دو باند زورگیری اینترنتی در شهرستان انار منهدم شد 

  • شناسه خبر: 198581
دو باند زورگیری اینترنتی در شهرستان انار منهدم شد 

۷ نفر عاملان زورگیری در فضای مجازی با تهدید به انتشار عکس‌های خصوصی درشهرستان انار توسط پلیس فتا دستگیر و روانه زندان شدند.

خانه » اسلاید شو » دو باند زورگیری اینترنتی در شهرستان انار منهدم شد 

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ رضا خلیلی نژاد در تشریح خبرگفت: در پی شکایت تنی چند از شهروندان در چندین پرونده جداگانه مبنی بر تهدید و زورگیری در فضای مجازی ، مراتب به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا شهرستان انار قرار گرفت

 

وی افزود: طی بررسی فنی شبانه روزی پلیس فتا مشخص شد متهمین با تهدید از شکات سوء استفاده و مبالغی را نیز دریافت نموده اند.

 

فرمانده انتظامی انار ادامه داد: با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، ۷نفر متهم مرتبط با پرونده ها مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام محترم قضایی در چند عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شدند.

 

وی با اشاره به اعتراف متهمین پس از قرار گرفتن در مقابل مستندات تصریح کرد: متهمین از طریق شبکه های اجتماعی اینستا گرام ،تلگرام واتس اپ و … با خانمها و اقایان جوان آشنا شده و پس از جلب اعتمادشان به بهانه دوستی و ازدواج در پوشش زن و‌مرد ، اقدام به دریافت تصاویر و فیلمهای خصوصی کاربران کرده و با تهدید به انتشار این تصاویر و تحت فشار قرار دادن آنها از انان سوء استفاده و یا مبالغ زیادی را اخاذی کرده اند که پرونده تشکیل به مرجع قضایی ارسال و متهمین اصلی پرونده به جرم تهدید و اخاذی روانه زندان گردیدند.

 

فرمانده انتظامی انار ضمن توصیه به شهروندان در خصوص نحوه استفاده از شبکه‌های اجتماعی، یادآور شد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگه داری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء استفاده افراد فرصت طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد.

 

 

وی از شهروندان به ویژه دختران و پسران جوان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک شدن به آن‌ها را دارند، اعتماد نکرده و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها ارسال نکنند و کاربران می‌توانند مشکلات خود را با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی یا شماره تماس ۳۴۳۸۸۰۰۱ با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان