امام جمعه رفسنجان:

مردم با حضورشان در مکان های سیلابی و رودخانه ها مزاحم امدادرسانی ها نشوند

  • شناسه خبر: 198637
مردم با حضورشان در مکان های سیلابی و رودخانه ها مزاحم امدادرسانی ها نشوند

امام جمعه رفسنجان با اشاره به بارندگی های اخیر که تا دوشنبه هفته آینده هم ادامه دارد به مردم توصیه کرد: از حضور در خیابان ها، مکان های سیلابی و رودخانه ها پرهیز کنند و مزاحم امدادرسانی ها نشوند.

خانه » اخبار ویژه » مردم با حضورشان در مکان های سیلابی و رودخانه ها مزاحم امدادرسانی ها نشوند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر سالروز نخستین نماز جمعه در ایران در پنجم مرداد را تبریک گفت.

وی گفت: پنجم مرداد ۵۸ سالروز نخستین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توسط آیت الله طالقانی اقامه شد و این سنت نبوی بعد از قرن ها مجددا در جمهوری اسلامی احیا شد و امرو ز۹۰۰ پایگاه اقامه نماز جمعه در کشور وجود دارد و از برکات انقلای اسلامی است.

حجت الاسلام عسکری به دیدار اخیر ائمه جمعه با رهبر انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: از سخنان معظم له در این جمع توصیه به ایجاد روح و فلسفه قیام عاشورا توسط ائمه جمعه بود و نیز اشاعه ویژگی های امام حسین(ع) مبنی بر فریضه نماز اول وقت، صوری، توکل و ایمان به خدا، دعا و استغفار و تسلیم نشدن در برابر ظلم و زور بود.

وی در بخش دیگر از سخنانش به بارندگی های اخیر در شهرستان اشاره و تصریح کرد: امکان تداوم بارش ها تا دوشنبه هفته آینده وجود دارد و سامانه بارشی بسیاری از استان های کشور را فراگرفته است.

امام جمعه رفسنجان افزود: با این نعمت الهی زمین ها، بیابان ها، سدها پرآب شده و آب برای حیوانات و دیگر موجودات فراهم شد.

حجت الاسلام عسکری ادامه داد: در کنار این نزولات آسمانی یک سری تخریب ها و مسایل و مشکلاتی وجود دارد که مسئولین باید نسبت به احیا و ترمیم زیرساخت ها و نیز شناسایی نقاط ضعف بپردازند و آبگرفتگی ها را مشخص و رفع کنند.

وی افزود: راهداری در احیای پل ها و جاده ها و حل ریشه ای مشکلات اقدام کند اگر آمادگی نباشد خسارت ها هنگفت می شود، شرکت مس با آوردن امکانات و ماشین آلات سنگین در بازگشایی مسیرها و رع آبگرفتگی ها پای کار آمده است.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: مردم برای دیدن و تماشای سیل و رودخانه نروند و حضور مردم در ترددهای جاده ای برای امدادرسانان مشکل ایجاد می کند؛ اگر مسئولان بهداشت، جمعیت هلال احمر، متولیان آب، برق و گاز نتوانند به موقع حضور پیدا کنند و مشکلات ناشی از سیلاب ها را حل کنند خسارت های جانی و مالی بسیاری گریبانیر مردم و منطقه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین از این فرصت استفاده و اشکالات خود را بیابند و رفع کنند ومردم هم همکاری کنند و با ازدحام مزاحم امدادرسانی ها نشوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان