م.شجاعی

فیلتری به نام شورای نگهبان

  • شناسه خبر: 19288
فیلتری به نام شورای نگهبان

به گزارش “خانه خشتی” :می گویند ۶۸۶ نامزد ریز و درشت، پشت فیلتری به نام شورای نگهبان مانده بودند تا همچون روزهایی، اجازه عبور بگیرند. می گویند فیلتر شورا که پیشترها دانه درشت ها را (که مثلا آن وقتها بزرگ بودند) اجازه عبور می داد اما این دوره بعضی ریز دانه ها و بعضی درشت […]

خانه » آخرین اخبار » فیلتری به نام شورای نگهبان

به گزارش “خانه خشتی” :می گویند ۶۸۶ نامزد ریز و درشت، پشت فیلتری به نام شورای نگهبان مانده بودند تا همچون روزهایی، اجازه عبور بگیرند. می گویند فیلتر شورا که پیشترها دانه درشت ها را (که مثلا آن وقتها بزرگ بودند) اجازه عبور می داد اما این دوره بعضی ریز دانه ها و بعضی درشت دانه ها را نگه داشته تا دیگر نگویند زورش فقط به ریزه میزه ها می رسد.

می گویند در بین همه نامزدها، حدود ۳۵ چهره سرشناس با سایزهای متوسط و بزرگ خیلی امیدوار بودند تا مجوز عبور بگیرند و باز می گویند که ۳ چهره از این چهره ها که نه بزرگ هستند و نه کوچک ولی اتصال به بعضی جریانات سیاسی درجه احساس تکلیف حزبی آنها را بالا برده، به واقع آمده بودند تا خود را محکی بزنند و فیلتر شورا را هم محکی. می خواستند ببینند از جهت سیاسی کوتوله هستند ( به قول بعضی ها) یا گنده لات سیاسی (باز هم به قول بعضی دیگر). می خواستند ببینند که فیلتر شورا تنظیمش به هم خورده یا نه؟ چرا که هر دانه ی ریز و درشتی به عبور از این فیلتر چشم امید بسته بود. نوجوان ۱۷ ساله و پیرمرد ۸۰ ساله، کم سواد و باسواد، حامی فتنه و مخالف فتنه، انحرافی و غیر انحرافی همه آمده بودند تا ببینند چه می شود؟

اما نه! ظاهراً خبرهای در راه، از کالیبره بودن فیلتر شورا حکایت دارد و بی تعارفی آن با هر دانه  درشت و دانه ریزی. شنیده می شود سه نامزد وابسته به سه جریان سیاسی رد صلاحیت شده اند ولی جالب است که این جمع سه نفره، هم ریز دارد و هم درشت، هم اصولگرا دارد هم حامی فتنه، هم انحرافی دارد و هم غیر انحرافی.

آخر، شورا درست شده برای همین روزهای حساس انتخاب، تا که انقلاب به دست نااهلان نیفتد. خدایی، آنکه در مقابل فتنه موضع نگرفت! آنکه قصد انحراف در مسیر انقلاب را دارد! و آنکه امیدش به بیگانه است! اهلیت ناخدایی کشتی انقلاب را دارد؟

خلاصه اینکه شورا آرد خود را الک کرده و الک خود را هم آویخته و اینک یک امر مانده و آن تمکین از قانون و حضوری دیگر از جنس صبوری. هر سلیقه و دیدگاهی باید قانون را محترم بداند. قانون و قانونمداری، واژگانی است که همه در گفتار بدان پایبند هستند ولی باید نشست و دید تا در رفتار چگونه اند؟

برچسب ها:
خانه خشتی رفسنجان فیلتری به نام شورای نگهبان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • پاوپر

    خیلی خوب بود ممنون
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان