ورود منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زنجیره قطعه سازی خودرو

  • شناسه خبر: 194706
ورود منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زنجیره قطعه سازی خودرو

دیدار مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و مدیر عامل شرکت قطعه سازی کادک به منظور همکاری در تولید و تأمین قطعات خودرو در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان برگزار شد.

خانه » اسلاید شو » ورود منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به زنجیره قطعه سازی خودرو

به گزارش خانه خشتی، روح الله بهرامشاهی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان روز چهارشنبه در دیدار دکتر بهرامی مدیرعامل شرکت تولیدی کادک در تهران با اشاره به بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بم و شرکت کرمان موتور، اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان در حال توسعه است و سرمایه گذاری های مختلفی در آن در حال شکل گیری است.

وی تصریح کرد: کشاورزی در رفسنجان به واسطه کم آبی و کاهش کیفیت خاک دچار چالش شده و تمایل به سرمایه گذاری در بخش صنعتی بیشتر شده است و ما در منطقه ویژه فرصت های خیلی خوبی برای سرمایه گذاری فراهم کرده ایم که سرمایه های در گردش مردم شهرستان به سمت صنعت سوق داده شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به پتانسیل قطعه سازی در منطقه ویژه اشاره داشت و افزود: به دور از موازی کاری، مصمم هستیم در تکمیل چرخه تولید همراه باشیم و با تبادل تجربیات و راهنمایی های لازم در این زمینه ورود خواهیم کرد.

وی با اشاره به ویژگی های منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان از زمین با کیفیت در منطقه یاد کرد و افزود: بحث آب هم از چند حوزه دنبال می شود.

بهرامی مدیرعامل شرکت کادک هم با ابراز خرسندی از این دیدار اظهار داشت: از فروش ۲۰ میلیارد تومانی در سال ۱۳۹۶ به فروش دو هزار میلیارد تومان قطعه در سال جاری رسیده ایم و از زنجیره تأمین با حدود شش، هفت سازنده به ۱۳۰ سازنده در حال حاضر رسیدیم که در کل کشور فعال هستند.

به گفته بهرامی تولید داخل اگرچه مشکلات خودش را دارد اما توجیه اقتصادی دارد. اما او معتقد است اکثر ذهنیت مدیران کشور وارداتی است و حمایت از تولید تنها یک شعار است.

وی بعد مسافت و هزینه انتقال قطعات را به عنوان چالش ذکر کرد و گفت: سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به دلیل بعد مسافت یک مزیت به شمار می رود چون هرچه فاصله کمتر باشد قطعات کمتر آسیب می بینند.

مدیرعامل شرکت کادک تصریح کرد: اساسا ما شریک نمی شویم بلکه شراکت ما تضمین خرید است. ما به عنوان شریک تجاریِ سازنده هستیم و تقریبا در سال های اخیر نگذاشتیم کسی متضرر شود.

وی با استقبال از سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان، افزود: با شناخت پتانسیل منطقه و میزان سرمایه گذاری، که باید مشخص باشد، اوایل سال آینده تیم کیفی و ارزیاب اعزام خواهیم کرد و بر اساس آن در منطقه رفسنجان کار ایجاد می کنیم و بر طبق عدد اعلام شده، مواردی تعریف می کنیم که بتواند شرکت فعال باشد و بچرخد.

شایان ذکر است: شرکت طراحی و مهندسی کادک در ساخت و تأمین قطعات کرمان خودرو در ساخت داخل تأمین قطعات خودروهای تولیدی فعالیت دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان