سیمان ماهان واحد نمونه و برتر استان کرمان شناخته شد

  • شناسه خبر: 201077
سیمان ماهان واحد نمونه و برتر استان کرمان شناخته شد

طی مراسمی از واحد نمونه و برتر کارخانه سیمان ماهان، که امسال در بین صنایع کوچک استان برتر شناخته شده است در هتل هیلان رفسنجان تجلیل به عمل آمد.

خانه » رفسنجان » سیمان ماهان واحد نمونه و برتر استان کرمان شناخته شد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی سرپرست فرمانداری رفسنجان شامگاه یکشنبه در آئین تجلیل از واحد نمونه صنعتی سیمان ماهان در هتل هیلان رفسنجان با اشاره به اشتغال بین ۲ تا ۳ هزار نفر از این شهرستان در صنایع کوچک بیان کرد: از ۳۲۰ هزار نفر جمعیت رفسنجان ۲۰۰ هزار نفر در حوزه کشاورزی مشغول هستند که باید با حفظ این بخش، نگاه ویژه تری به توسعه در صنعت شود.

وی افزود: کارخانه سیمان ماهان در محدوده رفسنجان واقع شده که بهتر است پسوند رفسنجان را داشته باشد و این مهم در هیئت مدیره این کارخانه مطرح شود تا نسبت به تغییر این نام اقدام شود.

رضایی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاری در بخش صنعت سیمان مقرون به صرفه نیست و برای توسعه این کارخانه به یک تا ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است ادامه داد: ۳۵۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند که ۹۰ درصد آن ها بومی هستند.

وی تصریح کرد: از طرفی این کارخانه در انجا مسئولیت اجتماعی خود در بحبوحه سیل اخیر فعالیت های به سزایی رد لایروبی معابر و خیابان ها و کمک به سیل زدگان در کبوترخان و خنامان انجام داده که جای تقدیر دارد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان بیان کرد: این واحد در بخش توسعه قرار است واحد تولید آهک را راه اندازی و اشتغالزایی جدید ایجاد کند؛ همچنین در بروز کردن تجهیزات و دستگاه های این کارخانه اقدامات خوبی با هدف افزایش حجم تولید سیمان انجام شده است.

وی ادامه داد: پروژه جابجایی مهمانشهر ( ویژه اتباع افغانستانی) توسط شهرداری رفسنجان در دستور کار است که نیاز به حجم زیادی سیمان دارد لذا کارخانه سیمان ماهان در این رابطه و در اختیاردادن سیمان مورد نظر همکاری لازم را داشته باشد.

تولید روزانه بیش از هزار تن سیمان در رفسنجان

مدیرعامل کارخانه سیمان ماهان رفسنجان هم در این همایش اظهار کرد: این کارخانه با نام زرین در سال ۷۴ با تولید سیمان سفید آغاز به کار کرد و در سال ۸۵ با واگذاری این کارخانه به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توسعه یافت و از آن زمان تا سال ۹۶ روزانه ۷۰۰ تن سیمان خاکستری تولید و روانه بازار می کرد.

حسن درویش بیان کرد: هدف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فقط راه اندازی کارخانه بود که ما با خریداری تجهیزات لازم از خارج و نصب آن ها که نیاز به برند داشت نام سیمان ماهان را انتخاب کردیم.

وی خاطرنشان کرد: با سرمایه گذرای جدید اکنون این کارخانه تولید سیمان را به روزانه تا هزارتن افزایش داده است که نقطه عطفی در حوزه تولید این کالای ارزآور محسوب می شود.

درویش خاطرنشان کرد: از توجه نظام مهندسی رفسنجان به بحث سیمان ماهان قدردانی می کنیم و در این راستا آزمایشگاه ویژه سیمان در رفسنجان راه اندازی کردیم و بنا داریم با حمایت مهندسان و مسئولین رفسنجان سیمان ماهان را به بزرگترین قطب تولید سیمان در کشور تبدیل کنیم.

محمدرضا خیرخواه مدیر فروش کارخانه سیمان ماهان هم در این نشست اظهار کرد: از مدتی پیش معاملات سیمان در بورس قرار گرفته لذا رسالت ما نیز تولید سیمان با کیفیت و عرضه ان در بازار به ویژه بورس است.

وی افزود: این کارخانه می تواند در تمام بخش ها اعم از فعالیت های عمرانی در شهرداری ها، دهیاری ها و غیره کمک کننده باشد و سیمان مورد نیاز را تامین کند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان