شبکه آب آشامیدنی مناطق سیل زده رفسنجان وصل شد

  • شناسه خبر: 199116
شبکه آب آشامیدنی مناطق سیل زده رفسنجان وصل شد

مدیرعامل شرکت آب فاضلاب شهرستان رفسنجان از وصل شدن شبکه آبرسانی شرب از مناطق سیل زده شهرستان رفسنجان که چند روز پیش بخاطر بارندگی های شدید و جاری شدن سیل دچار آسیب و قطع شبکه شده بودند، خبر داد.

خانه » اخبار ویژه » شبکه آب آشامیدنی مناطق سیل زده رفسنجان وصل شد

به گزارش خانه خشتی؛ حسین چرخ انداز در جریان بازدید مدیرعامل و معاون شرکت مهندسی و توسعه مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیل زده رفسنجان در شهرک فرهنگیان این شهر اظهار کرد: بارندگی شدید باران و جاری شدن سیل در مناطق مختلف این استان به برخی از تاسیسات آبرسانی شهرستان از جمله دره دُر، داوران، اودرج؛ و مناطق شهری از جمله صادق آباد، شهرک فرهنگیان ، بلوار امام علی(ع) و خیابان های ۱۷ شهریور و آب و دیگر مناطق خسارت وارد کرد.

وی افزود: در این حادثه که خطوط و تاسیسات شبکه آبرسانی در جریان سیل اخیر خسارت دیده بودند، در این مدت شبکه برخی از این مناطق ترمیم و آب شرب مجموع ۹۰درصد از مناطق سیل زده وصل شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب رفسنجان با اشاره به اینکه از چهارشنبه گذشته بارندگی ها در رفسنجان آغاز و از جمعه آب برخی مناطق بر اثر سیلاب قطع شد افزود: با کمک نیروهای امدادی و تیم های اعزامی از کرمان .اصفهان، بندرعباس، لرستان، آذربایجان شرقی، یزد، کرمان، بم، کوهبنان تهران. همدان. اراک. قزوین و غیره با همکاری نیروهای این شرکت با تمام توان به صورت شبانه روزی برای رفع مشکل آب شرب اقدام کرده و توانستند آب آشامیدنی مناطق قطع شده را تا ۹۰درصد وصل کنند.

بارش شدید باران و جاری شدن سیل در برخی نقاط رفسنجان طی روز پیش، مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرد و خسارت های زیادی به زیرساخت ها، راه ها، تاسیسات زیربنایی، منازل مسکونی و مزارع کشاورزی زده است.

در این بازدید مجید آقازاده حبشی، معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب کشور هم بیان کرد: ۲ لوله ۴۰۰ و۵۰۰و۲۵۰و ۷۰۰و میلیمتر در رفسنجان بر اثر سیلاب شکسته شده که تعمیر کامل انجام شد.

وی افزود: در لایروبی گل و لای و تخلیه آب از منازل مسکونی، مغازه ها و رفع آبگرفتگی معابر و کوچه ها تجهیزات لازم از جمله لجن کش، کف کش و الکتروپمپ در اختیار دستگاه های اجرایی و نیز شهرداری و مردم گذاشته ایم تا مشکلات رفع و وضعیت آب شهرستان به حالت اول و پایدار برگردد.

سیل آب ۲۰ روستا در رفسنجان را قطع کرده بود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان هم اظهار کرد: ۵۰ درصد از شبکه آب رفسنجان در سیل گرفتار و تخریب شدند.

علیرضا عبدیان بیان کرد: آب در ۲۰ روستای رفسنجان بر اثر سیلاب قطع شد، که با بسیج تمامی امکانات و نیروهای انسانی و تلاش شبانه روزی خوشبختانه این شبکه با رفع شکستگی ها، به حالت پایدار درآمد.

 

بارندگی های سیلابی و طغیانگر در رفسنجان واقع در شمال غرب استان کرمان موجب بروز خسارت های فراوان در بخش های مختلف کشاورزی، زیرساختی و تأسیساتی این منطقه شده است.

خبر از: روح الله بادپروا

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان