برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن»، در سرچشمه معرفی خواهند شد

  • شناسه خبر: 196960
برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن»، در سرچشمه معرفی خواهند شد

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» گفت: پس از ارسال بیش از ۹هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره، ۱۹ شاعر در دو بخش شعر کوتاه نو و شعر کوتاه سنتی به عنوان راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره انتخاب شدند که ۲۶ خردادماه در شهر سرچشمه، برگزیدگان جشنواره از میان ایشان معرفی خواهند شد.

خانه » آخرین اخبار » برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن»، در سرچشمه معرفی خواهند شد

به گزارش خانه خشتی به نقل از روابط‌عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان، سیدعلی میرافضلی بیان کرد: نخستین دوره جشنواره «آن» حدود چندسال قبل با همکاری حوزه هنری استان کرمان برگزار شد و دومین دوره این جشنواره توسط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان برگزار می‌شود که فراخوان آن در دی‌ماه ۱۴۰۰ منتشر شد.

وی افزود: بهمن‌ماه سال گذشته آخرین مهلت ارسال آثار بود که بیش از ۹۰۰ نفر با بیش از ۹هزار اثر در این جشنواره شرکت کردند.

میرافضلی بیان کرد: اسفندماه سال گذشته داوری اولیه جشنواره آغاز شد که در هر بخش، سه داور این کار را برعهده داشتند و در مرحله نخست داوری، آثاری از ۸۰ تا ۱۰۰ شاعر در هر بخش از میان شرکت‌کنندگان، برای مرحله دوم داوری انتخاب شد.

وی ادامه داد: داوری نهایی در هر دو بخش شعر کوتاه سنتی و شعر کوتاه نو، توسط پنج داور انجام شده و درمجموع در دو بخش، ۱۹ شاعر به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند.

میرافضلی اظهار کرد: قرار است ۲۶ خردادماه جاری در شهر مس سرچشمه و در مراسم اختتامیه جشنواره، اسامی برگزیدگان و شایستگان تقدیر جشنواره اعلام و از ایشان تقدیر شود.

دبیر علمی دومین جشنواره ملی شعر کوتاه «آن» تصریح کرد: این جشنواره به معنای دقیق کلمه، ملی بوده و شاعرانی از سراسر کشور و همه استان‌های ایران در این جشنواره شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: شعر کوتاه، مسئله روز است و مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است؛ به‌دلیل اقتضائات زمانه، شعر کوتاه در ادبیات و هنرهای دیگر نیز مورد توجه است و استان کرمان هم چهره‌های شاخصی در این عرصه دارد. این موضوع باعث شد این جشنواره ملی، در این استان پهناور و در شهر سرچشمه برگزار شود و مورد استقبال هم قرار گیرد.

 

برچسب ها:
برگزیدگان جشنواره ملی شعر کوتاهِ «آن» رفسنجان مس سرچشمه معرفی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان