تاکید شهردار رفسنجان بر ساماندهی زیرساخت های رودخانه صادق آباد

  • شناسه خبر: 199020
تاکید شهردار رفسنجان بر ساماندهی زیرساخت های رودخانه صادق آباد

شهردار رفسنجان بر ساماندهی و بهبود زیرساخت های رودخانه صادق آباد با اعتبار دولت و مشارکت شهرداری تاکید کرد.

خانه » آخرین اخبار » تاکید شهردار رفسنجان بر ساماندهی زیرساخت های رودخانه صادق آباد

به گزارش خانه خشتی؛ مجید کهنوجی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که با حضور وزیر کشور در فرمانداری رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: رفسنجان سه رودخانه دارد. رودخانه شور از کوه های مجتمع مس سرچشمه در ۵۰ کیلومتری رفسنجان است نشات می گیرد و با وجود سد مجتمع مس سرچشمه و ذخیره ۱۵ میلیون مترمکعب آب مشکلی برای رفسنجان ایجاد نکرد. ضمن اینکه زیرساخت مناسبی هم دارد.

شهردار رفسنجان با اشاره به اینکه زیرساخت های رودخانه گیودری که از دره راگه نشات می گیرد، مناسب است و با سیلاب مشکلی برای شهرستان ایجاد نکرد، افزود: دلیل ورود سیل به شهر در شب های اول و دوم رودخانه صادق آباد بود که از جنوب غرب جاده سرچشمه و روستاهای اوراف نشات می گیرد.

وی با بیان این که رودخانه صادق آباد زمانی جاری می شود که دارای بارش های سنگینی شود اظهار کرد، آخرین بارش سنگین مربوط به ۵۰ سال گذشته بود به همین دلیل در سال های متعدد به آن بی توجهی و تنگه آن کوچک وکوچکتر شد.

کهنوجی بر اختصاص اعتبار ازطرف دولت برای ساماندهی رودخانه صادق آباد تاکید کرد و گفت: ساماندهی و بهبود زیرساخت های این رودخانه که در ۵۰ سال گذشته به آن اهمیت داده نشده است، از ضروریات است. اگر ۵۰ درصد اعتبار آن از طرف دولت تامین شود، ۵۰ درصد دیگر را شهرداری تامین می کند تا امنیت شهر پایدار بماند.

شهردار رفسنجان افزود: با وجود اینکه ورودی شهرک جهاد سه لایه خاکریزی شده بود اما طغیان رودخانه و سیلاب، خاکریزها را از بین برد و ۸ خانه در این مسیر آسیب دید. در شهرک فرهنگیان نیز که پایین تر از نقاط دیگر شهر است با سطح یک متری آب روبرو شد و با اقداماتی که انجام شد آن را به ۴۰ سانت رساندیم. اما با ورود آب به منازل زیرساخت های ۱۲۰ خانه با خسارت روبرو شدند.

وی با انتقاد از شایعه پراکنی های گسترده در شهر، از شورای تامین خواست تا امینت روانی را در شرایط بحرانی تامین و اجازه ندهد تا شایعه پردازان، اذهان عمومی را تشویش کنند.

برچسب ها:
رفسنجان ساماندهی رودخانه صادق آباد شهردار رفسنجان مجید کهنوجی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان