فرمانده سپاه رفسنجان:

۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا با موجودی ۱۳ میلیارد در رفسنجان فعال هستند

  • شناسه خبر: 201325
۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا با موجودی ۱۳ میلیارد در رفسنجان فعال هستند

فرمانده سپاه رفسنجان گفت: ۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا در سطح شهرستان در قالب ۴۱۲ گروه ۱۳ هزار و ۶۲۸ عضو راه اندازی شده که با بیش از ۱۳ میلیارد تومان، تاکنون به ده هزار ۵۶۳ نفر وام داده شده است.

خانه » اجتماعی » ۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا با موجودی ۱۳ میلیارد در رفسنجان فعال هستند

به گزارش خانه خشتی، سرهنگ محمد پساوند قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران و بسیجیان در مصلی رفسنجان با اشاره به شعار محوری هفته بسیج امسال«بسیج خدمتگزار مردم است»، به ارائه گزارشی ازعملکرد بسیج در یکسال اخیر پرداخت.
فرمانده سپاه رفسنجان تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیروهای قرارگاه بسیج سازندگی سپاه ناحیه مقاومت ضمن کمک رسانی به زلزله زدگان و ساخت منازل مسکونی، ۸ هزار ۱۴۸ نفر روز اردو برگزار کرده است و دو باب منزل مسکونی برای محرومین و بیش از ۲۵ سری جهیزیه کامل بین نیازمندان در سطح شهرستان توزیع کرده است.
وی توزیع ۳۲۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند و بهسازی و تکمیل ۱۱ واحد مسکونی محرومین (ساخت سرویس بهداشتی و حصار چینی و…)توسط گروه های جهادی را جمله اقدامات انجام شده بسیج در یکسال عنوان کرد و گفت: بیش از هزار منزل مسکونی و مغازه در سیل اخیر در کنار نیروهای شهرداری و دیگر ارگان ها لایه روبی و پاکسازی شده است.

سرهنگ پساوند بیان کرد: گروه جهادی جغرافیامحور در سطح شهرستان تشکیل و ساماندهی، مجمع جهادگران شهرستان در جهت ساماندهی فعالیت های اردوی جهادی تاسیس گردید که اقدامات بزرگی در دست اقدام دارد.
فرمانده سپاه رفسنجان تهیه و توزیع بیش از ۹ هزار و ۸۰۰ بسته حمایتی و معیشتی از سال گذشته تاکنون و اجرای ویزیت رایگان شامل خدمات پزشکی و دندان پزشکی توسط گروه های جهادی در سطح شهرستان را یادآور شد و گفت: ۷۲ صندوق قرض الحسنه مردم یار و اشتغالزا در سطح شهرستان در قالب ۴۱۲ گروه ۱۳ هزار و ۶۲۸ عضو راه اندازی شده که با بیش از ۱۳ میلیارد تومان، تاکنون به ده هزار ۵۶۳ نفر وام داده شده است.
وی عنوان کرد: راه اندازی دو تعاونی تولید در عرصه گیاهان دارویی و بسته بندی توسط صندوق های قرض الحسنه و هم چنین ۶۲ مورد در بحث های آموزشی و کارآفرینی ارائه خدمات اشتغالزایی در حیطه کشاورزی از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.
سرهنگ پساوند گفت: انعقاد تفاهم نامه با فنی و حرفه ای برای آموزش بسیجیان و اخد گواهی مهارت برای اشتغال، دایر بودن نمایشگاه های عرصه محصولات اقتصاد مقاومتی توسط صندوق های قرض الحسنه در چند حوزه های مقاومت و احداث نیروگاه ۵ کیلوواتی خورشیدی در طرح جهاد روشنایی و ثبت نام ۱۷۰ بسیجی در طرح نیروگاه خورشیدی و دریافت ۵۰ بسیجی واجد شرایط برای وام از دیگر اقدامات بسیج در یک سال گذشته است.
وی با اشاره حضور گردان های امنیتی امام علی (ع) و بیت المقدس و…برای برقراری امنیت در سطح شهر، گفت: نیروهای امنیتی همیشه پای کار هستند، در اتفاقات اخیر نیز شاهد زحمات و حضور این نیروها در بحث های امنیتی بودیم ضمن اینکه گردان امام حسین (ع) دفاع از مرزها جنوب شرق را برعهده دارند و در قضیه سیل هم کمک کردند.
فرمانه سپاه رفسنجان برگزاری جشنواره فرهنگی ورزشی شهیدحجازی بین بسیجیان توانمند و کسب رتبه های برتر از بین بسیجیان شهرستان و برگزاری کلاس های آموزشی اصناف برای یک هزار و ۲۸۰ نفر از کسبه رفسنجان، نظارت بر بازار و طرح پایش خدام حرم رضوی در مشهد توسط بسیجیان جامعه پزشکی را یادآور شد و گفت: با توجه به ایجاد محله اسلامی در راستای تاکید مقام رهبری که ۳۸ محله با کمک هیات امنای محلات و اداره تبلیغات ایجاد شده که برنامه های آن در دست اقدام است.
وی افزود: در حوزه اجتماعی، بسیج در هفته گذشته ۱۶ نفر معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری و به کمپ معرفی کرده است ضمن اینکه برگزاری کارگاه های پیشگیری از اعتیاد در محلات سطه شهر در دستور کار قرار داده شده است.
فرمانده پساه رفسنجان گفت: انتخاب شهرک یادگارم امام به عنوان محله طرح کرامت ویژه شهرستان که خدمات پزشکی و ورزشی به اهالی توسط پایگاه مقاومت ارائه می شود و هم چنین برگزاری نشست های سبک زندگی در پایگاه های مقاومت و ازدواج آسان و برگزاری جشن ازدواج آسان در مساجد و حسینیه های که در این راستا برای ۵ نفر از زوجین انجام گردید.
وی با اشاره به بررسی و حل مشکلات محلات توسط بسیج ادارات، گفت: برای ۱۱ هزار و ۸۰۰ رزمنده و بسیجی دوران دفاع مقدس فرمانده در یک سال گذشته کارت ایثار صادر شده است.
فرمانده سپاه رفسنجان از اجرای طرح رفع تنش آبی از ۱۱۳ روستاها شهرستان در قابل طرح امام حسن مجتبی (ع) از خرداد ماه سخن به میان آورد و خاطرنشان کرد: خط انتقال آب تصفیه خانه شهرستان به کبوترخان به طول ۲۶ کیلومتر آغاز و به زودی لوله گذاری آن به اتمام می رسد و هم چنین خط انتقال خط آب به نوقات از تصفیه خانه آغاز شده است تا پایان آذرماه تمام می شود.
وی با اشاره به اینکه ساخت ۲۴ مخزن طی سه سال توسط سپاه باید انجام شود، گفت: در حال حاضر ساخت ۴ مخزن آب آغاز شده است تا پایان سال احداث آن تمام می شود. اصلاح شبکه توزیع آب در روستاها از دیگر اقدامات است که در برخی جاهای پیشرفت ۱۰ تا ۳۰ درصدی و برخی جاها پیشرفت ۱۰۰ درصدی داشته است.
انتهای پیام/

برچسب ها:
4 هزار و 300 رفسنجانی عضو صندوق بازنشستگان کشوری هستند بسیج سازندگی صندوق اشتغال زا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان