کاندیداها و هوادارانشان به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند

  • شناسه خبر: 19235
کاندیداها و هوادارانشان به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات و هواداران آن ها باید به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و به آن تمکین کنند. به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی اظهار داشت: در هر نظام سیاسی ، مساله نظم وابسته به این است که مرزها رعایت شود و مرز هم یعنی این که […]

خانه » آخرین اخبار » کاندیداها و هوادارانشان به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: کاندیداهای انتخابات و هواداران آن ها باید به نظر شورای نگهبان احترام گذاشته و به آن تمکین کنند.

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام و المسلمین محمود عبداللهی اظهار داشت: در هر نظام سیاسی ، مساله نظم وابسته به این است که مرزها رعایت شود و مرز هم یعنی این که همگان پایبند به حدود قانونی باشند.
وی افزود: طبعاً اگر قانون و مرزهای قانونی رعایت نشود و افراد پایبند به آن ها نباشند دیگر نظامی باقی نمی ماند و این امر بدیهی البته اختصاص به نظام اسلامی هم ندارد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به ویژه کسانی که خود دارای مقام و منصبی هستند و داوطلب شده اند تا در جایگاه ریاست جمهوری، مجری قانون باشند بیش از دیگران باید خود را مقید به قانون مداری و رعایت حریم قانون بدانند.
وی گفت: برای انجام مراحل قانونی انتخابات، ضوابطی مشخص شده که از جمله آن نظارت شورای نگهبان و بررسی صلاحیت هاست و باید توجه داشت که در همه نظام های انتخاباتی، مشابه چنین نهادی وجود دارد.
عبداللهی اضافه کرد: اساساً در آموزه های اسلامی به خصوص قرآن کریم نیز بر رعایت قانون و حدود و مرزهای الهی تاکید ویژه شده و از مردم خواسته شده است تا نسبت به آن تعدی و تجاوزی نداشته باشند.
وی تاکید کرد: در شرایط کنونی ، عموم مردم ، متدینین و علاقه مندان به انقلاب و نظام انتظار دارند که
همه کاندیداها چه کسانی که با صلاحیت آن ها موافقت شده و یا نشده ، به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند.
این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که حضرت امام(ره) تاکید فراوان بر لزوم تمکین نظر شورای نگهبان و حفظ حریم آن را داشتند، گفت: در سال های اول انقلاب بودند کسانی که تا جایی که تشکیلات قانونی مثل شورای نگهبان با نظر آن ها همراه بود، سکوت می کردند، اما همین که مخالفتی می شد، جایگاه های قانونی را نادیده می گرفتند و امام(ره) در برابر این افراد سخت موضع می گرفتند و امروز هم مقام معظم رهبری و همه دلسوزان واقعی نظام این دیدگاه و رویکرد را دارند.
وی در خاتمه با بیان این که حفظ حریم قانون و حدود الهی، مقتضای تقواست، تصریح کرد: آنچه مهم است این که همه کاندیداها همان طور که در روز ثبت نام، شعارشان قانون مداری و حفظ حریم قانون بود، پس از اعلام نظر شورای نگهبان نیز کماکان در عمل قانون مدار باشند و از هواداران خود نیز بخواهند که مراقب باشند تا کاری نکرده و یا حرفی نزنند که خلاف این را ثابت می کند.

منبع:دانا

برچسب ها:
کاندیداها و هوادارانشان به نظر شورای نگهبان احترام بگذارند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان