رونق اقتصادی در رفسنجان با دانش بنیان کردن محصولات امکان پذیر است

  • شناسه خبر: 195433
رونق اقتصادی در رفسنجان با دانش بنیان کردن محصولات امکان پذیر است

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان گفت: باید با دانش بنیان کردن محصولات، میزان درآمد خالص کشور را افزایش دهیم و به اقتصاد کشور و شهرستان کمک کنیم.

خانه » آخرین اخبار » رونق اقتصادی در رفسنجان با دانش بنیان کردن محصولات امکان پذیر است

به گزارش خانه خشتی، به بهانه سوم اردیبهشت ماه روز کارآفرینی با معین ملامحمدی زاده نوقی مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان گفتگویی انجام دادیم.
وی با بیان اینکه به محصولاتی دانش بنیان گفته می‌شود که دارای دانش فنی، کار آفرینی و نوآوری باشد، گفت: برای اینکه یک محصول تولید شود، نیاز به منابع انسانی نخبه و با تجربه ای دارد که بتواند این محصول را از حالت ایده به محصول تبدیل کند و آن محصول برای تیم متخصص کارآفرینی محسوب می شود.
ملامحمدی با اشاره به شعار مقام معظم رهبری «تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی»، تصریح کرد: شرکت دانش بنیان کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان در زمینه مدیریت منابع آب، هواشناسی کشاورزی و کشاورزی فعالیت دارد و به عنوان یک شرکت تولید کننده با اشتغالزایی که انجام داده، مجوز تولید و کارآفرینی را اخذ و در سال ۱۳۹۷ به شرکت دانش بنیان تبدیل شده است.
وی افزود: شرکت کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان در سال ۸۷ تاسیس شد و در همان سال به صورت رسمی فعالیت خود را با ۵ نفر در حوزه آب یابی، شناسایی آب های زیر زمینی با روش ژئوفیزیک به عنوان شرکت خدماتی شروع کرد و درسال ۱۳۹۷ تایید دانش بنیان برای تولید محصول ایستگاه هوشمند ایستگاه آب و هواشناسی کشاورزی را اخذ کرد.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان با اشاره به این که در حوزه کارآفرینی باید بر تلاش خودمان تکیه داشته باشیم، گفت:نباید از دستگاه ها و سازمان ها توقع کمک داشته باشیم باید با تلاش خود در حوزه اقتصاد و علم اقتصاد موفق شویم، باید اقتصاد را به صورت علمی پیش ببریم تا رشد کند، از طریق های سنتی و غیر استاندار نتیجه مطلوبی در بر نخواهد داشت.
وی ادامه داد: اگر علم به کمک تولید بیاید هم به درآمد اقتصادی می‌رسیم و هم به اقتصاد کمک خواهد کرد و زمانی که درآمد اقتصادی رخ دهد، کار آفرینی ایجاد می شود.
ملامحمدی گفت: این کار آفرینی در بعضی شرکت ها وابسته به تهیه یک سری قطعات و وسایل برای کاراست، اما برای محصول ما با ۲۲ نفر اشتغال زایی با فروش محصول می توانیم هزینه‌ شرکت ها را پوشش دهیم
مدیر شرکت کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان تصریح کرد : شرکت ما دو محصول و یک سری خدمات من جمله مشاور شناسایی آب های زیر زمینی و مطالعات تامین آب را ارائه می دهد. به طوریکه تا کنون به بیش از ۳هزار ۷۰۰ پروژه چاه در سراسر کشور مشاوره داده ایم.
وی بیان کرد: محصولات این شرکت یک ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی کشاورزی که دانش بنیان است که مراحل تست گذرانده و به انبوه سازی، فروش و به ثبت سفارش از این محصول رسیدیم.علاوه بر این یک ربات هوشمند کشاورزی هست که در حال نمونه برداری و تست می باشد.
ملامحمدی گفت: باتوجه به تغیرات اقلیمی، بحران آب و خسارات ناشی از گرما زدگی و سرمازدگی و نوسانات جویی و نامنظم بودن دوره های آبیاری این محصول با کنترل پمپ آب و مدیریت منابع آب و مدیریت باغبانی و هواشناسی کشاورزی و در نهایت قیمت مقرون به صرفه می تواند به کشاورزان خدمات ارائه دهد که در افزایش درآمد و کاهش هزینه های کشاورزی و کاهش هدرفت آب کمک نماید.
وی عنوان کرد: با توجه به تحریم های اقتصادی ظالمانه ای که دشمنان علیه ایران اعمال کردند، بهترین کار پیروی از شعار مقام معظم رهبری است که ما می‌توانیم با دانش بنیان کردن محصولات و تولیدات بهتر، میزان درآمد خالص کشور را بالا ببریم و به اقتصاد کشور کمک کنیم.
ملامحمدی ادامه داد: اگر به محصولات شرکت های دانش بنیان توجه و به فروش آن محصولات کمک شود، در آینده کشوری هوشمند و سربلند داریم.
وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری این پروژه برای شرکت دانش بنیان کاوشگران بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در برداشته که از این مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان توسط صندوق نوآوری شکوفایی به صورت وام داده شده و مابقی آن هم توسط سهام داران شرکت پرداخت شده است.
ملامحمدی بیان کرد: تیم تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان کاوش گران آب و پایش گران هوا با توجه به نیازهای جامع کشاورزی، و لزوم مدیریت منابع آب و تغییرات اقلیمی، در حال تحقیق و پژوهش بر روی محصولات کاربردی دیگر نیز است که با توجه به نیاز جامعه در حال تولید است و در آینده ای نزدیک آن محصولات را معرفی، رونمایی و به بازار ارائه می کند.

مژده عباس پور

انتهای پییام/

برچسب ها:
دانش بنیان رفسنجان روز کارآفرینی رونق اقتصادی شرکت کاوش گران آب و پایش گران هوا رفسنجان گفت و گو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان