یادداشت؛

وصف ماه عاشقی در رمضان

  • شناسه خبر: 195268
وصف ماه عاشقی در رمضان

چند روزی است که بهار اهل دعا از راه رسیده و با هر ذکری از لب، هزاران شکوفه و گل می روید؛ سفره میهمانی خدا چیده شده و ماه شب های عاشقی، ماه صفا، ماه توبه و عطا از راه رسیده است.

خانه » فرهنگی مذهبی » وصف ماه عاشقی در رمضان

به گزارش خانه خشتی، چه روزها و چه ماه هایی به انتظار نشستیم تا به ماه مهمانی خدا دعوت شویم، ذوق حضور در این ماه بر کسی به ویژه عاشقان کوی معرفت، پوشیده نیست.

و الان هلال ماه خدا از راه رسیده، ماهی که عظمتش در قرآن بیان شده و هر کس برای تقویت جسم و روح خود می تواند از این ماه بهره مند شود، طبق طبق نور و معرفت برای پذیرایی از میهمانان بر مائده این ضیافت چیده شده است.

خداوند همگان را به سفره اش دعوت کرده و زمانی است که جود و سخا از راه رسیده است؛ ماه مجیر و جوشن، ماه شب های عاشقی است؛ لحظات در این ماه ناب و طلایی اند و می توان امضای خدا را برای گذر نار و آتش دوزخ و جهنم گرفت؛ در این ماه می توان توبه کرد از اموراتی که پشیمانی به بار آورده است و خداوند از خزانه مهر و عطوفت خود عطا می کند آن هم با دست دلبازی.

ماه خوب خدا به بندگان خدا رو کرده است و وقتی این ماه به بندگان خدا رو کرده است بدون شک فرصتی برای ترک گناه و طلب بخشش از خدا است که باید قدر دانسته شود و از حوض عطای خدا قدحی برگیریم.
ماهی که هر لحظه اش عبادت و هر ساعتش نکوست و هر نفسش تسبیح خدا محسوب می شود؛ در این لحظات فضای دل از عطرعاشقی پر می شود؛ و ندای ” ولا تقنطو” بر اهل خطاکار می رسد و بر دل زنگار زده شان بانگ می زند که گناه را کنار بزنید و بس است این همه گناه، گناه سدی بر راه عاشقی است.

در این ماه امید به رحمت خدا بسیار باید باشد چرا که الطاف عاشقانه خدا از راه رسیده و ماه خوف و رجا است، ای دل در این ماه اگر خوب بندگی کنی صدها ملک از آسمان برایت می رسد و دنیا بهشت برین می شود این را شک نکن ای دل.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رمضان رمضان1401 ماه رمضان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان