پایگاه اطلاع رسانی خانه خشتی رفسنجان

اشتغال الویت اصلی شهرستان رفسنجان / با حمایت مجتمع مس ۱۰ هزار شغل در این شهرستان ایجاد می شود

به گزارش خانه خشتی، علی اکبر پورمحمدی فرماندار رفسنجان در نشست خبری اشتغال را الویت اصلی شهرستان رفسنجان برشمرد و گفت: بیکاری سرمنشا بسیاری از آسیب های اجتماعی است، برای ایجاد اشتغال در شهرستان بصورت خرد ، متوسط و کلان برنامه ریزی شده و در این راستا هماهنگی هایی با مجتمع مس سرچشمه رفسنجان انجام و پیش بینی مشغول به کار شدن ۲ هزار نفر در سال آینده شده است.

وی افزود: تحقیقات معدن مس سریدون رفسنجان تقریبا در یک سال آینده به اتمام خواهد رسید، در صدد هستیم نتایج خوبی برای پیشرفت و اشتغالزایی نیروهای شهرستان رفسنجان داشته باشد و امیدوارم در پایان این چهارسال برای ۱۰هزار نفر شغل ایجاد شود .

فرماندار رفسنجان با توجه به اینکه سخت در تلاش هستیم آب شرب شهرستان رفسنجان با حفر چاه در رفسنجان ،انتقال آب از خلیج فارس و تکمیل پروژه تصفیه خانه آب تامین شود، اذعان کرد: با تشکیل کمیته کشاورزی مطالعات لازم را برای حفظ وضعیت موجود در حوزه ی کشاورزی پسته شروع شده، معیشت ۴۰هزار خانواده رفسنجانی وابسته به کشاورزی است .

پور محمدی در پاسخ به سوالی در زمینه ی حمایت نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی از وی جهت انتصابش به عنوان فرماندار رفسنجان بیان کرد: بنده با هیچ کس بده بستان سیاسی نداشتم و اصلا مشتاق نبودم که فرماندار رفسنجان شوم اما به اصرار در جهت حفظ وحدت و انسجام شهرستان در فرمانداری رفسنجان سفت و محکم کار خود را شروع کردم .

پور محمدی اظهارکرد: نیرو های جوان ،متخصص و با برنامه انتخاب کردم و سعی کردم از تمام گرو‌ه ها و جناج ها استفاده کنم زیرا شهرستان متعلق به همه است نه یک خط سیاسی خاص و از ابتدا بیان کردم بدون نگاه سیاسی برای کار به میدان بیایید.

وی تاکید کرد: باید به دنبال سرمایه گذار دوید و امنیت لازم را برای آن تامین کرد و به شخصه با کسی که بخواهد مانع رشد و پیشرفت شهرستان شود برخورد خواهم کرد.

پورمحمدی با اشاره به اینکه دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان تحقیقات خود را در زمینه پیامدهای حضور اتباع در شهرستان رفسنجان شروع کرده است، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر ۷ هزارنفر از افاغنه در مهمانشهر رفسنجان با نظارت ساکن هستند فعلا جا به جایی مهمانشهر رفسنجان در الویت شهرستان نخواهد بود .

فرماندار رفسنجان با اشاره به اینکه پروژه ی کمربند شرقی رفسنجان با اعتبار اولیه هفت میلیار تومان شروع شده است، گفت: ۳۰میلیارد تومان اعتبار کمربند شرقی رفسنجان از درآمد معادن تأمین خواهد شد که ترافیک و آلودگی سطح شهر کاهش یابد.

پور محمدی در پاسخ به خبرنگاری که موضوع انتقال آب از زمین کشاورزی به مجتمع فرهنگی ورزشی ویژه بانوان در شهر رفسنجان را مطرح و آن را خلاف قانون دانست نیز بیان کرد: در ماده ۲۷ قانون به صراحت موضوع انتقال آب تعریف شده و بیش از ۳۰ درصد چاه های موجود در شهرستان این انتقال آب را انجام می دهند، چرا موضوعی که به نفع مردم و شهرستان است و از زمینی که مناسب برای پسته نیست این انتقال انجام شود؟

وی افزود: احترام سرمایه گذار باید حفظ شود، ابایی ندارم مقابل کسی که بخواهد جلوی کار سرمایه گذار را بگیرد، بایستم اما متهم می شوم به اینکه تو طرفدار سرمایه گذار هستی.

فرماندار رفسنجان در خصوص پروژه پیامبر اعظم نیز بیان کرد: درست است که کار ده سال بر زمین مانده است، مالکان و سرمایه گذاران به جمعبندی رسیدند، متراژ اداره اوقاف مشخص و تعیین مکان شده است و رسیدن به نتیجه نهایی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل