با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان؛

 هنرستان امین در رفسنجان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

  • شناسه خبر: 200821
 هنرستان امین در رفسنجان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

خانه » اجتماعی »  هنرستان امین در رفسنجان با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید

به گزارش خانه خشتی، هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای که ۸۵ میلیارد ریال آن توسط خانواده خیّر مرحوم حسین امین و ۱۵ میلیارد ریال نیز با مشارکت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تأمین شده است، صبح امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین افتتاح این هنرستان اظهار کرد: سرمایه جوانی با همه درخشش و تلألو روزی تبدیل به پیری و ضعف و ناتوانی می شود بنابراین از انسان ها یک چیز و آن هم خوبی می ماند؛ مرحوم امین به امر خیرخواهی می پرداخت که تا سال های سال برای او باقی الصالحات است.

رضا رضایی افزود: در آموزش و پرورش استان کرمان ۵ هزار و۵۰۰ مدرسه وجود دارد که در آن ها ۶۵۰ هزار دانش آموز توسط ۴۳ هزار معلم تعلیم و تربیت می شوند. کار آموزش و پرورش سخت است لذا در سفر رییس جمهوری بیشترین مصوبات را برای آموزش و پرورش گرفتیم.

وی تصریح کرد: ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار گرفته شده اما خرابی ها در این عرصه هم زیاد است، جمعیت دانش آموزی رو به رشد و اعتبارات کم است اگر خیرین را پای کار بیاوریم این حوزه شکوفا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان خاطرنشان کرد: ۱۶۶ پروژه مدرسه سازی نیمه تمام در استان کرمان وجود دارد و ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه برای آن ها در نظر گرفته شده که با کمک خیرین امیدواریم بخشی از این ها ساخته و بخش دیگر نیز توسط اداره کل نوسازی مدارس تکمیل شود.

 

فضای لازم برای تحصیل جوانان و دانش آموزان نداریم

امام جمعه رفسنجان نیز در این آئین اظهار کرد: امروز باید ببینیم جامعه به چه کارهایی نیاز دارد، مسجد جایگاه عبادت و دین مردم است اما در رفسنجان به اندازه نیاز و کافی مسجد داریم و اولویت مسجد نیست.
حجت الاسلام اصغر عسکری با اشاره به اینکه اولویت باید برای احداث مدارس امن باشد افزود: فضای لازم برای تحصیل جوانان و دانش آموزان نداریم؛ در استان کرمان مدارسی ناامن داریم که تخریبی هستند باید ان ها را بازسازی کرد لذا اولویت اقتضا می کند برای امن شدن مدارس هزینه شود.

وی تصریح کرد: خیرین با مشورت و هماهنگی با آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی اقدام و سرمایه گذاری کنند.
امام جمعه رفسنجان گفت: مرحوم حسین امین به عنوان یک هنرمند واقعی بود نه به عنوان ثروتمند؛ وی حدود یک هزار قصب زمین برای کارها و فعالیت های آموزشی در نقاط مختلف شهرستان اختصاص داده است و در انار، کشکوئیه، نوق رفسنجان و روستاها اثار خیر از خود به جای گذاشت و توانست به عنوان یک هنرمند مال خود را وقف و در اختیار مراکز آموزشی قرار داد.
حسین شفیعی رییس آموزش و پرورش رفسنجان هم در این آئین از خانواده خیر امین به منظور ساخت هنرستان پسرانه ۲۰ کلاسه تقدیر و تشکر کرد و گفت: دانش آموزان نیز برای درس خواندن باید تلاش کنند و در یادگرفتن علم کوشا باشند.
شفیعی ادامه داد: این مدرسه ای که برای افتتاح آن جمع شده ایم حاصل یک فکر در سال های ۴۵ تا ۵۰ است که منزل مسکونی را برای فراگیری علم بچه هایی که آن زمان مدرسه ای نبود در اختیار آموزش و پرورش دادند و حال نیز در قسمتی از زمین خالی این خانه هنرستانی بنا کردند.
وی افزود: این هنرستان در زمینی احداث شده که ۲ هزار و ۴۰۰ متر مربع آن به زیربنای آموزشی اختصاص یافت و محوطه سازی هم با مشارکت اداره کل نوسازی مدارس استان کرمان انجام شد؛ در ساخت هنرستان فنی و حرفه ای ۸۵ میلیارد ریال توسط خیر و ۱۵ میلیارد تومان هم از سوی نوسازی مدارس تأمین شده است.

خبر از: مریم رضایی

انتهای پیام/

برچسب ها:
آموزش و پرورش هنرستان امین رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان