ایمان به خدا و وحدت منسجم، نیاز جامعه امروز برای رسیدن به پیروزی است

  • شناسه خبر: 196736
ایمان به خدا و وحدت منسجم، نیاز جامعه امروز برای رسیدن به پیروزی است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: همانطور که ایمان و اعتقاد به خدا و نیز وحدت میان رزمندگان و امت اسلامی دوران دفاع مقدس، ایران را به پیروزی رساند امروز نیز این دو عنصر ایمان به خدا و وحدت میان اقشار مختلف نیاز است تا به پیروزی نائل شویم.

خانه » اخبار ویژه » ایمان به خدا و وحدت منسجم، نیاز جامعه امروز برای رسیدن به پیروزی است

به گزارش خانه خشتی؛ سردار حسین معروفی در یادواره سرداران و ۱۲۱ شهید بخش نوق و بهرمان، با گرامیداشت یاد شهدای دوران دفاع مقدس مولفه های پیروزی دفاع مقدس را تشریح کرد و افزود: دوران ۸ ساله ای که ما را پیروز و سربلند کرد، مولفه های بی نظیری داشت که در رزمندگان و ملت ایران مشهود بود.

وی افزود: اعتقاد و ایمان به خدا نخستین مولفه و بُعدی بود که در قلوب رزمندگان نهادینه بود، آن ها در این جبهه باور داشتند که فرمان الهی تخلف ناپذیر است و در تمام صحنه ها ایستادند و تفکر عملی را برای پیروز شدن بر باطل داشتند.

 

سردار معروفی با اشاره به اینکه روحیه انقلابی و جهادی نمایان در جامعه کنونی، زاییده دفاع مقدس است تصریح کرد: این روحیه انقلابی و جهادی همچنان امروز در جامعه نهادینه شده است و ایمان عملی و فرهنگ دفاع مقدس فرهنگ عاشورا بود و دوران دفاع مقدس در شکل و محتوایش آغشته به دین اسلام بود.

 

وی ادامه داد: دفاع مقدس در شکل اینگونه بود که نامگذاری دین و مذهب بر روی عملیات ها و رمز عملیات ها و نیز سربندها انجام شده بود؛ در عملیات ها به نام عملیات بدر، خیبر رمضان و غیره برگرفته از الگوی پیامبر و اهل بیت (ع) بود.

 

سردار معروفی بیان کرد: همچنین رمز عملیات ها هم یا رسوالله، یا زهرا، یا امیر المومنین یازینب، یامهدی و غیره بود و پیشانی بندها نیز به اسم ائمه اطهار (ع) بود بنابراین شکل و آرایش دفاع مقدس دین بود.

وی همچنین گفت: محتوای دفاع مقدس ما عاشورا و دین بود و فرهنگ عاشورا در ۸ سال که نهادینه شده بود و در تک تک عناصری که اسلحه به دست گرفتند و از دین خدا دفاع کردند مشهود بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: ذکرها در جبه های نبرد دفاع مقدس رنگ و بوی خدا داشت و گناه در جبهه معنی نداشت در سنگرها یک نفر حرف سیاسی نمی زد چون ملاک اصلی حفظ دین خدا بود.

وی افزود: مولفه و بُعد دوم دفاع مقدس وحدت است، وحدت واقعی در دوران دفاع مقدس نمایان بود، همه احزاب سیاسی، فرهنگیان، کشاورزان، بسیجیان، همه اقوام و غیره شریک بودند و همه شهید، اسیر، جانباز و آزاده دادند آن وحدت حول فرمان امام بود.

سردار معروفی ادامه داد: امروز نیاز به وحدت در جامعه احساس می شود وحدت تا ایثار نباشد به وجود نمی آید و باید به خاطر خدا و خلق خدا باشد، ملت ایران در دوران دفاع مقدس ۱۶۷ هزار شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و ۵۰ هزار اسیر داد و نگذاشتند به دین تعرض شود.

 

نخبگان رسالت سنگین بر عهده دارند

 

وی در بخش دیگر از سخنان خود به فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و گفت: اگر دوباره فتنه ۸۸ دیگری ایجاد شود باز مردم به صحنه آمده و نخواهند گذاشت حق پایمال شود؛ مردم ثابت کردند که ار نخبگان سکوت کنند و اشتباه کنند مستقیم به دیدار امام و ولایت فقیه رفته و پیرو او خواهند شد و دستور وی را اجرا خواهند کرد لذا امروز امتحان نخبگان سخت است و باید رسالت خود را به زیبایی انجام دهند.

 

سردار معروفی همچنین رحلت امام خمینی بزرگمرد تاریخ ساز جهان اسلام را تسلیت گفت و با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد رحلت این مرد مجاهد راه اسلام هستیم بیان کرد: امام همه چیز را برای خدا می خواست و امروز الگوی عملی عزت جهان اسلام است .

 

وی ادامه داد: ایشان اسلام ناب را معرفی کرد و امروز یک عده که نقشی در به وجود آوردن این نهضت اسلامی بزرگ ندارند به بزرگی و انقلابی بودن امام اجحاف می کنند که می گویند امام می دانست که چه نمی خوهد امّا نمی دانست که چه می خواهد.

 

معروف گفت: لذا این ظلم است به امت اسلامی و شهیدان و ملت ایران؛ امام ۱۵ سال در دوران تبعید؛ حکومت اسلامی و ولایت فقیه را در مکتب وحی و اهل بیت ترسیم کرد که برگرفته از مکتب وحی و اهل بیت(ع) و عاشورای حسینی است پس چطور امام نمی دانست؟

وی خاطرنشان کرد: امام حکم امام زمان(عج) را عملی کرد و حکومت اسلامی را تشکیل داد حکومتی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از افراد پیشنهاداتی برای نامگذاری این انقلاب دادند امّا امام فقط گفتند حکومت اسلامی نه کلمه ای بیشتر نه کمتر.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان