درآمد پایدار شهرداری رفسنجان به کجا رسید؟

  • شناسه خبر: 200890
درآمد پایدار شهرداری رفسنجان به کجا رسید؟

شهردار رفسنجان با ارائه آماری از عملکرد یک‌ساله شهرداری و شورای اسلامی دوره ششم، از پیشتاری مدیریت شهری در همه ابعاد عمرانی، درآمدزایی، فضای سبز، مباحث اجتماعی، فرهنگی و هنری در مقایسه با مدت مشابه دوره پنجم سخن گفت.

خانه » اسلاید شو » درآمد پایدار شهرداری رفسنجان به کجا رسید؟

به گزارش خانه خشتی؛ مجید کهنوجی روز دوشنبه دوم آبان در جمع پرسنل شهرداری با اشاره به گذشت یک‌سال از آغاز به‌کار مدیریت جدید شهری، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم شهرداری در راستای عدالت‌محوری و توزیع یکنواخت سرانه و امکانات شهری تقسیم شهر به ۳۰ محله بود. در این راستا شوراهای محله‌ای نیز تشکیل و رابط آنها جلساتی را به صورت ماهیانه با مدیران شهری برگزار می‌کنند و حکم ناظر شهرداری در محلات هستند تا مشکلات و کاستی‌های محله خود را به ما گزارش کنند تا مدیران شهری نیز طبق نیازهای محله، کارها را اولویت‌بندی کنند.

وی افزود: با احصاء درخواست‌های مردم در محلات، موضوع زیرسازی و آسفالت معابر، فضای سبز و مجموعه ورزشی بیشترین تقاضای شهروندان بود که بجز مجموعه ورزشی در دو مورد دیگر اقدامات خود را دنبال کردیم.

کهنوجی بیان کرد: به هر محله ۲۰ میلیارد تومان و در مجموع در ۳۰ محله مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده و تاکنون ۷۵ درصد کار در این محلات انجام شده و مابقی در حال انجام است.

 

درآمد پایدار شهرداری به کجا رسید؟

 

شهردار رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع درآمد پایدار اشاره و با بیان اینکه هیچ شهرداری نه تنها در رفسنجان که در جنوبشرق تاکنون در حوزه درآمد پایدار ورود نکرده است، گفت: شرکت «رودان زمین» را داشتیم، در همین راستا شرکتی به نام «رهاورد» تشکیل دادیم و کار حفاری، انفجار، حمل‌و‌بارگیری را در معدن مس سرچشمه انجام می‌دهیم، برای تاسیس این شرکت ۵۰ درصد از سوی شهرداری و ۵۰ درصد از سوی صندوق بازنشستگی سرمایه‌گذاری شده و ۲۰۰ نفر اشتغالزایی دارد. از ۲۵۰ میلیارد تومانی که قرار است سرمایه‌گذاری شود، ۲۰۰ میلیارد تومان از منابع نقدی و تسهیلات بانکی سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: در حال حاضر حدود دو ماه است که ۱۴ کامیون در خط مشغول به‌کار هستند و ۲۰ کامیون دیگر خریداری شده از دوبی هستند تا یک ماه دیگر به خط اضافه می‌شوند و تقریباً ۸۰ درصد کار تکمیل می‌شود و مابقی نیز باید حل‌و‌فصل شود.

کهنوجی در همین راستا افزود: شهرداری و شورای ششم اسلامی شهر حاضر شدند پول را در منابع پایدار سرمایه‌گذاری کنند اما خودشان در دوره کنونی بهره‌ای از آن نداشته باشند. در این چهار سال هر چه درآمد داشته باشد باید ماشین‌آلات اضافه کنیم تا سطح شرکت بالاتر برود. این شرکت سالانه درآمدی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد داشت که این پول باید در مسیر بزرگتر شدن شرکت سرمایه‌گذاری شود.

وی با اشاره به آزادسازی پروژه پیامبر اعظم(ص) پس از هفت‌سال بلاتکلیفی به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر، ابراز امیدواری کرد که این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد و گفت: یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام احداث نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی است.

 

 

عملکرد یک‌ساله شهرداری رفسنجان زیر ذره‌بین

 

شهردار رفسنجان در ادامه سخنان خود به مقایسه‌ای از عملکرد یک‌ساله شهرداری در مقایسه با مدت مشابه دوره قبل پرداخت و اظهار کرد: در نهضت عمران شهری، از مهرماه سال قبل تاکنون ۷۵۰ هزار مترمربع زیرسازی و آسفالت توسط سازمان عمران و معاونت شهرسازی و امور زیربنایی صورت گرفته در حالی که در پایان یک‌سال نخست شهرداری و شورای دوره پنجم این رقم ۴۰۰ هزار مترمربع است که نشان می‌دهد این میزان دوبرابر شده است.

 

کهنوجی تولید آسفالت در یک‌سال گذشته را ۷۰ هزار تن و در مدت مشابه در دوره قبل ۵۸ هزار تن اعلام کرد و افزود: در یک‌سال گذشته ۳۰ خیابان و ۲۹۰ کوچه و در مجموع ۳۲۰ کوچه و خیابان آسفالت شد که در دوره قبلی این میزان ۲۳۰ کوچه بوده است.

وی بیان کرد: تولید جدول و کانیوو ۲۰۰ هزار قطعه بوده که در یک‌سال اول شورای دوره پنجم ۱۴۶ هزار قطعه به ثبت رسیده، در این مدت ۸۱۶ هزار قطعه سنگ‌فرش تولید شده که در مدت مشابه ۴۴۵ هزار قطعه بوده، اجرای جدول و کانیوو دوره کنونی ۱۴۴ هزار متر بوده که در مدت مشابه ۷۰ هزار مترمربع بوده است.

وی افزود: تنها در اجرای سنگ‌فرش دوره قبل آمار بیشتری دارد لذا در یک‌سال گذشته ۱۰۰ هزار مترمربع سنگ‌فرش صورت گرفت که در مدت مشابه این رقم ۳۰۰ هزار مترمربع بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان