان کرد: برای کاهش آرسنیک مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی آب خام داریم که ورودی طرح است و واحد فیلتراسیون آرسنیک را از آب جدا می کند.
وی افزود: مراحل حذف آرسنیک به صورت ته نشینی و زلال ساز است و آرسنیک را می گیرد بعد از آن کلرز نی است در انتها هم مخزن ۲۰ هزار متر مکعب پیش بینی شده تا آب شهر سالم به دست مردم برسد.
وی با بیان اینکه الان پیشرفت فیزیکی پروژه ۲۹ درصد است ادامه داد: قرارداد با پیمانکار جدید و با اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومان کار تکمیل و قرار است ۹۳۰ لیتر در ثانیه آب تصفیه و به مدار مصرف وارد شود.
رییس مجتمع مس سرچشمه هم در این بازدید گفت: بحث آرسنیک زدایی در رفسنجان از سال ۹۷ مطرح و در دستور کار قرار گرفت.
حسین احمدی بیان کرد: در حال حاضر قرارداد با پیماکار جدید منعقد شده و کار در حال پیشرفت است.

مرکز پزشکی فردگرا در رفسنجان به دانش بنیان تبدیل شود

استاندار کرمان در ادامه در بازدید از مرکز در دست احداث بیمارستان فوق تخصصی تسکین اظهار کرد: با افزایش جمعیت وجود سه بیمارستان، بخش درمان جوابگوی نیازهای مردم نیست این در حالی است که دولت هم در این زمینه کمک خاصی ارائه نداده است.
محمد مهدی فداکار بیان کرد: در رفسنجان از قدیم مردم خیرساز هستند و دولت در بحث های آموزش و پرورش و درمان کار بزرگی انجام نداد و مردم بیمارستان مرادی، نیک نفس و علی ابن ابیطالب را ساختند.
وی افزود: بیمارستان ۱۵۰ تختوابی جنرال تسکین بر پایه بالاترین سطح استاندارد جهانی مدیریت می‌شود و با حفظ کرامت انسانی، در کنار بیمارستان دو مرکز پزشکی فردگرا و پارک ارتقا سلامت هم ایجاد می‌شود که با هدف افزایش امید به زندگی ایجاد می شوند.
استاندار کرمان گفت: مرکز درمان شخص محور در ایران برای نخستین بار قرار است در رفسنجان یکی از مجموعه های احداث این بیمارستان باشد و برای تکمیل این بیمارستان از همه ارگان های متولی می خواهیم که پای کار بیایند.
فداکار عنوان کرد: اگر این مرکز فردگرا می تواند به دانش بنیان تبدیل شود انجام روند اداری آن طی شود و با کمک شرکت ها ی مس و گل گهر تبدیل به دانش بنیان شود.
استاندار کرمان گفت: که ما برای راه اندازی پروژه های پدانش بنیان تمام تلاش را می کنیم و قصد داریم برای شرکت های دانش بنیان اعتبار صندوق پژوهش و فناوری استان را که سه میلیارد تومان است به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.
کل زمین بیمارستان تسکین ۳۰ هکتار و قرار است در کنار بیمارستان ارتقا سلامت پارکی و مرکز پزشکی فردگرا احداث شود؛ خانواده نظری دارای ۶۵ درصد سهام و ۲۰ درصد سهام متعلق به شرکت مس و ۱۵ درصد هم متعلق به پزشکان است.
زیربنای فعلی این بیمارستان ۳۴ هزار متر مربع در قالب ۴ قسمت شامل پنج طبقه، دو واحد ۶ طبقه و ۷ طبقه با اعتبار ۴۰ میلیون دلار احداث اشود و در حال حاضر۱۸ درصد پیشرفت پروژه است.
در این مرکز یکی از متولیان احداث بیمارستان تسکین توضیح داد: که در این مرکز تولید پوست مصنوعی و روش های درمانی پوستی، درمان بیماری های روانی که ریشه ارثی دارند، درمان بیماری های عصبی مانند ام اس، پارکینسون و درمان بیماری های مفاصل، و درمان ریشه ای سرطان های مختلف انجام خواهد شد همچنین این مرکز به منظور ارتقا سلامت و انجام پروژه پیری و جوان سازی است، دنبال تشکیل تیمی متخصص از حوزه های مختلف مانند ژنتیک و غیره هستیم.

تله متری آب و فاضلاب رفسنجان بهره برداری شد

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب شهرستان رفسنجان هم در این آئین اظهار کرد: امروز ۷۸ میلیارد تومان پروژه آب رسانی شامل تله متری، ۱۱ حلقه چاه، ۵ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب را در شهرستان بهره برداری می کنیم.
حسین چرخ انداز گفت: جهاد آبرسانی در دستور کار شرکت با هماهنگی قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است که در ۱۱۳ روستای رفسنجان آبرسانی را انجام می دهد.
وی افزود: اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومان را در بر دارد و در حومه غربی، منطقه نوق و روستاهای محروم از آب بیش از ۶۲۰ کیلومتر در این شهرستان در حال اجرا است.
چرخ انداز بیان کرد: اگر خط انتقال آب از خلیج فارس هم اجرا شود در سال آینده تنش آبی کاهش خواهد یافت.
در ادامه گذر تاریخی انقلاب با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان و پارک بانوان هم با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان