فرهنگ و ارشاد کرمان برای تئاتر استان کرمان، اعلام حمایت کرد

  • شناسه خبر: 201456
فرهنگ و ارشاد کرمان برای تئاتر استان کرمان، اعلام حمایت کرد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: یکی از سیاست های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تئاتر است که برنامه ریزی ها در این راستا در حال انجام است تا با ایجاد فرصتی مغتنم برای هنرمندان زمینه ساز فضاهای خوب برای تئاتر استان کرمان باشیم.

خانه » رفسنجان » فرهنگ و ارشاد کرمان برای تئاتر استان کرمان، اعلام حمایت کرد

به گزارش خانه خشتی؛ محسن روحی عصر دوشنبه در سیزدهمین جشنواره استانی سودای عشق ( تئاتر بسیج) در محل سالن ذکریای رفسنجان اظهار کرد: سال های گذشته فرهنگ مهم و رسانه مهم بود و برخی افراد که این را باور نداشتند اکنون بر این اذعان دارند که فرصت ویژه است.

وی به هنر تاثیرگذار تئاتر اشاره کرد و افزود: اگر بخواهیم هنر مورد توجه قرار گیرد باید دارای وِیژگی های منحصر به فرد خلاقیت، جذابیت و غیره باشد و هر کشوری در هنر وجه تمایزی با دیگر کشور ها دارد در ایران این هنر با اعتقادات عجین شده است و قطعا باید از این هنر استفاده کرد.

روحی بیان کرد: یکی از سیاست های جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از تولیدات فاخر تئاتر است که برنامه ریزی ها در این راستا در حال انجام است تا فرصتی مغتنم برای هنرمندان ایجاد شود تا زمینه ساز فضاهای خوب برای تیاتر استان کرمان باشد.

وی تصریح کرد: تلاش ما در حوزه فرهنگ و هنر و تئاتر استان این است که چراغ هنر تئاتر را روشن نگه داریم نباید این چراغ کم فروغ شود که اگر این چراغ کم سو شود از هنر تئاتر استان های دیگر استفاده می شود لذا اعلام آمادگی برای حمایت از حوزه تولید در عرصه تئاتر استان داریم.

 

عباسپور رییس بسیج هنرمندان استان کرمان هم در این آئین اظهار کرد: تلاش برای لذت بردن از هنر و البته حفظ اصالت در بیان حقایق در قالب هنر از جمله تئاتر فق العاده است.

وی افزود: اخلاق باید بر هنر حکومت داشته باشد و باید اخلاق را دریابیم و با حاکمیت آن در هنر می توان به تولیدات فاخر دست یافت.

عباسپور بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه در انجام رسالت اجتماعی و حمایت از فرهنگ و هنر همیشه پای کار است که قابل تقدیر است.

 

۱۱ اثر تیاتر بسیج استان کرمان معرفی شد

حسین خاکسار دبیر جشنواره سودای عشق هم اظهار کرد: ۸ اثر در بخش صحنه ای در کوهبنان، سیرجان، رابر، کرمان، شهربابک و رفسنجان و نیز ۱۰ اثر در بخش خیابانی از رودبار جنوب استان، سیرجان، رفسنجان و کرمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که پس از همفکری شورای سیاستگذاری بسیج استان ۱۱ اثر منتخب و برگزیده شدند.

وی افزود: مسئولین استان با همراهی مجتمع مس سرچشمه از هیچگونه حمایتی در این رویداد دریغ نکرده و می توان بارقه ای از امید در تئاتر فاخر به منصه ظهور رساند امید است با راه اندازی دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر بسیج استان کرمان در رفسنجان شاهد دبیرخانه مثمر ثمر باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان