در کنفرانس مطبوعاتی صبح امروز اعلام شد:

اشتغال زایی،توجه به بخش کشاورزی، توسعه روستاها و بهسازی راه ها

  • شناسه خبر: 20245
اشتغال زایی،توجه به بخش کشاورزی، توسعه روستاها و بهسازی راه ها

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، صبح امروز کنفرانس خبری نماینده مردم رفسنجان و انار با حضور خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد. دکتر آذین ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد، هدف از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را اعلام برنامه ها در یک سال گذشته عنوان کرد و […]

خانه » آخرین اخبار » اشتغال زایی،توجه به بخش کشاورزی، توسعه روستاها و بهسازی راه ها

به گزارش خبرنگار خانه خشتی، صبح امروز کنفرانس خبری نماینده مردم رفسنجان و انار با حضور خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری ها برگزار شد.

دکتر آذین ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره) و ۱۵ خرداد، هدف از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی را اعلام برنامه ها در یک سال گذشته عنوان کرد و افزود: این کنفرانس جهت ارائه فعالیت های انجام شده طی سال گذشته و طی ۱۰۰ جلسه علنی و ۱۰۰ جلسه در کمیسیون های مجلس برگزار شده است.

 وی افزود: امروز در دوران حساسی هستیم و اگر در مسیر حق استقامت بورزیم و صدق داشته باشیم، طبق آیه شریفه قرآن، قطعاً خداوند پیروزی را نصیب ما می کند.

دکتر آذین افزود: در کنار تحریم ها و عملیات روانی دشمن، اولویت ما معطوف به حل مشکلات مردم است؛ لذا به حواشی نمی پردازیم و حق نداریم ظرفیت های خدمت گذاری را خدشه دار کنیم تا دشمن از آن سوء استفاده کند.

وی ضمن درخواست از نخبگان و سرمایه گذاران و مردم شریف رفسنجان، برای پیشرفت و توسعه شهر، ادامه داد: در دهه پیشرفت و عدالت، باید همگی در این راستا قدم بردارند تا شهرستان هایی از حیث مادی و معنوی و در طراز انقلاب داشته باشیم.

نماینده مردم رفسنجان و انار،  به برنامه های زیربنایی کوتاه مدت و بلند مدت اشاره کرد و گفت: برای این منظور، بین مسئولین تعامل مثبت برقرار کردیم و کارگروهی در فرمانداری جهت مشاوره از افراد مختلف تشکیل شد تا صنعت کاران و کشاورزان به بیان مشکلات خود پرداخته و راهکارهای عملی ارائه شود.

دکتر آذین شناسایی کلیه ظرفیت های انار و رفسنجان و برنامه ریزی بر اساس پتانسیل ها را برای پیشرفت و توسعه شهرستان، را از اهداف جلسات خود برشمرد واظهار داشت: با همکاری مسئولین استانی و مطالعات انجام شده، پروژه های کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت تعریف و بنگاه های اقتصادی مربوطه تشکیل شد.

اشتغال زایی

دکتر آذین از اجرای پروژه ی تولید شیشه شفاف شرکت تازه پسته رفسنجان خبر داد وگفت: با راه اندازی این شرکت، در فاز اول حدود ۱۵۰ نفر و در فاز دوم بیش از ۵۰۰ نفر مشغول به کار شدند.

وی احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی رفسنجان را از دیگر پروژه های اشتغال زایی عنوان کرد و افزود: این نیروگاه به منظور ورود برق و رفع مشکل برق شهرستان ایجاد شد.

نماینده مردم رفسنجان و انار منطقه ویژه اقتصادی با تحت پوشش قرار دادن پروژه های چند منظوره از جمله مس و کشاورزی، را یکی از ظرفیت های بزرگ رفسنجان اعلام کرد و تصریح داشت: در یکی دو ماه آینده، پروژه هایی چون لوله پلی اتیلن و کود آلی ایجاد به منظور ایجاد شغل در این منطقه راه اندازی خواهد شد.

وی حمایت از سرمایه گذاری و تشویق سرمایه گذاران برای راه اندازی بنگاه های اقتصادی و بستر سازی و تسهیل و هماهنگ سازی برای آن را از برنامه های دیگر این مجموعه عنوان کرد و بیان داشت: برای این منظور سفرهای متعدد با حضور وزرا و مدیران کل و کمیسیون های صنعتی و کشاورزی به شهرستان انجام شده که محور همه آن ها رفع مشکلات صنعت کاران و کشاورزان بوده است.

نمیانده مردم رفسنجان و انار ادامه داد: ایجاد اشتغال زایی خانگی و استفاده از صنایع پایین دستی مس را از اقدامات دیگر این دوره، برای کاهش بیکاری در رفسنجان اعلم کرد.

کشاورزی

دکتر آذین مشکلات بخش کشاورزی و تلاش در جهت رفع آن را از برنامه های مهم این منطقه عنوان کرد و ابراز داشت: مصرف بهینه سموم دفع آفات کشاورزی و ایجاد کلینیک کنترل کیفیت سم از اقدامات انجام شده این مجموعه برای تسریع در روند کار کشاورزان بوده است که طی یکی دو هفته آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به پرداخت هزینه های گزاف کشاورزان در خصوص خرید سموم دفع آفات، که میزان ان به ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۰ رسید، تصمیم گرفتیم به منظور جلوگیری از اَرزبَری، اتلاف سرمایه و کاهش هزینه ها، با همکاری مسئولین هیئت علمی دانشگاه ولی عصر (عج)، به ساخت سم تکنیکال اقدام کنیم که در فاز اول آن، شش سم با سرمایه گذاری بخش خصوصی تولید شد.

وی از در اختیار قرار گرفتن برخی کودهای شیمیایی در بخش کشاورزی خبر داد و گفت: علاوه بر این، حدود ۱/۱ میلیارد متر مکعب بیلان منفی آب داشتیم که برای استفاده بهینه از آب، استفاده از روش مکانیزه آبیاری تحت فشار با پرداخت ۸۵ درصد تسهیلات از سوی دولت، در دستور کار قرار گرفت.

آذین با اشاره به تأمین و انتقال حوزه به حوزه آب، به خبرنگاران گفت: انتقال اب شیرین از خلیج فارس با نصب آب شیرین کن ها و ورود ۷۰ درصد آن به استان کرمان، از مشکلات آبی این استان کاست.

وی افزود: هم چنین برای انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران ۲۵ میلیارد تومان بودجه کنار گذاشته شد که نوید بخش آبادانی کشاورزی در مناطق کرمان و یزد و سمنان خواهد بود.

نماینده مرم رفسنجان و انار انتقال آب از بهشت آباد، استفاده از ظرفیت سیستم فاضلاب شهری برای آبیاری کشاورزی، تعیین تکلیف زمین های فاقد سند و برقی کردن چاه های کشاورزی را از اقدامات دیگر این مجموعه در بخش کشاورزی اعلام کرد و گفت: برای استفاده کشاورزان از انرژی های نوین، تسهیلاتی در نظر گرفته شده است که به صورت نصب سیستم دریافت انرژی خورشیدی به جای سوخت های قسیلی کاربرد می یابد.

توسعه روستاها

دکتر آذین رسیدگی به روستاها و مناطق محروم را از برنامه های دیگر خود عنوان کرد و اظهار داشت: ایجاد مکان های ورزشی برای روستاییان، گازرسانی به مناطق روستایی از جمله شریف آباد، خنامان، داوران، لطف آباد، الهیه، جوادیه، بیاض و …، ارتقاء برخی دهستان ها به شهر و پوشش آنتن دهی تلفن همراه از برنامه های دیگری است که برای توسعه و آبادانی روستاها انجام شده است.

وی ادامه داد: توسعه مناطق روستایی حاشیه و احداث دو سالن ورزشی در شهرک فرهنگیان و ده شیخ و افتتاح سالن ورزشی روستای خلیل آباد در روز عید مبعث، از اقدامات ما برای محرومیت زدایی در این مناطق بوده است.

نماینده مردم با اشاره به وجود جاذبه های تاریخی و گردشگری در رفسنجان و انار، گفت: برای جذب گردشگر در این مناطق، بودجه ای برای بازسازی خانه حاج آقا علی با حضور معاون وزیر تخصیص یافت که ضمن ایجاد اشتغال، زمینه ورود گردشگران را نیز فراهم می کند.

آذین افزود: برای احیای کاروانسرای عباسی در بیاض و انار نیز تصمیماتی اخذ شد که به زودی عملیات اجرایی ان آغاز می شود.

افزایش راه ها

دکتر آذین در خصوص اقدامات انجام شده در بخش راهسازی به خبرنگاران گفت: بهسازی و آسفالت جاده شاهزاده عباس و مرز بین بردسیر و رفسنجان در دستور کار قرار دارد و برای تعریض و تکمیل آسفالت جاده رفسنجان – نوق به عنوان پر مخاطره ترین راه روستایی، بودجه ای به مقدار ۳ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی دوبانده کردن راه ترانزیتی رفسنجان – زرند، بهسازی راه هرمزد آباد – کشکوئیه با تخصیص ۴ میلیارد تومان بودجه، آماده سازی راه نوق و بافق و ایجاد کمربند حومه شهری را از اقدامات در دستور کار اعلام کرد و افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز دو جاده نوق و ورودی کشکوئیه و ایجاد زیرگذر در آن منطقه، و تخصیص بودجه برای ساخت زیرگذر گلشن انار از دیگر پروژه های راهسازی می باشد که به زودی شاهد بهره برداری از ان ها خواهیم بود.

دکتر آذین هم چنین از سر گیری پرواز های فرودگاه رفسنجان را از اقدامات انجام شده در این دوره اعلام کرد و گفت: در صورت استقبال همشهریان، تصمیم داریم علاوه بر پرواز تهران، به زودی پروازهای مشهد و عتبات عالیات را نیز راه اندازی کنیم.

وی در خصوص ساماندهی افاغنه و انتقال اردوگاه به مکانی دیگر خبر داد و گفت: در جلسه ای با حضور وزیر کشور، این امر پیگیری و قرار شد با فروش زمین های اردوگاه فعلی، مکانی برای آنان بین کرمان و رفسنجان در نظر گرفته شود.

آذین وجود آلودگی هوا به دلیل وجود بزرگ ترین معدن مس روباز خاورمیانه را از عمده ترین مسائل منطقه سرچشمه عنوان کرد و افزود:  طبق ماده ۱۲۳ جدول عوارض آلودگی، برای این منظور سهم قابل توجهی به این منطقه تخصیص داده شد.

وی توسعه برنامه های فرهنگی را از اقدامات مهم این دوره عنوان کرد و گفت: برای استفاده از نظرات مشاوران، شورای مشورتی با حضور ۲۰ نفر از افراد صاحب نظر تشکیل و پس از انتخابات کار خود را آغاز می کند.

آذین افزود: این شورا شامل مشاوره های مختلفی از جمله فرهنگی، بانوان، امور ایثارگران و … می باشد.

وی ضمن اشاره به استفاده از حداکثر ظرفیت فرهنگی شهر، افزود: بر  اساس سیاست کلی مقام معظم رهبری و سند چشم انداز توسعه و به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تعمیق ارزش های انقلاب و نظام، بودجه های فرهنگی تقویت و به زودی با حضور شورای فرهنگ عمومی، اداره ارشاد، سازمان تبلیغات و نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه ها آغاز به کار می کند.

نماینده مردم در بخشی از صحبت های خود، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: میثاق همه ما در انتخابات، قانون است و باید به آن عمل کنیم؛ همان طور که در احراز صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری این امر از سوی انقلابیون به خوبی رعایت شد.

برچسب ها:
ارتقا استقامت انتخابات پرواز پیشرفت تعامل توسعه حاشیه دکتر آذین راه ها رفسنجان شورا صنعت ظرفیت فرهنگی کشاورزی کنفرانس مطبوعاتی منابع
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان