امام جمعه رفسنجان:

تصمیم نهایی در مورد استخدام مس سرچشمه رفسنجان در شورای تأمین شهرستان

  • شناسه خبر: 197306
تصمیم نهایی در مورد استخدام مس سرچشمه رفسنجان در شورای تأمین شهرستان

امام جمعه رفسنجان به موضوع استخدام در آزمون مس سرچشمه اشاره و بیان کرد: پیگیری هایی انجام شد و تصمیم نهایی را شورای تأمین شهرستان خواهد گرفت که امیدواریم تصمیم حکیمانه و مدبرانه ای گرفته شود تا حق و حقوق همه حفظ شود.

خانه » اسلاید شو » تصمیم نهایی در مورد استخدام مس سرچشمه رفسنجان در شورای تأمین شهرستان

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به دعوت تقوای الهی اظهار کرد: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با برگزار کنندگان کنگره ملی شهدای عشایر فرمودند” که هرکس مردم را از آینده ناامید کند، ایمان مردم را تضعیف کند یا مردم را نسبت به تلاش های مسئولان بی اعتقاد یا بدبین کند چه آگاهانه و چه ناآگاهانه به سود دشمن کار می کند”.

وی افزود: هر انسانی ممکن است در زندگی خطاهایی داشته باشد لذا عده ای می خواهند با بیان این خطاها ایمان و دین مردم را سست کنند آن ها قدرت تحلیل ندارند و امید را در جامعه تضعیف می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: باید امیدوار بود و دیگران را به ایمان به خدا و امید به آینده رهنمون کرد.

وی در بخش دیگر از سخنانش به نامگذاری روز تبلیغات اسلامی در یکم تیر ماه در سال ۱۳۶۰ اشاره و اظهار کرد: تبلیغ رسالت بزرگ انبیاء الهی است و امام صادق(ع) به یکی از یارانش به نام مفضل فرمود: مفضل به شیعیان ما بگو که گناه نکنند و از معصیت پرهیز کنند و به دنبال رضایت پروردگار باشند تا مردم به سمت ما با سرعت آیند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: از ابتدای تیر ماه به مدت یک هفته، به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است و یاد ۷۲ تن از شهدای انقلاب و این نهاد را به ویژه دکتر شهید بهشتی گرامی می داریم که در دفتر حزب انقلاب به شهادت رسیدند و باید از این خون ها پاسداری کرد.

وی بیان کرد: مردم از دستگاه قضا انتظار دارند که عدالت برقار شود؛ ان ها تقاضای رسیدگی تسریع در امر قضا دارند و پرونده ها به سرعت رسیدگی شود؛ در دنیا رسیدگی به پرونده های قضایی ۱.۵ پرونده در روز است.

حجت الاسلام عسکری گفت: در ایران به طور میانگین روزانه ۵ پرونده رسیدگی می شود پرونده ها زیاد است؛ همچنین مردم انتظار دارند نظارت بر اِعمال قانون و قضا از وظایف اعضای دستگاه قضا باشد .

وی البته گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید یکی از رسالت های اعضای دستگاه قضا باشد، حل و فصل دعواها را با کمک بزرگترها و ریش سفیدان انجام دهند تا پرونده ها به محاکم قضایی نرسد که این گونه پرونده ها با دخالت بزرگترهای معتمد و ریش سفیدان بهتر منجر به صلح و سازش می شود.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: بیشترین پرونده هایی که به دستگاه قضایی وارد می شود سرقت و مسایل خانوادگی است باید ریشه سرقت ها و دعواهای خانوادگی را در آورد؛ آیا سهل انگاری مردم در حفظ اموال شان یا اینکه نیاز مادی یا فقر فرهنگی است که موجب سرقت ها می شود؟

وی خاطرنشان کرد: برخی سهل انگاری ها وقوع جرم سرقت ها را آسان می کند.

حجت الاسلام عسکری افزود: اسراییلی ها طرح احمقانه ای را در هفته پیش اعلام کردند مبنی بر اینکه باید سر اختاپوس را زد یعنی سپاه؛ کابینه آن ها متلاشی شد و کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد اسراییل قدم به قدم رو به زوال و نابودی است.

وی همچنین به موضوع استخدام در آزمون مس سرچشمه اشاره و بیان کرد: پی گیری هایی انجام شد و تصمیم نهایی را شورای تأمین شهرستان خواهد گرفت و امیدواریم تصمیم حکیمانه و مدبرانه ای گرفته شود تا حق و حقوق همه حفظ شود.

امام جمعه رفسنجان در ادامه مرد م را به بهینه مصرف کردن آب توصیه کرد و گفت: مسئولان در تلاش هستند آب تامین شود امّا مردم بهتر است صرفه جویی کنند.

وی ادامه داد: مصرف برق نیز افزایش یافته در حالی که در تولید برق اقدام های شایسته ای انجام نشده است و چند روزی سیمان هم گران شده به این دلیل است که برق کارخانه ها را قطع می کنند و اولویت مصرف برق را به خانگی و مغازه ها گذاشته اند.

حجت الاسلام عسکری گفت: مردم به اندازه نیاز برق را مصرف کنند و دولتمردان هم در صدد تامین برق باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضا

    رو راست باشیم در پاسخ به مطالبه ی ناحق. و خلاف قانون ، پذیرفته شدگان ازمون استخدامی مس با مدارک تحصیلی لیسانس و بالاتر در مقطع دیپلم باید این مهم را در نظر گرفت که مطابق فهرست نهاد های دولتی و غیر دولتی، شرکت مس، جز شرکت های غیر دولتی بوده و شرایط جذب و استخدام آن تابع مقررات عمومی دولت نمی باشد، لذا آیین نامه و اساسنامه خاص خود را در این زمینه دارد که ضوابط برگزاری آزمون و شرایط جذب را مستقلا برنامه ریزی میکند ناظر بر این مطلب در شرایطی که مطابق بندهای آیین نامه برگزاری آزمون استخدامی شرکت افق مس به افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر به صراحت اعلام و تذکر داده شده بود که داوطلبین دارای اخرین مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر حق شرکت در گروه امتحانی دیپلم را نداشته و در صورت احراز این تخلف و کتمان حقیقت، در هر مرحله از شرایط استخدام باشند با این افراد برخورد و از فرایند جذب حذف خواهند شد حال که نتایج آزمون و مصاحبه اعلام و محرزشده است که داوطلبانی با مقطع تحصیلی لیسانس و بالاتر با کتمان حقیقت در شرایط رقابت ناسالم و نابرابر و بدور از عدالت با افراد مقطع تحصیلی دیپلم وارد آزمون شدند وبا تصاحب مشاغل این گروه حق دریافت عادلانه مشاغل مقطع دیپلم را ازین گروه صلب و باعث سرخوردگی انها شدند و از طرفی ضرر و زیان زیادی را به شرکت مس و افق وارد آوردند اکنون که از این تخلف و بی عدالتی آشکار پرده برداشته شده است این گروه متخلف با متوصل شدن به جو سازی رسانه ای سعی در ایجاد فضای گل آلود و احساسی دارند. این داوطلبین متخلف وقاحت و دیاثت در جو سازی رسانه ای را تاحدی بالا میبرند که در کمال ناباوری حتی مسئولین رفسنجان با این جریان رسانه ای همصدا شده وبدون در نظر گرفتن حقوق از دست رفته داوطلبین دیپلم ، به دفاع نامشروع از آنها می پردازند. در مقابل مطالبات غیر قانونی این گروه باید اندیشید که در واقع داوطلبان مقطع دیپلم میبایست شاکی و طلبکار این رقابت ناعادلانه باشند یا چنین افرادی که تخلف کرده و ایین نامه صریح آزمون را زیر پاگذاشته اند؟ با طرز تفکر نژادپرستانه ، و مسموم این افرادشرایط سنی، تشکیل خانواده و اشتغال زایی نباید شامل داوطلبین دیپلم شود و انان باید بروند و بمیرند. آیا انصاف است در این شرایط اقتصادی و بیکاری افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم با افراد دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر رقابت کنند آیا این عدالت است؟ آیا فقط همین متخلفین هستند که نیاز به شغل دارند؟ آیا افراد دارای مدرک دیپلم که حق اصلیشان لگد مال شده نیاز به شغل و تشکیل خانواده ندارند.؟... پیگیری حقوق حقه این قشر ضعیف را کدام رسانه و مسئول مطالبه میکند. امید است که با اتخاذ تصمیم های درست توسط مسئولین محترم ، از این بی عدالتی ها جلوگیری و شرایط اشتغال پایدار و عادلانه برای همگان فرآهم آید.

    خودمم

    نمیخاد استخدام کنن برن همین شرکتای زیر دست رو حقوقشون بدن ک زیر نظر صندوق بازنشتگانه.. یا کارگراشو بیارن تو شرکت مس.. گناه دارن بخدا....

    خودمم

    نمیخاد استخدام کنن برن همین شرکتای زیر دست رو حقوقشون بدن ک زیر نظر صندوق بازنشتگانه.. یا کارگراشو بیارن تو شرکت مس.. گناه دارن بخدا
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان