قرائتی: فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود

  • شناسه خبر: 19781
قرائتی: فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه غفلت و شهوت دو روزنه گزش جوانان است و اگر فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود، گفت: اگر بودجه های کشور صرف اموری چون نماز و ازدواج شود،هزینه کم می شود. به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جمع […]

خانه » آخرین اخبار » قرائتی: فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود
حجت الاسلام قرائتی با اشاره به اینکه غفلت و شهوت دو روزنه گزش جوانان است و اگر فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود، گفت: اگر بودجه های کشور صرف اموری چون نماز و ازدواج شود،هزینه کم می شود.

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در جمع معاونین اجتماعی ناجا سراسر کشور، با تاکید بر نوع رفتار مسئولان با زیر مجموعه خود، گفت: سعی کنید در این مجموعه با سربازان خود مشورت کنید، با آنان بصورت خصوصی صحبت کرده و نظرات آنان را در مورد امور مختلف جویا شوید.

ادب سربازان را نشانه محبوبیت خودتان تلقی نکنید حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: آنگونه رفتار کنید تا در دلها نفوذ کنید نه اینکه سربازی از روی ترس “بله قربان گو”ی شما باشد، تا حتی فرائضی چون نماز را هم از روی همین حس اقامه کند. رئیس ستاد اقامه نماز با بیان اینکه گاهی اوقات برخوردهای عاطفی با زیر مجموعه خود بهتر است، اظهار داشت: هنر ما و شما باید این باشد که سربازان و اطرافیان خود را پخته و نه داغ کنیم چرا که هیچ پخته ای خام نمی شود اما هر داغی بلااستثنا سرد شده و در نهایت اثری از آن باقی نمی ماند.  وی تاکید کرد: ادب سربازان خود را نشانه محبوبیت خودتان تلقی نکنید، شاید این احترام ها همگی از روی ترس باشد.

فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود  حجت الاسلام قرائتی در ادامه سخنان خود خطاب به معاونین اجتماعی در خصوص توجه هرچه بیشتر به خانواده و فرزندان خود، گفت: مواظب فرزندان خود نیز باشید، مانند کسانی عمل نکنید که برای شناخت اطرافیان خود از زمین و آسمان شروع می کنند اما در نهایت در شناخت و درک خانواده و فرزندان خود عاجز می مانند.

وی بر ازدواج زود هنگام دختران و پسران نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر درس خواندن و لیسانس گرفتن که یک فضیلت است بر ضرورت ازدواج پیشی گرفته و همین امر باعث بروز فسادهای اجتماعی می شود.

وی افزود: اگر بودجه های کشور صرف اموری چون نماز و ازدواج شود، هزینه های نیروی انتظامی و قوه قضائیه کمتر می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به اینکه جوانان همواره از دو روزنه غفلت و شهوت گزیده می شوند، ادامه داد: داروی غفلت خواندن نماز و داروی شهوت ازدواج است. وی با بیان اینکه فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود، اذعان داشت: ریشه مفاسد اجتماعی غفلت و شهوت است.رئیس ستاد اقامه نماز تصریح کرد: اتاق محل کار شما در مقایسه با نمازخانه تفاوت زیادی می کند و حتی نوع تزئین آن نیز کاملا متفاوت است، اتاق شما لوکس و شیک است که اگر کسی برای مذاکره با شما در این اتاق حضور یافت احساس خوشایندی کند اما نمازخانه ها معمولا شبیه دخمه هستند؛ این به معنای این است که مذاکره با دیگران برای شما مهم تر از مذاکره با خداوند است و این یعنی استخفاف نماز، که در آن صورت بر اساس فرمایش امام صادق (ع) کسی که نماز را سبک بشمارد مورد شفاعت قرار نمی گیرد.

وی  تصریح کرد: تمام کمالات در نماز جمع شده و آرامش و سکینه واقعی در سایه نماز وجود دارد. حجت الاسلام قرائتی در بخش دیگری از سخنان خود بر کاهش تشریفات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید سعی کنیم برخی از تشریفات دست و پا گیر را در اخلاق‏، منش و ارتباط با یکدیگر از بین ببریم.

منبع: شبستان

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان قرائتی قرائتی: فیتیله نماز و ازدواج را بالا بکشیم فساد کم می شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان