دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کشکوئیه 

  • شناسه خبر: 202332
دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کشکوئیه 

مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کشکوئیه دیدار کردند.

خانه » آخرین اخبار » دیدار مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان رفسنجان با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کشکوئیه 

به گزارش خانه خشتی؛ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان به همراه معاون فرهنگی ودانشجویی، معاون مالی و توسعه، معاون پژوهشی دانشگاه با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر کشکوئیه دیدار و در راستای تعامل وپیوند دانشگاه و شهر، بمنظور توسعه علمی بخش و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه و شهرداری گفتگو کردند.

در این دیدار شهردار ضمن خیر مقدم به مسئولین دانشگاه آزاد اسلامی رفسنجان در شهر کشکوئیه، از حضور ایشان به جهت گسترش تعاملات و همکاری دوجانبه و استفاده از ظرفیتهای طرفین، قدردانی کرد.

شهردار کشکوئیه در این دیدار عنوان کرد: یکی از رویکردهای مدیریت جدید، تعامل سازنده شهرداری و شورای اسلامی شهر با ادارات و نهادها بخصوص واحد های علمی و آموزشی مختلف در جهت عمران و آبادی شهر است و در راستای توسعه علمی شهر، از طرحها و پیشنهادات دانشگاه استقبال میکند.

شهردار کشکوئیه در ادامه در راستای معنویات و فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: علم پایه‌ی پیشرفت همه‌ جانبه‌ یک کشور است و همانطور که حضرت آقا فرمودند علم برای یک ملّت مهم‌ترین ابزار آبرو، پیشرفت و اقتدار است.

وی در این راستا ابراز امیدواری کرد که همکاری صمیمانه دانشگاه و شهرداری در طرحهای دانش بنیان، مایه پیشرفت و افتخار طرفین خواهد بود و نیز ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان مستعد بخش کشکوئیه، از رسالت های فرهنگی شهرداری بوده که در انجام آن اهتمام خواهند ورزید.

قدیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان از ایجاد همکاری گفت و خاطر نشان کرد که کلیت دانشگاه حرکت از حالت آموزش محور به سمت فعالیتهای مهارتی، فناورانه و کارآفرینی بوده و با توجه به وجود زیرساخت ها و ظرفیت موجود در این واحد دانشگاهی و شناخت ظرفیتهای منطقه ای، دانشگاه آزاد آمادگی انعقاد قرارداد جهت همکاری در زمینه های مختلف از جمله طراحی، معماری نما، مبلمان شهری، ممیزی املاک، طراحی المانهای میادین شهری، برگزاری دورهای فنی و حرفه ای، جشنواره ها، توسعه فضای سبز شهری، گلخانه ها و راهکارهای مناسب ایجاد شغل، بازآفرینی محلات شهری با استفاده از ظرفیت اساتید مجرب و توانمند و همچنین دانشجویان با استعداد و با شعار هر دانشجو یک مهارت را دارد.

در ادامه، کشتاور با بیان اینکه دانشگاه آزاد از امکانات و توانمندی‌های مناسبی برای خدمت به شهر  کشکوئیه برخوردار است، تعامل و همفکری با اساتید را باعث گسترش و توسعه خدمات  شهری دانست.

در این جلسه شهردار، کشکوئیه را بعنوان شهر فرهنگ و ادب به دلیل وجود ذخائر ارزشمند علمی و مذهبی، ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه بخش معرفی و اظهار داشتند، بخش کشکوئیه متشکل از مردمانی مومن، متدین، نجیب، ولایتمدار و شهید پرور است که قبل و بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این را اثبات کردند.

وی گفت: کشکوئیه تنها بخشی در شهرستان است که ۱۲۵شهید والامقام و گرانقدر تقدیم انقلاب و نظام کرده، بیش از ۱۵۰تن روحانی معزز پرورش داده و تقربیا بیش از ۱۰تن از آنان در اقصی نقاط کشور در سمت نمایندگی ولی فقیه و امام جمعه مشغول به انجام خدمت هستند و تعدادی هم به دیار باقی شتافته اند، دارای حوزه علمیه خواهران و چندین مرکز دارالقرآن است.

شهردار کشکوئیه از آمادگی حوزه مدیریت شهری برای تعامل بیشتر با دانشگاه با هدف توسعه علمی شهر و بخش تاکید کرد و افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر، تمام وجود و توان خود را در خصوص ایجاد بستر و زیر ساخت های لازم برای توسعه شهر بکار خواهند گرفت.

 

ایجاد ساز و کار لازم جهت استفاده از توان علمی اساتید و همچنین استفاده از دانشجویان خلاق، علاقمند و فعال در حوزه مدیریت شهری از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

همچنین وی افزود: بمنظور ایجاد و توسعه همفکری و همکاری­ های علمی دو جانبه و پاسخگویی به مهم­ترین ضرورت ­های جامعه و با توجه به وجود زمینه‌های مشترک در مأموریت و رسالت طرفین، مقرر شد در جلسه آتی تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه و شهرداری منعقد گردد.

در این دیدار رئیس شورای اسلامی شهر، شورا و شهرداری را بعنوان محور و نقطه اتکای توسعه عمرانی شهر دانست و افزود: همکاری و تعامل بین مراکز علمی و اداری و عمرانی می تواند در جهت رونق و شکوفایی شهر نقش مهمی ایفا نماید.

در پایان رئیس شورای شهر کشکوئیه نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات پرداخت و خواستار برگزاری جلسات بین شهرداری و دانشگاه بطور مستمر جهت پیشبرد اهداف مورد نظر شد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان