مدیر مسئول روزنامه جوان در گفتگو با خانه خشتی مطرح کرد؛

روز قدس جهانی شده است/ جریان مقاومت، پیش رونده است/ قدرت و مقاومت راهکار مقابله با صهیونیست ها

  • شناسه خبر: 195497
روز قدس جهانی شده است/ جریان مقاومت، پیش رونده است/ قدرت و مقاومت راهکار مقابله با صهیونیست ها

مدیر مسئول روزنامه جوان گفت: روز قدس اکنون به روز جهانی تبدیل شده و همه خواهند دید که فقط ایران نیست بلکه مردم از پاکستان تا هند، چین و افغانستان در احساس همبستگی و بیداری جهانی و احساس بی تاثیر بودن طرح های سازش صهیونیست ها به میدان می آیند.

خانه » سیاسی » روز قدس جهانی شده است/ جریان مقاومت، پیش رونده است/ قدرت و مقاومت راهکار مقابله با صهیونیست ها
عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه جوان در گفتگویی با خانه خشتی با موضوع مسئله قدس و بیداری رسانه ای، اظهار کرد: مسئله فلسطین از مسائلی است که تقریبا تمام شده بود اما با آمدن امام (ره) و انقلاب اسلامی زنده و احیاء شد.
وی افزود: صهیونیست ها در سال های طولانی، فلسطینی ها را به مرحله ناامیدی رسانده بودند که فکر احیای سرزمین پدریشان و بازگشت آوارگان و بازپس گیری سرزمینشان را نکنند، علت آن این بود از زمانی که صهیونیست ها کشورشان را در سال ۱۹۴۸ تشکیل داده بودند در جنگ با فلسطینی ها و کشورهای عربی پیروز میدان بودند.
گنجی بیان کرد: در سال ۱۹۴۸ که اکثر سرزمین فلسطین را اشغال کردند و سال ۱۹۶۸ الی ۱۹۷۲ که اعراب را شکست دادند و هم چنین در سال ۱۹۶۸، پنج کشور عربی را باهم شکست دادند، در واقع داستان فلسطین تمام شده بود، تا اینکه حضرت امام خمینی (ره) آمد و این موضوع را زنده کردند.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل از سال ۴۱ این موضوع را زنده کردند و از همان اوایل مسئله مبازره فلسطین را مطرح کردند و فلسطین را پاره تن اسلام دانستند، منتهی بعد از اینکه انقلاب شد در واقع ایران الهام بخش این موضوع بود.
گنجی عنوان کرد: ایدئولوژی مبارزه فلسطین به ایدئولوژی اسلام و وطن اسلامی تبدیل شد و این موضوع منجر به احیای قدس شد و به صورتی که دو تا سه گروه چریکی ضرباتی به اسراییل زدند، کشورهای عربی نتوانستند و شکست خوردند.
وی اضافه کرد: وقتی اسلام محور مبارزه شد جنوب لبنان و غزه آزاد شد و جریان اسلام گرا «حماس» دولت تشکیل داد و مردم را همراه خود کرد، فلسطین زنده شد و انتفاضه فلسطین در سال ۱۳۶۶ راه افتاد، کار به جایی کشید که صهیونیست ها که به دنبال تشکیل کشور یهود از نیل تا فرات بودند دور خودشان را حصار آهنین می کشند و دیوار حائل زنند تا آسیب نبینند.
مدیر مسئول روزنامه جوان ابراز کرد: امام راحل در پیامی در سال ۱۳۶۶ برای حج خونین فرمودند: ” دولت فلسطین از لابلای شعار «نه شرقی و نه غربی» برافروخته شد” وگرنه آنهایی که مدعی فلسطین هستند سال ها به نام فلسطین نان خوردند و کار به جایی نبرده بودند؛ لذا کار کاملا معکوس شد به صورتی که ما انتظار ۲۰ الی ۲۵ سال را برای پایان صهیونیست ها را می کشیم. این روند، روند پیش رونده ای است و آسیب پذیری صهیونیست ها بیشتر از گذشته رخ نمایی می کند.
وی با بیان اینکه اگر حمایت آمریکا و غرب از صهیونیست ها نبود تا به حال چندین بار دولتشان از بین رفته بود تصریح کرد: صهیونیست ها در حاکمیت آمریکا نفوذ فوق العاده ای دارند طبیعی است دولت آمریکا را پشت سر خود می بینند.
گنجی بی تفاوتی اروپایی ها به قصه فلسطین و حمایت آنان از اوکراینی ها را نوعی رسوایی خواند و گفت: اروپایی ها در این داستان ثابت کردند که فلسطین نیست، یمن و افغانستان هم نیست؛ ثابت کردند که چشم آبی ها در واقع خونشان ویژه است و از آنها حمایت می کنند و سلاح به اوکراین می دهند ؛ اما وقتی عربستان ۶۰ کودک یمنی را در اتوبوس در راه مدرسه شهید کردند آنها حتی حاضر نشدند این موضوع را محکوم نمایند.
وی افزود: این دوگانگی یکی از الطاف الهی است، خودش باعث می شود مردم دنیا بیدار شوند که به هر حال این تبعیض، دوگانگی و بی عدالتی در حق انسان ها در کره زمین مسئله ای است که اروپایی ها و آمریکایی ها راه انداختند.
مدیر مسئول روزنامه جوان خاطرنشان کرد: اخیرا آمریکایی ها خیلی تلاش کردند کشورهای کوچک اسلامی را به سمت سازش سوق دهند که وحدت جهان اسلام در خصوص فلسطین شکسته شود و فلسطین مسئله اول جهان اسلام نشود مانند بحرین و عمارت که بدبخت هستند و آمریکائی ها برآن حکومت دارند، بنابر این حرکت های مردم فلسطین در درون زمین های اشغالی نشان می دهد این حاکمان کوچک عربی زیاد تاثیری در معادلات ندارند و هم چنان آزادی قدس مسئله اصلی است.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری پیشنهاد دادند و در سازمان ملل هم ثبت است که بومیان فلسطین اعم از مسلمان و مسیح یهودی در رفراندوم شرکت کنند و نوع نظام را مشخص کنند مهاجرین یهودی که تصمیم بگیرند بمانند یا نمانند، بنابراین ما راهکار در مقابل صهیونیست ها را فقط قدرت و مقاومت می دانیم آنها هیچ زبانی از نظر گفتگو برایشان موثر نبوده است.
گنجی تاکید کرد: امام راحل از سال ۵۸ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس اعلام کردند و این روز، سال ها غریب بود اما اکنون به روز جهانی تبدیل شده و همه خواهند دید که فقط ایران نیست بلکه مردم از پاکستان تا هند، چین و افغانستان در احساس همبستگی و بیداری جهانی و احساس بی تاثیر بودن طرح های سازش صهیونیست ها به میدان می آیند و به مردم فلسطین روحیه خواهند داد که آنها در این مبارزه احساس تنهایی نکنند.وی عنوان کرد: قبلا به این صورت بود که ۱۰ تا فلسطینی کشته می شد و یک اسرائیلی زخمی؛ الان در سال های اخیر این معادله به نصف رسیده و تلفات انسانی می دهد و این موضوع نشان می دهد که جریان مقاومت، جریانی پیش رونده ای است و از شبکه های اجتماعی و رسانه ها هم خیلی خوب می توانند برای افشاگری ظلم ها و شکنجه ها و آوارگی و آتش زدن مزارع فلسطینی ها استفاده کنند.
گنجی گفت: فلسطین از جهت فرهنگ سیاسی و بین المللی هم چنان در تراز است و همان چیزی است که امام می خواستند، افول نکرده، افت نکرده هر چقدر صهیونیست ها اسلحه و گنبد آهنین اضافه کردند و هم چنین دیوار حائل، این در روند کار تاثیری نداشته است.

———————–
گفتگو از منیژه نوروزی
انتهای پیام/
برچسب ها:
روز قدس روزنامه جوان عبدالله گنجی فلسطین
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان