هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم

  • شناسه خبر: 19987
هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم

  رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به دستگیری فردی که با انتشار مطالبی توهین آمیز اقدام به هتک حیثیث یک خانواده کرده بود ؛هشدار داد کسانی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت دیگران را فراهم کنند سریعاً شناسایی و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.   به گزارش خانه  خشتی، سرهنگ امیری در […]

خانه » آخرین اخبار » هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم

 

رئیس پلیس فتای استان زنجان با اشاره به دستگیری فردی که با انتشار مطالبی توهین آمیز اقدام به هتک حیثیث یک خانواده کرده بود ؛هشدار داد کسانی که در فضای مجازی موجبات هتک حیثیت دیگران را فراهم کنند سریعاً شناسایی و تحویل دستگاه عدالت خواهند شد.

 

به گزارش خانه  خشتی، سرهنگ امیری در تشریح این خبر گفت: پیرو شکایت شهروندی مبنی بر اینکه در یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی صفحه‌ای به نام پدر وی ایجاد شده و در آن مطالب توهین آمیزی منتشر می‌شود، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

وی گفت: شاکی در اظهارات خود بیان کرد عکس منتشر شده در صفحه مذکور مربوط به سال‌ها پیش بوده و از روی اعلامیه فوت پدرش تصویر متوفی را استخراج و مطالب توهین آمیزی در ذیل آن درج کرده است که منجر به هتک حرمت خانواده ما شده است.

 

رییس پلیس فتا زنجان افزود: اقدامات متعددی برای شناسایی عامل ایجاد کننده انجام و نهایتاً پس از تحقیقات فنی و تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و دستگیر شد ، وی پس از مواجهه با ادله مربوط به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی عنوان کرد.

 

امیری با اشاره به ماده ۱۸ قانون جرایم رایانه‌ای بیان کرد: بنا به این ماده قانون هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی به وسیله سیستم‌های رایانه یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، راساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از اینکه از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از نود و یک روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا چهل میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

منبع:ایسنا

برچسب ها:
هتک حرمت اینترنتی هتک حیثیت اینترنتی از روی اعلامیه ترحیم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان