اعلام همکاری ستاد توسعه نانو با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

  • شناسه خبر: 196980
اعلام همکاری ستاد توسعه نانو با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

در جلسه‌ای که با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و رئیس ستاد توسعه نانوفناوری در تهران برگزار شد، از سوی این ستاد برای همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اعلام آمادگی شد.

خانه » اخبار ویژه » اعلام همکاری ستاد توسعه نانو با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان روز یکشنبه با هدف ایجاد فصل مشترک بین مناطق ویژه اقتصادی، با دکتر احمدی مدیرعامل شرکت بازرگانی شاهد(سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی نمین) دیدار کرد.

روح‌الله بهرام‌شاهی با اشاره به اینکه مناطق ویژه ظرفیت‌های یکدیگر را بشناسند و سرمایه‌گذاری‌های مشترک ایجاد کنند، به برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ازجمله در حوزه سلول‌های خورشیدی و مواد شیمیایی اشاره کرد.

احمدی هم با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی نمین با ۲۰۵۰ هکتار وسعت یک سال راه‌اندازی شده و یک واحد تولیدی دارد، از ظرفیت‌های این منطقه در حوزه حمل و نقل دریایی، حوزه فولاد، خدمات هوایی، فروشگاه، خدمات گردشگری و دیگر موارد یاد کرد و افزود: در حوزه معدن هم قصد داریم ورود کنیم و با وزیر صمت صحبت‌هایی انجام دادیم که محدوده معدنی در اختیار بگیریم و فعالیت کنیم.

احمدی برای همکاری با منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اعلام آمادگی کرد و ابراز امیدواری کرد این ارتباطات بتواند به توسعه و رونق مناطق بینجامد.

روز یکشنبه همچنین بهرام‌شاهی با شکوری رئیس انجمن مس دیدار کرد و پیرامون مناطق ویژه معدنی بحث و تبادل نظر شد.

شکوری در این دیدار ضمن پراختن به مسائلی در حوزه مس، ماشین‌آلات معدنی را یکی از مشکلات حوزه معدن دانست و گفت: متأسفانه ماشین آلات معدنی را به‌عنوان ماشین آلات خط تولید نمی‌دانند که ضرورت دارد برای تکمیل زنجیره صنعت مس و سایر معادن به این موضوع توجه شود.

در ادامه این روز؛ جلسه‌ای همراه با بازدید از شرکت‌های زیرمجموعه ستاد توسعه نانوفناوری برگزار شد.

بهرام‌شاهی ظرفیت‌های بالای استان کرمان را ذکر کرد و بیان داشت: با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی، با ورود فناوری‌های نوین می‌توانیم از این ظرفیت‌ها به نحو احسن استفاده کنیم.

مهندس دهقان رئیس ستاد نانو تصریح کرد: باید توجه شود رسالت ستاد نانو حمایت از فناوری نانو است و منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان یا هر جای دیگر اگر محصولی با ویژگی خاص دارد ستاد نانو حمایت می‌کند.

وی در ادامه پیرامون ارائه خدمات استقرار نظام‌های مدیریت تکنولوژی و نوآوری در منطقه ویژه رفسنجان اعلام آمادگی کرد و اظهار داشت: در حال حاضر برنامه کاملی برای شهرک‌های صنعتی در استان‌های مختلف پیش‌بینی کرده‌ایم که در این برنامه شرکت‌های مستعد را دانش‌بنیان کنیم، نیازهای آنها را احصاء و اولویت‌بندی کنیم.

این محقق در همین رابطه اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان می‌تواند به‌عنوان محور در استان کرمان قرار گیرد و سازوکاری ایجاد کند که بتوانیم در این زمینه همکاری کنیم و دفتر ستاد نانو در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان