معاون هنری شهرداری رفسنجان:

۲۰ نفر از خوشنویسان برجسته در همایش خوشنویسی رفسنجان شرکت کردند

  • شناسه خبر: 195912
۲۰ نفر از خوشنویسان برجسته در همایش خوشنویسی رفسنجان شرکت کردند

معاون هنری شهرداری رفسنجان: امسال در هفته مقام معلم ۲۰ نفر از خوشنویسان شهرستان به کتابت با موضوع روز معلم پرداختند.

خانه » آخرین اخبار » ۲۰ نفر از خوشنویسان برجسته در همایش خوشنویسی رفسنجان شرکت کردند

به گزارش خانه خشتی؛ روز یکشنبه در همایش بزرگ خوشنویسی که به مناسبت گرامیداشت هفته معلم در دبیرستان دخترانه شاهد برگزار شد، معاون هنری شهرداری رفسنجان اظهار کرد: سال گذشته با انجمن خوشنویسان رفسنجان جلسه ای تشکیل دادیم تا برای امسال در گرامیداشت مقام معلم برنامه هایی اجرا شود.

 

سیدمحسن سجادی بیان کرد: امسال در هفته مقام معلم ۲۰ نفر از خوشنویسان این شهرستان، هنرمندان به کتابت با موضوع روز معلم پرداختند.

 

سید محسن سجادی با اشاره به اینکه هنر خوشنویسی در درجه بالایی از هنرها قرار دارد بیان کرد: در رفسنجان انجمن خوشنویسان بیش از هزار هنرجو را تربیت کرده و به آن ها گواهی نامه در مقاطع مختلف خوشنویسی اعطا نموده است.

 

وی ادامه داد: در این انجمن ۵ خوشنویس ممتاز کشوری و ۲ استاد خوشنویس اهل رفسنجان داریم که در کل کشور بی نظیر است.

 

سجادی عنوان کرد: برای اینکه مردم بهتر و بیشتر با این هنر خوشنویسی آشنا شوند در ماه آینده نمایشگاه آثار هنری فاخر خوشنویسان کشوری در رفسنجان راه اندازی خواهد شد.

 

رضا ندامتکار مدیر انجمن خوشنویسان رفسنجان هم در این همایش اظهار داشت: هنر خوشنویسی یکی از هنرهای شریف است که همواره اسلام به آن اهمیت زیادی قایل است.

 

وی افزود به سخن امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: خط خوش برای فقیران ثروت، برای غنی زیبایی و برای حکیم کمال آفرینی می کند.

ندامتکار خاطرنشان کرد: انجمن خوشنویسان رفسنجان بیش از۲۰ سال است که راه اندازی شده و تا کنون بیش از هزار نفر را تعلیم خوشنویسی در دورهای مختلف داده است.

وی گفت: کسانی که به این هنر علاقه دارند می توانند به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان انجمن خوشنویسان مراجعه و ثبت نام کند و این هنر را آموزش ببیند.

 

سیدحسین رحیمی رئیس شورای شهر رفسنجان هم در این همایش بزرگ  اظهار کرد: شهید مطهری در شبانه روز ۱۴ ساعت یا مطالعه می کرد یا می نوشت و وی سختکوش بود و بعُد علمی وی باید الگویی برای جوانان باشد.

وی افزود: جامعه با آسایش و آرامش درست نمی شود بلکه برای رشد و توسعه مستلزم تلاش بیشتر است؛ خداوند هم در قرآن می فرماید ما انسان ها را در رنج و سختی آفریدیم زیرا این سختی ها موجب پیشرفت شخص می شود؛ خانواده هایی که رنج و سختی کشیدند به مدارج علمی و بالایی رسیدند و اکثر دانشمندان از خانواده های فقری رشد کردند.

رحیمی بیان کرد: معلم پدر معنوی ما انسان ها است کسی که به انسان علم را می آموزد؛ لذا انسان باید در احترام به پدر و مادر و معلم سرلوحه امور قرار دهد تا به موفقیت دست پیدا کند.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمیاد کسی که بتواند با انسان های در اجتماع ارتباط بگیرد ۵۰ درصد عقل وی کامل شده است لذا ۵۰ درصد عقل انسان در روابط اجتماعی تکمیل می شود.

رییس شورای اسلامی شهر رفسنجان گفت: در وصیت نامه شهدا به پایبندی حجاب توصیه شده است که حجاب شما خواهران برای ماندگاری رسالت ها و ارزش های دینی و معنوی است تا به رشد و تعالی برسید.
وی افزود: دشمنان با تولید فیلم ها و تولید محتواهای غیر اسلامی و بی حجاب سعی دارند نقش حجاب را کمرنگ کنند تا خانواده های اسلامی از هم بپاشند.

انتهای پیام /

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان