فرمانده سپاه رفسنجان در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

بسیج رفسنجان ۷۱ صندوق قرض الحسنه را با هدف اشتغالزایی ایجاد کرد/ بسیجیان در کمک به انقلاب همیشه در صحنه هستند

  • شناسه خبر: 201174
بسیج رفسنجان ۷۱ صندوق قرض الحسنه را با هدف اشتغالزایی ایجاد کرد/ بسیجیان در کمک به انقلاب همیشه در صحنه هستند

فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان گفت: بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج در نقاط مختلف و البته محروم این شهرستان ۷۱ صندوق قرض الحسنه را راه اندازی کرد که ۱۳ میلیارد تومان سرمایه این صندوق هاست.

خانه » اجتماعی » بسیج رفسنجان ۷۱ صندوق قرض الحسنه را با هدف اشتغالزایی ایجاد کرد/ بسیجیان در کمک به انقلاب همیشه در صحنه هستند

به گزارش خانه خشتی، سرهنگ محمد پساوند پیش از ظهر امروز در نشست خبری هفته بسیج در هتل جهانگردی رفسنجان ضمن گرامیداشت هفته بسیج برنامه های این هفته را تشریح و اظهار کرد: برگزاری رزمایش امر به معروف، افتتاح ۴ پایگاه مقاومت بسیج، تجلیل از خانواده شهدا، نمایشگاه خدمات بسیج و دیگر برنامه ها در این هفته اجرا می شود.
وی افزود: در این هفته اردوی راهیان نور به گلزار شهدای کرمان را در برنامه داریم، همچنین برگزاری اردوهای درمانی در فردوسیه آزادگان و عیش آباد از دیگر برنامه هاست.


سرهنگ پساوند در بخش دیگر از صحبت های خود به برخی فعالیت های بسیج طی یکسال اخیر اشاره و بیان کرد: مجمع جهادگران شهرستان را جهت ساماندهی گروه های جهادی در بخش های درمانی، عمرانی، آبرسانی، ساخت و ساز و غیره تشکیل دادیم که در این راستا ۱۹۱ گروه جهادی بسیجی در قالب ۸ هزار و ۲۰۰ نفر سازماندهی شدند.
وی ادامه داد: در این مدت ۳۲۰ بسته لوازم التحریر بین دانش آموزان، ۲۵ سری جهیزیه بین نوعروسان، ۹ هزار و ۸۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شد البته ۷۰۰ مورد کمک رسانی به تخلیه سیلاب از منازل هم از دیگر خدمات این قشر به سیلزدگان بود.
سرهنگ پساوند اضافه کرد: همچنین خدمات رسانی در حوزه بهداشتی و دندانپزشکی در ۵ نقطه محروم از شهرستان توسط بسیجیان انجام شد.

وی به وجود ۷۱ صندوق قرض الحسنه مردم یار در شهرستان اشاره کرد که توسط بسیج سازندگی ایجاد شده اند و گفت: ۱۳ هزار و ۶۵۸ نفر در قالب ۴۱۲ گروه عضو این صندوق هستند که از سرمایه موجود این صندوق یعنی ۱۳ میلیارد تومان، تسهیلات کم بهره یک و ۲ درصد جهت اشتغالزایی بهره مند می شوند.
فرمانده سپاه رفسنجان بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های بسیج احداث نیروگاه های ۵ کیلو واتی یا همان پنل های خورشیدی برای خانواده های کم درآمد است که در این بخش نیز ۱۷۰ متقاضی را به بانک های عامل معرفی کردیم تا تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی را دریافت کنند.
فرمانده سپاه شهرستان رفسنجان گفت: طی یک سال اخیر تا کنون برای متقاضیان ِ احداث پنل های خورشیدی ( نیروگاه ۵ کیلووات) در نقاط محروم ۱۷۰ پرونده تشکیل و به بانک ارسال شد که ۵۰ نفر از این افراد توانستند تسهیلات کم بهره را برای این امر دریافت کنند و بقیه نیز در آینده نزدیک موفق به دریافت تسهیلات خواهند شد و درآمد ناشی از تولید برق برای این خانوارها است که به معیشت آن ها کمک می کند.
سرهنگ پساوند خاطرنشان کرد: ۵۰ متقاضی احداث پنل خورشیدی این تسهیلات را دریافت کردند و بقیه نیز در آینده نزدیک تسهیلات را دریافت می کنند؛ اداره برق هم تا ۲۰ سال ضمانت خرید برق تولیدی حاصل از این نیروگاه ها را تضمین کرده است ک به نفع خانوارهای کم درآمد است.

وی از دیگر اقدامات سپاه در رفسنجان را کمک به رفع تنش آبی در ۱۱۳ روستای این شهرستان عنوان کرد و گفت: ۶۱۹ میلیارد تومان در این بخش اختصاص یافته که اجرای کار توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال انجام است و احداث ۲۵ مخزن، اجرای خط انتقال به طول ۷۰۰ کیلومتر، بازسازی ۶ هزار انشعاب آب و حفر دو حلقه چاه آب آشامیدنی در فاز نخست در دستور کار قرار دارد.

بسیجیان در کمک به انقلاب همیشه در صحنه هستند

وی همچنین به اتفاقات سازماندهی شده اخیر دشمن اشاره کرد و گفت: اگر چه اوضاع اقتصادی کشور مطلوب نیست اما اتفاقات اخیر ربطی به معیشت نداشت و حتی یک شعار در راستای مباحث اقتصادی سر داده نشد بلکه شعارهای ساختارشکنانه بود.
سرهنگ پساوند بیان کرد: هدف اصلی دشمن تجزیه ایران و ایجاد ناامنی در کشور بود هیچکدام از آن ها دلشان برای بانوان ایران نمی سوزد بلکه می دانند که در بحث نظامی حریف ایران نمی شوند و این هیاهو را به پا کردند تا به مقاصد شوم خود با استفاده از فرصت طلایی ( مرگ مهسا امینی ) بدست آورند و ایران را تجزیه کنند.
وی خاطرنشان کرد: کسانی در تجمعات اخیر شرکت داشتند که ماهواره و شبکه های خارجی را دنبال می کنند و تحت تاثیر توطئه ها و فریب دشمن قرار گرفتند.
سرهنگ پساوند گفت: هر کجا انقلاب اسلامی با مشکلی مواجه شد بسیجیان جان برکف پا به عرصه می گذارند و آن مشکل را رفع می کنند در اتفاقات اخیر نیز بسیجیان تا پاسی از شب حتی تا صبح در کف خیابان ها بودند تا ناامنی، آشوب و اغتشاش ایجاد نشود.

خبر از: مریم رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
صندوق قرض الحسنه بسیج فرمانده سپاه رفسنجان هفته بسیج
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان