اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به رفسنجان سفر می کنند

  • شناسه خبر: 192554
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به رفسنجان سفر می کنند

 نماینده  مردم رفسنجان و انار در مجلس از سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی از معاونان و وزرا به رفسنجان خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به رفسنجان سفر می کنند

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام حسین جلالی امروز در نشست خبری با موضوع تشریح برنامه های هفته رفسنجان که به مناسبت ۱۸ دیماه «روز رفسنجان» برگزار خواهد شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از برکات شهید سلیمانی که «مرد میدان» نام گرفت، مجلس و این دولت هم در کنار وظایفش، حضور در میدان دارد و این میدان را مکتب حاج قاسم وارد ادبیات مجلس و دولت کرد.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با اشاره به اینکه اولین سفر کمیسیون فرهنگی مجلس از شهرستان کاشمرمشهد آغاز شد، بیان کرد: دومین سفر از چهارمحال بختیار و سومین سفر از اصفهان و چهارمین سفر کمیسیون فرهنگی مجلس هم در روز ۱۸ دیماه “روز رفسنجان” به رفسنجان خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به پایان بزرگداشت سالگرد شهید سلیمانی، کمیسیون فرهنگی مجلس روز جمعه وارد استان شده بعد از زیارت مقبر مطهر شهید سلیمانی شب عازم رفسنجان می شوند.

جلالی تصریح کرد: نمایشگاهی با عنوان«رفسنجان دریک نگاه» با هدف معرفی پتانسیل ها و توانمندی های شهرستان در حوزه های مختلف و تشکیل ۷ کارگروه مختلف اعم از آسیب‌های اجتماعی، میراث فرهنگی و گردشگری، فرهنگی مذهبی، فرهنگی هنری، ورزش و جوانان، فرهنگ ایثار و شهادت و وقف، خیریه و خیران به منظور بررسی مشکلات و تصمیم گیری در حوزه های مذکور، برپا می شود.

نماینده مردم رفسنجان عنوان کرد: برنامه های هفته رفسنجان همزمان با افتتاح نمایشگاه در روز ۱۸دی ماه راس ساعت ۸ صبح با حضور مقامات کشوری؛ حجت‌الاسلام آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، نوباوه، منتظری، خانم لاجوردی، مبلغی، یزدی‌خواه، میرزایی، نیک‌بین و طباطبایی از اعضای این کمیسیون آغاز می شود، ضمن اینکه مقاماتی از استان و شهرستان و هم چنین معاون پارلمانی رئیس جمهور، معاونانی از بنیاد شهید کشور، وزارتخانه‌های صمت، ورزش و جوانان،  گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولانی از استان در این سفر حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نمایشگاه  رفسنجان شناسی در قالب ۲۰ غرفه شامل دستاوردها و ظرفیت های شهرستان در حوزه های مختلف اعم از فرهنگی، ورزشی، هنری و… برپا می شود و تا پایان هفته برای بازدید عموم مردم دایر است، برگزاری کارگروه وقف و آیین تجلیل از خیران و واقفان در سالن فرهیختگان دانشگاه آزاد را از دیگر برنامه های هفته رفسنجان عنوان کرد و گفت: نمایندگان و معاونین ورزا به تفکیک به صورت گروهی عازم شهرستان انار، بخش های صفائیه، بهرمان، کشکوئیه و بخش مرکزی رفسنجان جهت رصد مشکلات و بازدید میدانی از پروژه ها شده بعد از بازدید مصوبات، جمع بندی و امضاء خواهند شد.

جلالی بازدید از خانه حاج‌آقاعلی، مهمانشهر، خیریه خیران گمنام را از برنامه های جانبی عنوان و خاطرنشان کرد: سفر کمیسیون فرهنگی فرصتی مناسب برای معرفی رفسنجان و حل معضلات و مشکلات شهرستان است.

نماینده مردم رفسنجان بیان کرد: پیش بینی ما این است که در سفر کمیسیون فرهنگی به رفسنجان، مجوز پروژه های نیمه تمام ( ۵۰ درصد بالای ساخت) اتخاذ شود هم چنین آثار ثبت نشده را به ثبت برسانیم، رونمایی از تمبر پسته و راه اندازی نمایشگاه دائمی صنعت مس، موزه پسته و اخذ مجوز مجموعه موزه های گنجینه کویر و احداث پارک بازی معارفی کودک و راه اندازی پارک انسان شناسی از دیگر موضوعاتی است که در این سفر در مورد آنها بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

جلالی از دعوت ماهیانه یک مسئول از وزارتخانه‌ها به رفسنجان در آینده خبر داد و گفت: این اقدام در راستای به نتیجه رسیدن مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه شهرستان صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس جلالی نماینده مردم رفسنجان در مجلس رفسنجان شناسی روز رفسنجان سفر هفته رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان