برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ۸ استان

  • شناسه خبر: 198144
برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ۸ استان

سرپرست دفتر توسعه آموزش های پایه و استعداد یابی ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور در ۲۷ رشته ورزشی با شرکت ۱۸ هزار نفر در مرداد ماه امسال به طور رسمی آغاز می شود.

خانه » آخرین اخبار » برگزاری مسابقات المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور در ۸ استان

به گزارش خانه خشتی، فرامرز کیانی زاده عصر یکشنبه در گردهمایی رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان کرمان به میزبانی شهرستان رفسنجان در محل هتل جهانگردی این شهر اظهار کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی یکی از فعالیت های مهم این وزارتخانه و کاری ارزشمند است.
وی ورزش را از ابعاد مهم خسارت دیده از ناحیه کرونا طی دو سال اخیر عنوان کرد و افزود: ورزش نسبت به دیگر حوزه ها در بحران کرونا آسیب بیشتری دید زیرا باشگاه ها و اماکن ورزشی تعطیل بودند .
کیانی زاده بیان کرد: برگزاری المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور را از ۲ ماه قبل آغاز کردیم و المپیاد رسمی این رقابت ها را در ۲۸ مرداد امسال در تهران آغاز خواهیم کرد که همزمان ۸ استان میزبانی این المپیادها را بر عهده دارند.
وی ادامه داد: در این المپیاد ۱۸ هزار ورزشکار در ۲۷ رشته ورزشی شرکت خواهند کرد.
شهردار رفسنجان هم گفت: هدف از ایجاد باشگاه ورزشی شهرداری حمایت از اقشار علاقمند به ورزش امّا کم بضاعت است؛ المپیاد ورزشی را در ماه گذشته در ۲۲ هیئت ورزشی شروع کردیم.
مجید کهنوجی بیان کرد: شناسایی استعدادهای ورزشی و حمایت از آن ها به‌ویژه قشر نوجوان و ایجاد زیر ساخت های ورزشی شهر رفسنجان در اولویت برنامه های شهرداری قرار گرفته است تا ناط و پویایی در جامعه ترویج یابد.
مصطفی بخشی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری رفسنجان هم گفت: شور و نشاط در جامعه نیاز است و رفسنجان با کمترین امکانات مالی مواجه است اما خوشبختانه در حوزه ورزش خوش می درخشد.
وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های ورزشی در رفسنجان به‌خوبی در حال پیشرفت است ادامه داد: در روستاهای بخش مرکزی ۱۲ زمین چمن مصنوعی مینی‌مال احداث شده و موجب شده جوانان در امر ورزش شرکت کنند و نشاط و شادابی را برای جامعه به ارمغان بیاورند.
امام‌جمعه رفسنجان هم گفت: ورزش یک ضرورت زندگی است و یک جامعه باید به آن به‌عنوان یک اصل عملاً معتقد باشد.
حجت الاسلام اصغر عسکری به ایجاد اماکن ورزشی گسترده توسط مسئولین تأکید کرد و افزود: اماکن ورزشی همه‌جا باید در دسترس باشد تا مردم در فضای خوب و امن ورزش را انجام بدهند و نشاط و خرمی شهر را فرا گیرد.
عذرا ریاحی سرپرست معاونت بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان هم گفت: در حال حاضر برای برگزاری المپیاد استعدادهای برتر ورزشی در همه رشته‌ها شرکت کننده داریم به غیر از دو رشته قای رانی و شمشیر بازی.
وی افزود: تیم‌های ورزشی به دلیل عدم شرکت در تمرین های ورزشی در بحران کرونا، ضعیف شده اند.
ریاحی از مسئولان ورزشی شهرستان ها خواست شهرستان‌ها مشکلات حوزه ورزشی را اعلام کنند تا طرح جامع ورزش بانوان را تدوین کنیم.
میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم در این نشست اظهار کرد: توزیع اعتبار در هیچ بخشی بر اساس جمعیت و وسعت جغرافیایی انجام نمی شود بلکه براساس میزان عملکرد و روحیه فعالان ورزشی است که اعتبار تقسیم و توزیع می شود.
وی افزود: در حوزه ازدواج آسان هم مقدمات تشکیل مجمع خیرین ازدواج آسان در استان فراهم شده‌است.

عکس از بهرخ امیری

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
استعدادها رفسنجان گردهمایی رؤسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان کرمان مسابقات المپیاد
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان