استاندار کرمان مطرح کرد؛

ضرورت جدی ورود شرکت مس به اقتصاد رفسنجان / فعالیت در حوزه پسته یکی از ضروریات است

  • شناسه خبر: 196953
ضرورت جدی ورود شرکت مس به اقتصاد رفسنجان / فعالیت در حوزه پسته یکی از ضروریات است

 استاندار کرمان بر حضور جدی مس در اقتصاد شهرستان و استان تاکید کرد و گفت: صنعت یک حوزه ی متحرک است، صنعت مس باید با سرمایه گذاری در جهت توسعه استان کرمان و شهرستان رفسنجان پایه کار بیاید.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت جدی ورود شرکت مس به اقتصاد رفسنجان / فعالیت در حوزه پسته یکی از ضروریات است

به گزارش خانه خشتی؛ محمد مهدی فداکار در آئین تکریم و معارفه فرماندار شهرستان رفسنجان در تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان، با بیان اینکه مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی بسیار سخت است و باید پاسخگو باشیم، اظهار کرد: در برابر تمامی انتخاب ها،عزل ها و نصب ها مسئول هستیم و مسئولیت ها یک امانت سخت است و باید پاسخگو باشیم.

استاندار کرمان افزود: در جمهوری اسلامی مردم ولی نعمت هستند و مسئولیتی که بر عهده فرد گذاشته می شود خدمتگزاری به مردم است.

فداکار با اشاره به اینکه رفسنجان شخصیت‌ های سیاسی، مذهبی و فرهنگی بزرگی دارد و سوابق مردم رفسنجان در انقلاب و دفاع مقدس مشهود است، گفت: کمک های مردمی به جنگ در رفسنجان از چند استان بیشتر بود و چندین شهید فرمانده گردان‌ های دفاع مقدس و خط شکن از رفسنجان بودند.

وی با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های رفسنجان از جمله معدن مس سرچشمه، گفت: پسته یکی از ظرفیت های خوب شهرستان رفسنجان است و زندگی مردم با این محصول گره خورده است و زمانی که پسته را سرما می زند، اقتصاد رفسنجان آسیب می بیند، و به نوعی همه چیز تحت تاثیر این محصول قرار دارد.

فداکار با تاکید بر اینکه کار در حوزه پسته یک ضرورت است، گفت: باید در این حوزه بسیار کار کرد و از حوزه متخصصین کمک گرفت چراکه برای این حوزه نسخه شفابخشی پیچیده نشده است و یکی از دلایل انتخاب آقای رضایی این بود که ایشان در این حوزه تبحر و صاحب نظر است و سال‌ ها در جهاد کشاورزی بوده و این حوزه را به خوبی می شناسد و انتخاب ما سیاسی نبود.

استاندار کرمان بر حضور جدی مس در اقتصاد شهرستان و استان تاکید کرد و گفت: صنعت یک حوزه ی متحرک است، صنعت مس باید با سرمایه گذاری در جهت توسعه استان کرمان و شهرستان رفسنجان پایه کار بیاید.

وی با تاکید بر این که صنعت در شهرستان رفسنجان نباید فدای حوزه کشاورزی پسته شود و باید در جهت رشد و پیشرفت آن تلاش کرد، افزود:  حدود هفت هزار رفسنجانی در این صنعت شاغل هستند، مس باید پای کار بیاید و از ظرفیت های دانشگاهی و پیش کسوتان فرهنگی و علمی هم در این حوزه استفاده شود.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه معیشت و فعالیت های سالانه ی مردم رفسنجان تحت تاثیر حوزه ی کشاورزی پسته است، گفت: فعالیت در حوزه ی پسته با استفاده از تجربه متخصصین این حوزه یکی از ضرورت های قطعی و اصلی در این شهرستان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ در صد آب مصرفی شهرستان در حوزه کشاورزی مصرف می شود، گفت: از آنجاییکه کمترین استفاده از روش‌های نوین آبیاری در باغات پسته می‌ شود، باید شیوه آبیاری را اصلاح کنیم.

استاندار بیان کرد: بیشترین عمق چاه‌ها در استان در رفسنجان است و مشکل آب شرب را باید حل کرد.

فداکار گفت: بیشترین جمعیت اتباع و مهاجرین در شمال استان است که بخشی نیروی کار هستند و بخشی دیگر از اتباع، مشکلاتی را به وجود می آورند که باید این افراد احراز هویت شوند، ضمن اینکه ساماندهی اتباع و شناسنامه دار شدن آن‌ها در دستور کار است.

وی در پایان صحبت هایش بر حل مشکل آب مهدی آباد نوق تاکید و از تلاش ها و زحمات همه فرمانداران سابق رفسنجان قدردانی کرد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
استاندار کرمان فرماندار رفسنجان محمدمهدی فداکار معارفه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان