تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده رفسنجان از زبان فرماندار

  • شناسه خبر: 198868
تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده رفسنجان از زبان فرماندار

فرماندار رفسنجان آخرین وضعیت مناطق سیل زده این شهرستان را تشریح کرد.

خانه » آخرین اخبار » تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده رفسنجان از زبان فرماندار

به گزارش خانه خشتی؛ حسین رضایی فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران گفت:  ما بعد از یک دوره حدود هفتاد، هشتاد و یا حتی صدساله بارندگی، شاهد یک بارش شدید در چهار روز متوالی در شهرستان بودیم که هر روز عصر با شدت بسیار بالا باعث ایجاد این سیلاب بزرگ شد، که هر روز در ارتفاعات غربی و ارتفاعات شرقی رفسنجان شاهد بارش‌های شدید بودیم که آبراه‌های آنها به سمت شهرستان سرازیر شدند.

وی بیان کرد:  از چند شهرستان آب‌های بارندگی به سمت شهر ما سرازیر می‌شوند. به طور مثال از سمت شهربابک به طرف احمدآباد دئفه و کشکوئیه، از شهرستان بردسیر هم ارتفاعات لاله‌زار، شاهزاده عباس، آب‌های این مناطق به سمت شهرستان رفسنجان سرازیر می‌شوند.

رضایی افزود: سیستم بارندگی‌ شب‌های اول بسیار همه‌گیر بود. ما هشدارهای لازم در چند روز گذشته را مرتبا اعلام کردیم. روستاهایی که در مسیر سیلاب بودند هشدارهای لازم داده می‌شد و حتی برخی روستاها مثل روستاهای ناصریه و سعیدآباد تخلیه کامل صورت گرفت و بحث مکان‌هایی برای اسکان آنها نیز دنبال شد.

رضایی عنوان کرد: خوشبختانه مردم در این زمینه بسیار همکاری کرده و همت عالی داشتند.

فرماندار رفسنجان تصریح کرد: در بحث آب شرب، ترکیدگی لوله‌های ۴۰۰، ۵۰۰ و ۷۰۰ آب و فاضلاب را داشتیم که در این راستا روز گذشته دو عدد از این لوله‌ها ترمیم شد، ولی الان کمی آب ممکن است کدر باشد که توصیه می‌کنیم بخاطر مسائل بهداشتی مصرف نشود و حتی‌الامکان از آب معدنی استفاده شود.

رضایی گفت: از امروز ۱۰ تانکر آب سیار در شهرستان در مناطقی که آب شرب آنها مشکل دارد جایگزین خواهد شد ضمن آنکه یک تانکر آب هم برای نانوایی‌ها جهت تهیه نان بهداشتی و یک تانکر هم برای روستای کوثرریز در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد:در بحث بیشترین خسارت‌ها، روستاهای ناصریه و سعیدآباد شفیع‌پور بیشترین خسارت را دیدند و حتی باغات این منطقه نیز خسارت دیدند. شهرک هزار واحدی و همچنین بلوار امام علی(ع) و اسدآباد توصیه شد که کامل تخلیه شوند ضمن آنکه به مناطق الله‌آباد انتهای رودخانه شور، اسماعیل‌آباد، فخرآباد و دهنو توصیه شد که تخلیه کنند و الحمدالله همه مردم همکاری کردند.

حسین رضایی گفت: در بحث تمهیدات لازم برای روستای کوثرریز باید عنوان کرد ما دو روز کامل در این روستا درگیر بودیم و متاسفانه حجم آب بسیار بالا بود و قطع نمی‌شد و فرصتی نمی‌داد که تخلیه آب انجام شود. اما بهرحال مجبور شدیم چند نقطه از جاده را قطع کنیم تا آب به باغات پسته منتقل شود. در این روستا متاسفانه ساختمان‌هایی که ایمنی پایینی داشتند ریزش کردند.

وی افزود: در بحث خسارت به بخش کشاورزی باید گفت که بسیار قابل تامل است. آب سیل به حدود ۱۰ هزار هکتار از باغات نفوذ کرده و باعث نفوذ رسوبات به این باغات شده است که باید بعد از فروکش کردن سیل کار ترمیم این باغات صورت بگیرد.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای تهیه برخی نیازهای ضروری خود از هلال ‌احمر کمک بگیرند، از تمام همشهریان عزیز مجددا تقاضا داریم به هیچ عنوان برای کارهای غیرضروری از منزل خارج نشوند.

برچسب ها:
رفسنجان فرماندار رفسنجان مناطق سیل زده
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان