استاندار کرمان؛

۵۴۸ راه روستایی در استان بر اثر سیل تخریب شد

  • شناسه خبر: 198935
۵۴۸ راه روستایی در استان بر اثر سیل تخریب شد

استاندار کرمان گفت: در استان کرمان طی بارندگی های اخیر ۵۴۸ راه روستایی و عشایری تخریب شد و ۱۸۰ روستا نیز در معرض تخریب سیلاب قرار گرفتند.

خانه » اخبار ویژه » ۵۴۸ راه روستایی در استان بر اثر سیل تخریب شد

به گزارش خانه خشتی محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در ستادهماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان با حضور احمد وحیدی وزیر کشور اظهار کرد: طی روزهای اخیر۲۰ شهرستان استان تحت و تاثیر سامانه بارشی قرار گرفته اند که پیش بینی ما عمده بارش ها در جنوب کرمان بود، اما سامانه پس از یک روز فعالیت به شمال استان منتقل شد.

وی با بیان اینکه بیشترین گرفتاری در بحث سیل را در رفسنجان داشتیم و شب گذشته پس از ۳ روز بارندگی اوضاع به شدت بحرانی شد افزود: بارندگی این چند روز در رفسنجان معادل یکسال بارشی در این شهرستان باران باریده است.

فداکار با بیان اینکه در رفسنجان ۸۰ هزار هکتار باغ پسته وجود دارد تصریح کرد: میانگین یارش باران در رفسنجان سالیانه ۸۰ میلی متر در سال است در حالی که در ۴ روز گذشته به اندازه یک سال بارندگی در این شهرستان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در استان کرمان طی بارندگی های اخیر ۵۴۸ راه روستایی و عشایری تخریب شد و ۱۸۰ روستا نیز در معرض تخریب سیلاب قرار گرفتند.

استاندار کرمان گفت: همچنین در روزهای اخیر بر اثر سیلاب ۳۸ روستا تخلیه شدند امّا ۱۸۰ روستا در معرض تهدید سیل قرار دارند، در این بازه زمانی آب ۱۶۳ روستا در استان قطع، و نیز برق ۶۳ روستا هم خاموش شد.

 

فداکار با بیان اینکه در این سیلاب ۲۱ راه اصلی مسدود و ۶ هزار نفر درگیر سیلاب شدند گفت: در رفسنجان سه نفر بر اثر سیل فوت شدند؛ ضمن اینکه ۲ هزار منزل در سیلاب دچار آبگرفتگی شده اند و خسارت های زیادی به بخش های دام، زیرساخت ها و کشاورزی وارد شده است.

وزیر کشور که بعدازظهر یکشنبه وارد رفسنجان شد از فرودگاه این شهر با استفاده از بالگرد بازدید هوایی خود را از مناطق سیل‌زده آغاز کرد.

احمد وحیدی بدو ورود به فرودگاه رفسنجان مورد استقبال استاندار کرمان و دیگر مسئولان محلی این شهرستان قرار گرفت.

وزیر کشور در جریان سفر به رفسنجان و در راستای بازدید از مناطق سیلزده امروز (یکشنبه) به روستای کوثرریز این شهرستان رفت و از نزدیک با اهالی این منطقه دیدار و گفت و گو کرد.

بارندگی های سیلابی و طغیانگر در رفسنجان واقع در شمال غرب استان کرمان موجب بروز خسارت های فراوان در بخش های مختلف کشاورزی، زیرساختی و تأسیساتی این منطقه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان