به مناسبت هفته کتاب؛

کتابفروشان رفسنجانی تجلیل شدند + عکس

  • شناسه خبر: 201266
کتابفروشان رفسنجانی تجلیل شدند + عکس

 به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی به دعوت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان از جمعی از کتابفروشان در محل فرمانداری تجلیل بعمل آمد.

خانه » فرهنگی مذهبی » کتابفروشان رفسنجانی تجلیل شدند + عکس

به گزارش خانه خشتی، با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان و با دعوت از جمعی از کتابفروشان این شهر، مراسم تجلیل از کتابفروشان با حضور امام جمعه و فرماندار در محل فرمانداری رفسنجان برگزار شد.

حجت الاسلام عسکری امام جمعه در این مراسم اظهار کرد: کتاب یک مسئله و چالش واقعی دارد که متناسب با مسائل جهانی است و مسئله ای که میتواند کتابفروشان را از این بحران خارج کند تقویت و تبلیغ فرهنگ کتاب و کتابخوانی است و از جمله آن موضوع فضای مجازی هست و واقعیتی که باید بپذیریم و اغلب مردم مطالبی که مد نظرشون هست خیلی سریع تر از هر چیز از فضای مجازی دریافت می کنند و یکی از واقعیت هایی که وجود دارد گرانی کاغذ و اجاره بها هست که در حال حاضر برای کتابفروشان مسئله مهمی شده است.

وی افزود: مطالعه کتاب مانند مسافرت زمینی است زمان بیششتر میبرد ولی در مسیر موارد دیگری رو هم مشاهده میکنند و بر اطلاعات شون افزوده می شود و استفاده از فضای مجازی مثل مسافرت هوایی می مانند از نقطه ای بلند میشویم و در نقطه دیگه به زمین مینشیند و خیلی سریع میرسیم ولی هیچ چیز در بین راه نمی بیند اما در خواندن کتاب مثل حرکت زمینی است زمانی بیشتر می برد و خیلی از مطالب که دنبالشان نبودیم نیز بهشون رسیدیم و هرگز فضای مجازی جای کتاب را نمیگیرد.

عسکری بیان کرد: شهر رفسنجان در چند قدمی پایتخت کتاب بوده است و این نشان از آن دارد که مراجعه به کتاب و کتبخوانی در این شهرستان در نسبت بالای می باشد و کتابفروشان نسبت به علاقه مردم توجه زیادی داشته باشند و سالیانه به برپایی نمایشگاه های کتب بپردازند.

حسین رضایی فرماندار نیز بیان کرد: در رفسنجان سرانه مطالعاتی مردم ۱۲ دقیقه است و باید این عدد رو به ارقام بالاتر برسانیم و در حال حاضر صف های زیادی در شهر ها وجود دارد ولی متاسفانه صف خرید کتب نیست و این نشانه فقر فرهنگی در جامعه است و با تقویت فرهنگ کتابخوانی این مشکل و خیلی از مشکلات فعلی جامعه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ کتابخوانی باید خودمان شروع شود تا به مردم برسد و بحث نمایشگاه کتاب با همکاری امام جمعه شهرستان و اداره ارشاد اسلامی در محل مصلی در طول سال برگزار خواهد شد.

  انتهای پیام/

برچسب ها:
ارشاد رفسنجان کتاب کتابفروش
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان