دستان عاطفه بر شانه ی کودکان اوتیسم؛

جشن روز اوتیسم در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 197251
جشن روز اوتیسم در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

شب گذشته، تالار خیام دانشگاه حضرت ولی‌عصر (عج) میزبان فرماندار، شهردار و خیران شهرستان رفسنجان و همچنین افراد دارای اختلال اوتیسم، خانواده‌ها و مربیان بود.

خانه » اجتماعی » جشن روز اوتیسم در رفسنجان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ بهانه برگزاری جشن، روز اوتیسم بود که به علت وضعیت کرونا با تأخیر چندین روزه، به همت انجمن و همکاری مرکز اوتیسم رفسنجان برگزار شد.

در این مراسم، مسئولان هم با حضور خود نشان دادند، برای رفع مشکلات مبتلایان به اوتیسم پای کار هستند.

حسین رضایی فرماندار رفسنجان ضمن قدردانی از اقداماتی که برای افراد دارای اختلال اوتیسم در شهرستان رفسنجان صورت گرفته، گفت: ما را در کنار خود بدانید و در پیشبرد برنامه‌ها و اهدافی که دارید، در خدمت شما هستیم.

در این جشن که سرشار از شور و نشاط کودکان و لحظه‌های خوب و به یاد‌ماندنی برای خانواده‌ها بود، به رسم یادبود آثار نقاشی کودکان اوتیسم به مسئولان و خیران و نیز هدایایی به این کودکان اهدا شد.

افراد مبتلا به اوتیسم نیازمند حمایت هستند. همکاری خیرین و مساعدت مسئولان می‌تواند آن‌ها را برای حضور در جامعه و فعالیت های اجتماعی آماده کند.

در رفسنجان مرکز اوتیسم عاطفه رفسنجان از سال ٩۶ و انجمن اوتیسم رفسنجان از سال ٩٩ مشغول خدمت‌رسانی به افراد تحت پوشش هستند.

مدیرعامل انجمن اوتیسم رفسنجان درباره هدف از تأسیس این مرکز گفت: به همت متخصصان، کارشناسان و نیکوکاران، با هدف ارتقاء کیفیت زندگی افراد دارای اختلال اوتیسم و خانواده های انان تاسیس شد.

عاطفه مرادی در ادامه افزود: این مرکز با ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، حرفه آموزی، پژوهش، توانبخشی، حمایتی، استعدادیابی و با اطلاع رسانی مناسب در جامعه بر آن است تا با فراهم کردن شرایط مناسب، امکان پذیرش، حمایت و رساندن این افراد به جایگاه واقعی‌شان در جامعه و همچنین فراهم کردن رفاه، نشاط و استقلال برای آنان فعالیت می‌کند.

وی ضمن تقدیر از خیران و مسئولانی که برای رسیدن به این اهداف، آنان را یاری می‌کنند، گفت: از دیگر اقدامات مرکز اوتیسم، پرداخت هزینه های درمان، اعطای وام به خانواده‌ها، تأمین هزینه رفت و امد و برگزاری جشن‌ها و برنامه‌هایی برای کودکان اوتیسم است.

در کنار این انجمن، مرکز اوتیسم عاطفه رفسنجان هم فعالیت دارد که فاطمه مرادی مسئول این مرکز است.

وی در مورد فعالیت‌های ۵ ساله این مرکز بیان کرد: مرکز اوتیسم عاطفه رفسنجان در دو بخش آموزشی و توانبخشی فعالیت دارد. در بخش آموزشی، خدمات کار درمانی و گفتار درمانی به مبتلایان اوتیسم ارائه می‌دهد و در بخش توانبخشی، رفتار درمانی، بازی درمانی، هنر درمانی، ورزش درمانی و نمایش درمانی، به افراد ٢ تا ١٨ ساله خدمت‌رسانی می‌کند.‌

فاطمه مرادی متذکر شد: یکی از اهداف مرکز اوتیسم، توانمند سازی کودکان برای راهیابی به مدارس عادی است. در صورتی که کودکان زیر ۶ سال از آموزش‌های مرکز بهره‌مند شوند، برای حضور در مدارس عادی آماده می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
اوتیسم روز اوتیسم
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان