بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان کرمان فعالیت دارند

  • شناسه خبر: 196310
بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان کرمان فعالیت دارند

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان از فعالیت بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ هیئت در سامانه رسمی کشوری طوبی ثبت شده اند.

خانه » اسلاید شو » بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در استان کرمان فعالیت دارند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام غلامحسین حقانی روز جمعه در حاشیه برگزاری ششمین دوره انتخابات شورای هیئات مذهبی در محل اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان اظهار کرد: این انتخابات همزمان در سراسر کشور در حال برگزاری است تا اعضای این شوراها انتخاب شوند.

 

وی افزود: بیش از ۲ هزار هیئت مذهبی در ۲۳ شهرستان استان کرمان فعالیت دارند که از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ هیئت در سامانه سراسری طوبی دارای مجوز و کد هیئتی هستند.

حجت الاسلام حقانی بیان کرد: تمامی هیئت ها می توانند در این انتخابات شرکت کنند حتی هیئت هایی که در سامانه طوبی ثبت نیستند البته با شرط اینکه دارای۳ سال سابقه و فعالیت باشند که سوابق هیئت های مذهبی در سامانه بیرق نیز ثبت می شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر برگزاری انتخابات در ۲۳ شهرستان این استان، در بخش شهداد هم که تعداد هیئت ها بالای ۱۰۰ هیئت است این انتخابات برگزار می شود.

حجت الاسلام حقانی گفت: شهرستان های دارای ۱۰۰ هیئت مذهبی باید ۵ عضو و شهرستان های دارای ۱۵۰ هیئت باید ۷ عضو و نیز شهرستان های دارای بیش از ۱۵۰ هیئت نیز باید ۹ عضو شورا را انتخاب کنند.

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار در شهرهای فاریاب و نرماشیر انتخابات شورای هیئت های مذهبی برگزار می شود.

 

۱۸۰ هیئت مذهبی در رفسنجان فعالیت دارند

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رفسنجان هم در این برنامه بیان کرد: ۱۸۰ هیئت مذهبی در این شهرستان فعالیت دارند و تعداد افردی که کاندیدایی این اتخابات را بر عهده گرفتند ۱۸ نفر هستند.

حجت الاسلام مهدی حسنی بیان کرد: در رفسنجان باید برای این شورای هیئت های مذهبی ۷ نفر از داوطلبین و کاندیداها انتخاب شوند.

وی با اشاره به اینکه شوراهای هیئت های مذهبی حلقه وصل هیئت ها و حاکمیت هسستند تصریح کرد: این شوراها باعث تسهیل امورات تشکل های مذهبی، تقویت فکری مناسب و نیز ترویج دوری از انحرافات و خرافات می شود.

حجت الاسلام حسنی بیان کرد: نیاز است شوراهای دلسوز، انقلابی، توانمند و پای کار به میدان بیایند.

نتایج ششمین دوره انتخابات شورای هیئت های مذهبی در شهرستان رفسنجان اعلام شد.

علی شاه حسینی با ۱۲۵رای، مهدی آخوندی با ۸۴ رای، محمد رضا حمید پور با ۸۱رای، علی رضایی با ۶۵ رای، محمد رضاتوحیدی پور با ۶۲رای، حسن رنجبرجعفری با ۶۰رای و پیمان خیرخواه با ۵۹ رای منتخب هفت عضو اصلی این شورا شدند.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان