دختران و پسران روزه اولی در رفسنجان، ماه مهمانی خدا را جشن گرفتند

  • شناسه خبر: 195639
دختران و پسران روزه اولی در رفسنجان، ماه مهمانی خدا را جشن گرفتند

جشن روزه اولی ها در شهرستان رفسنجان برگزار شد.

خانه » گزارش‌تصویری » دختران و پسران روزه اولی در رفسنجان، ماه مهمانی خدا را جشن گرفتند

به گزارش خانه خشتی؛ جشن روزه اولی ها با حضور بیش از ۱۸۰۰ دختر و پسر روزه دار اولی، امروز صبح در حسینیه ثارالله‌ شهرستان رفسنجان با همکاری آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسنجان برگزار شد.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان در این آئین اظهار کرد: بیش از ۳ هزار دانش آموز دختر ۹ ساله در پایه سوّم ابتدایی و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز پسر ۱۴ ساله در پایه هفتم در مدارس این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.

 

محمد شیخ زاده بیان کرد: به دلیل وجود کرونا مجبور شدیم این جشن را با حضور ۲ هزار دختر و پسر روزه اوّلی اجرا کنیم.

 

وی به والدین دانش آموزان توصیه کرد: در زمان حاضر که ظلمات و تاریکی همه جا را فراگرفته است بهترین نسخه شفابخش زندگی انسان ها و نسخه موفقیت انسان ها عمل به دستورات دینی است.

 

شیخ زاده با اشاره به اینکه دین اسلام دین امیدواری است ادامه داد: عمل به دستورات دینی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود از طرفی به تعامل بیشتر دانش آموزان با اطرافیان و والدین کمک می کند.

 

وی افزود: باورهای دینی در خانواده ها کم شده و باعث ایجاد آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و خشونت در جامعه شده است.

 

معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش رفسنجان با اشاره به اینکه نامه ۳۱ نهج البلاغه نامه تربیتی است گفت: در این نامه شیوه های تربیتی فرزندان بیان شده ولی جای این شیوه نامه ها در دروس مدارس خالی است و نیاز به آن ها احساس می شود.

 

وی بیان کرد: عدم وجود علوم دینی مثل نهج البلاغه و مهارت های زندگی در دروس مشکل بزرگی است که در مدارس وجود دارد، از طرفی والدین هم اطلاعات کافی ندارند و تحت تأثیر شبهات فضای مجازی قرار گرفته اند.

 

شیخ زاده گفت: همچنین فرزندان در فضای مجازی رها هستند و کم کم تزلزل در ایمان به وجود آمده است یک راه این است که والدین خود را به دین اسلام آشنا کنند و موعظه های خود را به شیوه تحکمی به فرزند نقبولانند.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت در خانه قبل از تولد شکل می گیرد و اشتباه والدین این است که تربیت فرزدان را بر عهده مدارس گذاشته اند ادامه داد: بخش های مختلف نهج البلاغه در دروس آموزش و پرورش گنجانده نشده در حالی که بهترین روش و کتاب که در دسترس ما شیعه ها است و می تواند کمک حال تعلیم و تربیت باشد نهج البلاغه است.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش رفسنجان خاطرشان کرد: دسترسی والدین و فرزندان به اینترت در کشورمان آزادانه است در حالی که در شورای عالی فضای مجازی می توان آن را ساماندهی کرد و اینترنت والدین از اینترنت کودکان و فرزندان جدا شود.

 

وی تصریح کرد: در آمریکا دو نوع اینترنت وجود دارد یکی در اختیار بچه ها است و دسترسی به بخش های مختلف اینترنت را محدود می کند و دیگری اینترنت به بزرگترها تعلق دارد و اگر کودکی به اینترنت والدین دسترسی پیدا کند والدین در محاکم قضایی باید پاسخگو باشد.

 

شیخ زاده بیان کرد: آموزش و پرورش در ایران فقط به آموزش مسایل ریاضی، فیزیک، شیمی پرداخته و و فرزندان ما دچار آسیب شده اند لذا باید هم به آموزش و هم به پرورش توجه کرد توجه به یکی خوب نیست آموزش ما باید دینی و پرورش باید عمقی باشد.

 

حسین رمضانی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری رفسجان هم در این آئین اظهار کرد: نخستین جشن روزه اوّلی ها در رفسنجان برگزار شده تا بچه ها خاطره خوبی از ماه رمضان، ماه مهمای خدا و دین در ذهن داشته باشند.

 

وی افزود: از والدین می خواهیم که محبت اهل بیت (ع) را در دل بچه ها بکارند.

 

در این مراسم که با هدف تشویق، آشنایی و انس هرچه بیشترکودک و نوجوانان با مسائل و احکام روزه و ماه مبارک رمضان در فضایی شاد و خاطره‌انگیز برگزار شد، قریب به ۲ هزار دانش آموز دختر و پسر سال اول تکلیف در پایه های سوم و هفتم حضور داشتند.

عکس و خبر: بهرخ امیری

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان