۵۰۰ مددجوی بهزیستی در کارگاه های حمایتی فعالیت دارند

  • شناسه خبر: 196397
۵۰۰ مددجوی بهزیستی در کارگاه های حمایتی فعالیت دارند

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: مددجویان بهزیستی باید از حالت انزوا بیرون آیند.

خانه » اجتماعی » ۵۰۰ مددجوی بهزیستی در کارگاه های حمایتی فعالیت دارند

به گزارش خانه خشتی؛ علیرضا وحیدزاده عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح کارگاه همیاری قالی بافی در همت آباد آگاه رفسنجان اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال پایدار برای قشر معلولین و مددجویان باید تلاش کرد.
وی افزود: با وجود بیش از ۷۰ کارگاه خودیاری و همیاری در سطح استان کرمان و به کارگیری ۵۰۰ مددجوی بهزیستی، امّا این قشر نیازهای دیگری از جمله بیمه و بازار فروش محصولات هم دارند.
وحیدزاده بیان کرد: این مددجویان در این کارگاه ها به فعالیت هایی مانند قالی بافی، صنایع دستی، تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و غیره مشغول هستند.
وی ادامه داد: خیران برای این قشر مکان را اعطا می کنند امّا دستگاه های مربوطه باید برای تسهیل گری امور این قشر و رفع نیازهای آن ها تلاش کنند تا با آرامش خاطر و روحیه پرنشاط به زندگی ادامه دهند.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: وقتی یک مددجو برای اشتغال و کسب درآمد از منزل خارج می شود باید موانع سر راه وی را برداشت.
وی افزود: این از رسالت های دستگاه های مربوطه اعم از شهرداری، ادرات آب و برق و گاز، بیمه تامین اجتماعی و غیره باشد و تا جایی که می توانند فرایند پایداری اشتغال برای مددجویان را فراهم آورند.

وحیدزاده بیان کرد: علاوه بر مهم بودن بحث های اقتصادی این قشر، باید مباحث اجتماعی آن ها را نیز مد نظر قرار داد و سعی کرد که مددجویان از حالت انزوا بیرون آیند و با استفاده از ارتباطات بیرون در محل کار در این کارگاه ها موجبات پویایی و شکوفایی آن ها را فراهم کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان