حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه رفسنجان:

والدین تربیت اسلامی را به فرزندان خود بیاموزند

  • شناسه خبر: 20149
والدین تربیت اسلامی را به فرزندان خود بیاموزند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”،  امام جمعه رفسنجان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن بیان روایتی از پیامبر (ص) در مورد حق فرزندان گفت: والدین باید دست فرزندان خود را بگیرند و وظیفه ای که در قبال آنان دارند را رعایت نمایند، زیرا همین جوانان در طول ۸ سال دفاع مقدس کشور را […]

خانه » آخرین اخبار » والدین تربیت اسلامی را به فرزندان خود بیاموزند

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”،  امام جمعه رفسنجان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن بیان روایتی از پیامبر (ص) در مورد حق فرزندان گفت: والدین باید دست فرزندان خود را بگیرند و وظیفه ای که در قبال آنان دارند را رعایت نمایند، زیرا همین جوانان در طول ۸ سال دفاع مقدس کشور را اداره کردند.

وی ضمن بیان سخن پیامبر(ص) در مورد حق فرزندان نسبت به والدین اظهار داشت: نام نیک برای آنان انتخاب کنیم و با آموختن راه های تربیت فرزندان، او را خوب تربیت نمائیم و برای فراگیری برخی علوم به مؤسساتی مراجعه کنیم که تربیت اسلامی را به ما بیاموزند و در بحث یادگیری، ترجمه و حفظ قرآن جوانان بکوشیم.

حجت الاسلام رمضانی پور ادامه داد: سومین سفارش پیامبر (ص) نسبت به فرزندان شغل و انتخاب همسر شایسته می باشد که نقش پدر و مادر در انتخاب همسر برای آنان بسیار مهم است.

 وی تصریح کرد: خوشبختی در مهریه و خرید عروسی بالا نیست، اما به علت نداشتن این موارد ازدواج به تأخیر نیافتد و تأخیر ازدواج یعنی بوجود آمدن معصیت و انحراف و لغزش؛ که به آبروی شهر و خانواده ضربه می زند.

امام جمعه رفسنجان ضمن اشاره به خطرات گیرنده های ماهواره برای نسل جوان افزود: جوانان مراقبت پدر و مادر را سخت گیری تلقی نکنند و آبروی خانواده حفظ شود و اگر فرزند در راه خلاف جان خود را از دست بدهد باعث سرافکندگی خانواده است.

وی مضرات هر نوع مخدر به ویژه مخدرات صنعتی که جعلی هستند را دارای خطراتی دانست که توجه جوانان به این امر را مهم تلقی کرد.

حجت الاسلام رمضانی پور در خصوص نوشیدنی نیروافزا که ممکن است از شهرهای دیگر به این شهرستان منتقل شده باشد بیان کرد: طبق آمار فوریت های پزشکی ۲۹۸ نفر به بیمارستان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۴ نفر فوت و ۳ نفر در ICU و تعدادی نیز دیالیز شدند و با بهداشت و سلامتی که شهرستان در اختیار داشته، آمار تلفات با توجهاتی که صورت گرفته کمتر شده است.

وی ادامه داد: شایعاتی در این خصوص صورت گرفته که نباید باور کرد و آبروی یک شهرستان که پیشگام و پیشتاز در انقلاب بوده باید حفظ شود.

امام جمعه رفسنجان گفت: تلاش همه ما باید برگزاری انتخابات پرشور باشد و در بیانات کاندیدا دقت و تأمل صورت گیرد تا به انتخاب اصلح برسیم و برای انتخاب خود دلیل داشته باشیم و از بداخلاقی های انتخاباتی نیز پرهیز شود.

 وی ضمن گرامیداشت ۱۵ خرداد که مبدأ حرکت نظام انقلاب بود و یاد شهیدان خاطر نشان کرد: یاد و نام امام (ره) بعنوان حقیقت تابناک زنده است و ما باید گفتمان، اهداف و ارزشهای انقلاب و شهیدان را حفظ نمائیم.

حجت الاسلام رمضانی پور اعلام کرد: سه شنبه ۱۴ خرداد ماه برنامه ای بمناسبت ارتحال امام خمینی (ره) و شهادت امام موسی کاظم (ع) و شهدای ۱۵ خرداد در مصلای شهرستان رفسنجان برگزار می شود.

تنظیم: م.ش

برچسب ها:
خطبه دوم نمازجمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان