واکنش امام جمعه رفسنجان به ماجرای عزل فرماندار این شهر؛

نقد مخرب شرعاً و عقلا جایز نیست/ در نوشتن ها خدا را در نظر بگیریم

  • شناسه خبر: 194364
نقد مخرب شرعاً و عقلا جایز نیست/ در نوشتن ها خدا را در نظر بگیریم

 امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه نقد باید منصفانه و خیرخواهانه و در کنارآن پذیرش هم باشد، گفت: در گفتن ها، نوشتن ها و تصمیم گیری ها خدا را در نظر بگیریم و در مرحله بعد مصلحت نظام و جامعه؛ نقد مخرب و تخریب کننده، ریختن آبروی کسی که موجبات کند کردن روند رشد و توسعه را فراهم کند، شرعاً وعقلاً جایز نیست.

خانه » آخرین اخبار » نقد مخرب شرعاً و عقلا جایز نیست/ در نوشتن ها خدا را در نظر بگیریم

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع)، اظهار کرد: آن حضرت در اصول کافی می فرمایند: از ما نیست کسی که از خودش حسابرسی نکند، انسان هر روز باید اعمال و رفتار خودش را محاسبه کند، اگر کار خوبی انجام داده از خداوند بخواهد بر توفیقاتش بیافزاید.

امام جمعه رفسنجان هم چنین با اشاره به سخنان و نصیحت های امام راحل در خصوص محاسبه اعمال، افزود: امام راحل می فرمایند: در روز قیامت قلم ها می آیند شهادت می دهند، رسانه ها می آیند شهادت می دهند، دست ها و چشم ها شهادت می دهند در مقابله این همه شهود، انسان مجرم چه کار می کند! قرآن می گوید بر دهانهایشان مهر می زنیم، دست و پا و جلود حرف می زنند.

وی با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث، گفت: مهمترین هدف بعثت پیامبر، تزکیه نفوس و تعلیم علوم است؛ پیامبران آمدند تا دانش و درس زندگی را به ما یاد بدهد و ما را اصلاح کند.

حجت الاسلام عسکری بیان کرد: ریشه همه گرفتاری ها بشر، اختلافات، ناهنجاری ها سیاسی و اخلاقی، مفاسد مالی و اجتماعی و تربیتی به هوای نفس یا جهالت بر می گردد و پیامبران آمدند ریشه این بدبختی ها را بخشکانند.

خطیب نمازجمعه رفسنجان با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین ، بیان کرد: ناتو مجموعه نظامی است که مدت هاست به طرف شرق نزدیک شوروی پیش روی می کند با این حساب که می خواهیم جلوی امنیت و کشور خود را بگیریم، با این بهانه حمله و جنگ شروع شده است.

وی با تاکید بر اینکه جنگ راه حل نیست، جنگ جز آوارگی ویرانی، قتل و کشتار مردم پیامدی نداشته است، گفت: هشت سال جنگ بر ما تحمیل شد ولی هیچ دستاوردی برای دشمن نداشت، ای کاش اختلافات و رعایت حقوق ملت ها و دولت ها حل می شد.

امام جمعه رفسنجان عنوان کرد: اوکراین بعد از فروپاشی اتحادیه سوسیالیستی شوروی، سومین قدرت اتمی جهان بود مجموعه چرنوبیل در اوکراین یک سال انفجار داشت و کشته داد، بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی در سال ۱۳۷۳ اوکراین با امضای معاهده ای قرار شد سلاح ها را تحویل دهد در مقابلش انگلیس و آمریکا تعهد کردند که از تعهد و تمامیت ارضی اوکراین در مقابل هر گونه تجاوز خارجی حمایت کنند؛ خلع سلاحش کردند و قول دادند کمکش کنند، اوکراین به این تعهد عمل کرد خلع سلاح و به کشور آسیب پذیر تبدیل شد.

وی ادامه داد: آمریکا اعلام کرد که نیروی نظامی به اوکراین اعزام نمی کند، آمریکا در افغانستان ۲۰ سال ماندند در مقابل آنها نتوانستند دوام بیاورند با خواری و خفت از افغانستان خارج شدند، حالا آیا می توانند در مقابل روسیه مبارزه کنند.

حجت الاسلام عسکری خاطر نشان کرد: همه باید مواظب باشیم اینکه می گوییم دشمنان می گویند امکانات هسته ای را کاهش دهید و اینکه می گویند فردا ما هستیم و از شما حمایت می کنیم. اینها دروغ می گویند. این سرنوشت کشورهایی است که به وعده های غرب اعتماد کردند.

وی با اشاره به وقایع اخیر در رفسنجان با بیان اینکه گفته های بنده در این خصوص نه بر اساس وابستگی جناح است و نه زیر علم یک جریان سیاسی هستم، گفت: بنده به هیج عنوان از جایگاه سیاسی این حرف ها را نمی زنم، خط ما خط حضرت امام راحل است، تابع ولایت و امامت هستیم. مطالب ما بر اساس خیرخواهی و مصلحت جامعه و قرآن است.

خطیب نماز جمعه رفسنجان بیان کرد: امروز با مشکلات فراوانی در کشور، استان و شهرستان مواجهه هستیم در مقابل دشمنان داخلی و خارجی و معاندین داخلی که در کمین هستند تا از هر فرصت ممکن علیه انقلابیون و مسلمانان استفاده کنند باید چکار کنیم؟ آیا باید آب به آسیاب دشمن بریزیم؟ آیا باید پازل دشمن را تکمیل کنیم؟ آیا باید در میدان دشمنان مبارزه کنیم؟باید تلاش کنیم مشکلات را حل کنیم! نه اینکه مشکلی بر شهر بیافزاییم.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی شهرستان و بحران آب و زمین های کشاورزی، گفت:  شهرستان باید باید کم کم به سمت صنعتی و معدنی شدن پیش رود و در جهت حمایت از سرمایه گذاری با برقراری امنیت و آرامش سیاسی با همدلی و همکاری حرکت کنیم؛ باید امنیت سرمایه گذار تامین شود و با مصلحت و همکاری مشکلات را حل و فصل کنیم.

امام جمعه رفسنجان با بیان اینکه نقد باید منصفانه و خیرخواهانه و در کنارش پذیرش هم باشد، گفت: در گفتن ها، نوشتن ها و تصمیم گیری ها خدا را در نظر بگیریم و در مرحله بعد مصلحت نظام و جامعه؛ نقد مخرب و تخریب کننده، ریختن آبروی کسی که موجبات کند کردن روند رشد و توسعه را فراهم کند شرعاًوعقلاًجایز نیست.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان حجت الاسلام عسکری خطب های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • پورمیرزایی

    سوال خبرنگار اصلا نقد مخرب نبود ولی بعضی ها خودشون را برتر میدانند!
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان