هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است

  • شناسه خبر: 19812
هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر خلاف تصور مردم که گمان می کنند قلیان از آب گذشته و ضرری ندارد، هر نوبت قلیان معاون یک پاکت سیگار است. به گزارش “خانه خشتی” دکتر سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: میزان مصرف هر نوبت قلیان معاون ۱۰ تا ۲۰ نخ  سیگار یا […]

خانه » آخرین اخبار » هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر خلاف تصور مردم که گمان می کنند قلیان از آب گذشته و ضرری ندارد، هر نوبت قلیان معاون یک پاکت سیگار است.
به گزارش “خانه خشتی” دکتر سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: میزان مصرف هر نوبت قلیان معاون ۱۰ تا ۲۰ نخ  سیگار یا همان یک پاکت سیگار است.

وی گفت: بر خلاف تصور اشتباه مردم که گمان می کنند دود قلیان از آب  گذشته بوده و ضروری برای بدن ندارد، مضرات آن حتی بیشتر از سیگار است.

سعیدی تصریح کرد: تعداد بسیاری زیادی  سموم در دود قلیان شناسایی شده  است مصرف قلیان باعث افزایش فشار خون بالا، انواع سرطان ها ، اختلال خواب و  بسیاری بیماری های دیگر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: فردی که سیگار یا  قلیان می کشد، مقداری  از سموم از طریق فیلتر سیگار و یا قلیان گرفته می  شود ولی وقتی دود را به بیرون خارج می کند برای افرادی که در اطراف وی  هستند عوارض سموم بسیار بیشتری داشته و این  افراد  بیشتر دچار عارضه می  شوند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان و اطرافیان افراد سیگاری و  کسانی که قلیان می کشند و به صورت غیر فعال مصرف کننده  این دود بوده و دچار عوارض ناشی از  سیگار و قلیان می شوند.
منبع:باشگاه خبرنگاران
برچسب ها:
خبرنگاران سیگار قلیان هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان