عدالت و تعالی نظام سلامت از اهداف وزارت بهداشت است

  • شناسه خبر: 195857
عدالت و تعالی نظام سلامت از اهداف وزارت بهداشت است

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: تعالی خدمات سلامت در گرو عدالت در سلامت است و این مهم از برنامه های مهم وزارت بهداشت است.

خانه » اخبار ویژه » عدالت و تعالی نظام سلامت از اهداف وزارت بهداشت است

به گزارش خانه خشتی؛ وحید محمدی شاهرخی روز شنبه در آئین نواختن زنگ سلامت در مدرسه فرزانگان این شهر اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری و تأکیدات ایشان در حوزه عدالت گستری در بخش سلامت و بهداشت و درمان است.

 

وی با توجه به ارزش گذاری ای که به عدالت در بخش سلامت ایجاد شده  اخیرا با انجام گسترده واکسیوناسیون علیه کرونا در سرتاسر ایران جزو موفق ترین کشورهایی هستیم که در مقابله با کرونا خوب عمل کردیم.

 

محمدی شاهرخی بیان کرد: سلامت جسمی و سلامت روحی و روانی بسیار مهم است و در حال حاضر سلامت اجتماعی و سلامت معنوی هم به این سلامت ها اضافه شده است تا جامعه آرامش و سسلامتی را احساس کند.

وی افزود: سازمان بهداشت جهانی تخمین زده که ۱۳ میلیون نفر سالانه در دنیا بر اثر عوامل زیست محیطی از بین می روند؛ لذا محیط را جامعه می سازد و هر گونه تداخلی غیر علمی که بشر انجام دهد عوارضش به بشر می رسد.

 

محمد شیخ زاده معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسجان هم در این آئین اظهار کرد: اگر سلامت جسم و روان انسان تضمین نشود جامعه به حیات طیبه نمی رسد.

وی افزود: اگر خواسته باشیم جامعه از نظر بعد روانی اش به آرامش خاطری برسد و هیچ کس احساس تبعیض نکند و روان جامعه رنجور نشود لازمه این جامعه این است عدالت در سرتاسر ان گسترده شود تا جامعه آرام شود.

 

مصطفی بخشی معاون سیاسی امنیتی فرمانداری رفسنجان هم در این مراسم گفت:در آیات و روایات و احادیث به دو مقوله تاکید شده یکی امنیت دیگری سلامت.

 

وی افزود: در حوزه سلامت با بروز بحران کرونا شاهد رسیدگی به وضعیت سلامت مردم از طریق عوامل بهداشت بودیم که منجر به کاهش آمار مرگ و میر در این زمینه و تک رقمی شدن این آمار شد که جای تقدیر دارد.

بخشی بیان کرد: برای مقابله با شیوع این ویروس از همان روز اول ستادهای بهداشتی تشکیل و رصدهایی انجام می شد و همه نهادها تلاش کردند تا امروز این امار مرگ و میر تک رقمی راداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: مردم، مسئولین و سمن ها باید در مقابله با ناهنجاری های سلامت در جامعه تلاش و کوشش کنند یعنی همه باید تلاش کنیم تا سلامت را احیا و تقویت کنیم.

 

بخشی گفت: ۱۲۰ سمن و ان جی او در رفسنجان وجود دارد که تعداد کمی از آن ها در بحث سلامت فعالیت دارند از جمله ان جی او سرطان؛ لذا باید در تقویت این سمن ها در حوزه ترویج سلامت در جامعه تلاش کنیم.

عکس از: بهرخ امیری

 

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان