آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان + تصاویر

  • شناسه خبر: 198611
آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان + تصاویر

دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان با حضور معاون مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان، اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات و جمعی از مسئولان شهرستان افتتاح شد.

خانه » اخبار ویژه » آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ آیین افتتاحیه دفتر نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان با حضور معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، مسئولان شهرستان، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات، جمعی از مدیران مسئول و اصحاب رسانه  در مجتمع افصح هجری برگزار شد.

محمدرضا نژاد حیدری در آیین افتتاحیه نمایندگی خانه مطبوعات رفسنجان اظهار کرد: پیگیر راه اندازی موزه مطبوعات در استان کرمان، هستیم که در صورت ایجاد آن گام موثری در شناخت مطبوعات استان به مردم برداشته خواهد شد.
وی در ادامه از راه اندازی نمایندگی های خانه مطبوعات در شهرستان های رفسنجان و سیرجان ابراز خرسندی کرد که می تواند گام موثری در جهت تمرکز زدایی و ارائه خدمات بیشتر به اصحاب رسانه باشد.
نژاد حیدری مسئله بیمه را از مهمترین مشکلات این قشر دانست و افزود: در سال های ۶۰ به بعد با موج بزرگ انفجار اطلاعات و شکل‌گیری رسانه‌های نوین روبرو بودیم و پایگاه‌های خبری و نشریه‌های الکترونیکی روی کار آمدند که قطعا باید کارمندان این نوع رسانه ها هم تحت حمایت قانون مطبوعات به مانند نشریه ها چی مکتوب قرار گیرند.
وی ادامه داد: با توجه به این‌که اصحاب رسانه سطح درآمد پایین دارند و پرداخت حق بیمه ازاد برایشان دشوار است انتظار می‌رود که سازمان تامین اجتماعی این مسئله را مشابه مطبوعات مکتوب ببینند لذا طی سال‌های اخیر با دکتر پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای داشتیم که قول پیگیری داد.

روح‌الله بادپروا رئیس خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان هم در این آیین، گفت: خانه مطبوعات رفسنجان و انار در حال حاضر ۱۰۰ نفر عضو دارد که ۷۵ نفر عضو اصلی و ۲۵ نفر عضو افتخاری هستند.
وی تصریح کرد: شهرستان رفسنجان دارای ۹ رسانه مکتوب (سه رسانه ماهنامه و ۶ رسانه هفته نامه) و ۱۲ پایگاه خبری فعال است و ۵ پایگاه خبری در نوبت مجوز می باشند.
رئیس خانه مطبوعات شهرستان رفسنجان ساماندهی اعضاء و رفع مشکلات عضویت در خانه مطبوعات، اختصاص وام ده میلیون تومانی به خبرنگاران و همکاری با دفتر مطالعات و برنامه ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت برگزاری آزمون دوره های خبرنگاری با همکاری خانه مطبوعات استان را از اقدامات انجام شده طی دو سال اخیر اعلام کرد.
وی گفت: برگزاری جلسات متعدد با اعضای خانه مطبوعات و اختصاص مکان نمایندگی خانه مطبوعات شهرستان توسط شهرداری از دیگر اقداماتی است که انجام گردید.
بادپروا در پایان از همکاری شهرداری در خصوص واگذاری مکان و مجتمع مس رفسنجان در تجهیز امکانات و وسایل برای راه‌انداری دفتر خانه مطبوعات شهرستان قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که با همکاری رسانه ها و خبرنگاران گامی موثری در راستای امور صنفی اصحاب رسانه برداشته شود.

گزارش از منیژه نوروزی

 

برچسب ها:
آیین افتتاحیه خانه مطبوعات رفسنجان مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نژادحیدری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان