امام جمعه رفسنجان: تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است

  • شناسه خبر: 196143
امام جمعه رفسنجان: تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است

امام جمعه رفسنجان گفت: تدبیر دولت برای ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها برای جلوگیری از ایجاد رانت و فساد و توزیع عادلانه ارزاق مردم قابل ستایش و ستودنی است.

خانه » اسلاید شو » امام جمعه رفسنجان: تدبیر دولت در ساماندهی و اصلاح نظام عادلانه سازی یارانه ها ستودنی است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه رفسنجان افزود: کارهای بزرگ نیاز به مردان بزرگ دارد؛ اصلاح یارانه ها چندین سال است که مطرح می شود امّا هیچکدام از دولت ها زیر بار اجرای آن نرفتند؛ اما دولت سیزدهم با اقدامی شایسته این اقدام را پذیرفت.

 

وی اظهار داشت: همان طوری که در جریان مقاومت در غرب قاره آسیا شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی غائله جنگ بین المللی داعش علیه مردم سوریه، لبنان و عراق را ختم به خیر کرد؛ دولت فعلی ایران هم برای اصلاح و ساماندهی یارانه ها پا به میدان گذاشت تا همگان به طور یکسان و عادلانه از معیشت مناسب برخوردار باشند..

 

حجت الاسلام عسکری افزود: یکی از الزامات تصمیم دولت در اجرای ساماندهی عادلانه سازی طرح یارانه ها از طرف مجلس و قانونگذاران بود.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته هشت میلیارد دلار ارز ترجیحی به هدفمندی یارانه ها اختصاص یافت گفت: امسال دولت این رقم را به ۹ میلیارد دلار افزایش داد امّا خواستند این ارزها به زندگی مردم وارد شود نه اینکه به جیب فاسدان و رانت خواران برود.

 

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد اقلام غذایی، گندم و دانه های روغنی که در اوکراین و روسیه تولید می شد با جنگ بین این دو کشور افت کرده و لذا دولت ۶۰ درصد بر قیمت خرید گندم اضافه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۵۰ هزار تن گندم از کشور توسط قاچاقچیان و کسانی که دنبال سودهای کلان هستند به خارج ارسال شد گفت: برای اینکه نان و آرد با ارز های دولتی وارد شود دولت باید ریشه ای عمل کند.

 

امام جمعه رفسنجان ادامه داد: سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۳۱ درصد از نظر وزنی ارزاق و خوراکی وارد ایران شد آیا مردم ایران مصرفشان ۳۱ درصد بالا رفت؟ خیر، پس این ارزاق و خوراکی ها توسط قاچاقچیان صادر شده لذا دولت بهترین کاری که انجام داد به وسیله متخصصان امر اقتصادی و کاندیداهای ریاست جمهوری به واکاوی مسئله پرداخت آن ها هم در این امر اتفاق نظر داشتند که یارانه دولت در اختیار مردم باشد و خودشان تصمیم بگیرند.

 

وی همچنین به مسافرت از پیش تعیین نشده بشار اسد و دیدارش با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رییس جمهور اشاره کرد و گفت: معظم له در این دیدار سخنان مفصل داشتند از جمله اینکه مقاومت و ایستادگی ملّت سوریه در جنگ بین المللی را به عنوان یک موضوعی یاد کرد که باعث سرافرازی سوریه شد.

 

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه جنگ بین المللی داعش با سوریه که پشتیبانی نداشت اظهار داشت: لذا رهبری از یک معیار در پیروزی امّت ها سخن به میان آوردند و آن ایستادگی در برابر قدرت ها است که رمز پیروزی ملت ها در برابر دشمن محسوب می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان