با اعتبار 619 میلیارد تومان؛

کلنگ آبرسانی به ۱۱۳ روستای دارای تنش آب در رفسنجان بر زمین زده شد + تصاویر

  • شناسه خبر: 196807
کلنگ آبرسانی به ۱۱۳ روستای دارای تنش آب در رفسنجان بر زمین زده شد + تصاویر

بزرگترین طرح آبرسانی شهرستان رفسنجان با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ثارالله و شرکت آب و فاضلاب استان کرمان اجرایی می شود.

خانه » اجتماعی » کلنگ آبرسانی به ۱۱۳ روستای دارای تنش آب در رفسنجان بر زمین زده شد + تصاویر

به گزارش خانه خشتی، آیین کلنگ زنی پروژه آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی در شهرستان رفسنجان با محوریت قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی علیه السلام با حضور فرمانده سپاه ثارالله، معاون عمرانی استاندار و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

۱۱۳ روستای بخش نوق، حومه غربی و شرقی شهرستان رفسنجان از این طرح بهره مند می شوند و خط انتقال این پروژه ۳۹۶ کیلومتر و شبکه توزیع آن ۲۲۰ کیلومتر است و ۲۴ باب مخزن در طول مسیر با ظرفیت ۲۵ هزار و ۶۰۰ مترمکعب احداث می شود.

دستگاه معین این پروژه قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ثارالله استان کرمان و کار فرما شرکت آب و فاضلاب استان کرمان است.

به گفته حسین چرخ‌انداز رئیس اداره آب و فاضلاب رفسنجان با اجرای این طرح جمعیت ۸۰ هزار نفر از آن بهره‌مند خواهند شد، روستاهایی که دارای تنش آبی هستند مشکل کم‌آبی آنها حل و روستاهایی که فاقد آب آشامیدنی بودند، از آب آشامیدنی سالم برخودار می‌شوند.


وی با بیان اینکه اعتبار این طرح ۶۱۹ میلیارد است، یادآور شد: این طرح توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن مجتبی(ع) سپاه و به‌مدت سه سال اجرا خواهد شد که امیدواریم زودتر از زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

بازدید از روند احداث تصفیه خانه مرکزی آب شرب رفسنجان از دیگر برنامه های امروز مسئولان بود که حسین تقی زاده مجری طرح تصفیه خانه مرکزی رفسنجان نیز در حاشیه این بازدید بیان کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی توسط مجتمع مس سرچشمه رفسنجان در حال اجراست.

ظرفیت تصفیه خانه ۹۳۰ لیتر در ثانیه و ۸۰ مترمکعب در شبانه روز است، مخزن آب خام آن ۷۰ درصد و مخزن آب پاک ۶۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا تیرماه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

   

 

عکس از مهدی محمودی مقدم

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب و فاضلاب رفسنجان آبرسانی تنش آبی دشت رفسنجان قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ثارالله
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حسین محمودابادی

    سلام و خسته نباشید چهار ساله به طور مداوم راجع به مشکل اب ماهونک مخصوصا سمت مدرسه علوی حضورا یا تلفنی اطلاع رسانی کردیم.متاسفانه هر دفعه یک جواب درست و حسابی به ما نداده اند.حتی اپراتورهای خود اداره هم میگوند بیشترین تماس ما ازاین منطقه است.ولی بعد گذشت چهار سال هنوز اقدامی نشده.خواهشا بگید رسیدگی کنن
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان