امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

اگر علم و صنعت در کنار هم بیایند مشکل هر دو حل می‌شود

  • شناسه خبر: 196355
اگر علم و صنعت در کنار هم بیایند مشکل هر دو حل می‌شود

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: هرچه علم به کمک صنعت آمد و صنعت دانش بنیان تر شد استفاده از منابع عظیم خدادادی بهتر و آسانتر شده و استخراج و بهره وری گسترده تر انجام می شود.

خانه » اسلاید شو » اگر علم و صنعت در کنار هم بیایند مشکل هر دو حل می‌شود

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری امروز سه شنبه سوم خردادماه در آئین افتتاح سمپوزیوم توسعه همکاری های دانش بنیان و ارزش آفرین صنعت مس و دانشگاه در محل سینما آزادی شهر سرچشمه رفسنجان بیان کرد اظهار کرد: سوّم خرداد سال ۶۲ مقارن با تولید نخستین آند مس در سرچشمه رفسنجان است که توانمند متخصصان داخلی را می رساند.

وی افزود: سمپوزیوم همایش افراد متخصص و خبره در یک زمینه خاص است؛ تولید مواد معدنی مانند مس، فولاد و نقره سابقه دیرینه در قدیم الایام و تاریخ بشر دارند امّا دانش بنیان نبودند.

امام جمعه رفسنجان بیان کرد: هرچه علم به کمک صنعت آمد و صنعت دانش بنیان تر شد استفاده از منابع عظیم خدادادی بهتر و آسانتر و متنوع تر شد؛ وقتی علم به کمک صنعت آمد استخراج و بهره وری گسترده تر انجام می شود.

وی گفت: در آموزه های دینی هم آمده است که علم و صنعت، دانش و کار باهم هستند و جدایی آن ها از هم می تواند به نابودی آن ها بیانجامد علمی که در صحنه عمل بروز نکند و به کمک عمل نیاید هر دو خنثی و نابود می شوند هم زحمت دانشمندان بی اثر می ماند هم عل عاملان در صحنه کار و تلاش می سوزد و از بین می رود.

حجت الاسلام عسکری تصریح کرد: بسیاری از رساله ها، تحقیقات و پایان نامه های علمی امروز در کتابخانه ها خاک می خورد و به صحنه نیامده اند و نیز از نیروهای انسانی و توانمندی دانشمندان به کار گرفته نشده اما این دو نهاد علم و دانش در کنار صنعت مشکلات را برطرف می کند در واقع اگر علم به کمک غذا و دارو، صنایع نظامی و غیره برود و دانش بنیان شود استقلال کشور، استفاده بهتر از سرمایه های انسانی و خدادادی فراهم خواهد شد.

وی گفت: برای اینکه دانشجو بتواند پایان نامه ای بنویسد نباید وقتش در انتخاب موضوع هدر برود و باید متناسب با نیازهای جامعه از جمله کشاورزی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و در همه زمینه ها به وی داده شود تا دانشجو بر روی این موضوع کار کند و این پایان نامه مورد استفاده قرار گیرد.

محمد محمودی مومن آبادی هم در این آیین بیان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران افتخار دارد این سمپوزیوم را مقارن با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و تولید نخستین آند مس در سرچشمه برگزار می کند.

وی افزود: موضوع پژوهش مورد تأکید مدیران شرکت مس بوده و به جهت بهره گیری از تجربیات و در راستای بازآفرینی الگوهای صنعت و دانشگاه و تعاملات سازنده با دانشگاه، برگزاری این سمپوزیوم در دستور کار قرار گرفت.

محمودی مومن آبادی خاطرنشان کرد: امیدورایم این سمپوزیوم و گردهمایی علمی تخصصی بتواند در راستای خلق ثروت و کارآفرینی برای جامعه باشد.

گفتنی است سمپوزیوم توسعه همکاری‌های دانش‌بنیان و ارزش‌آفرین صنعت مس و دانشگاه، امروز صبح سوم خردادماه هم‌زمان با سالروز فتح خرمشهر و همچنین سالگرد تولید اولین آند مس در مجتمع مس سرچشمه آغاز به‌کار کرده است و تا عصر چهارم خردادماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان