رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان:

شهید سلیمانی عملگرا ترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است/ اجرای ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان کرمان

  • شناسه خبر: 192116
شهید سلیمانی عملگرا ترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است/ اجرای ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان کرمان

حسین معروفی با تأکید بر اینکه شهید سلیمانی را باید با نظاماتش معرفی کنیم و در حقیقت شهید سلیمانی عملگرا ترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است، گفت: ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان انجام می شود و حدود ۱۰ برنامه قله است و در سطح ملی برگزار می شود.

خانه » آخرین اخبار » شهید سلیمانی عملگرا ترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است/ اجرای ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان کرمان

به گزارش خانه خشتی؛ سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی در محل بیت الزهرا سلام الله علیها با بیان اینکه مکتب حاج قاسم مکتب امامین انقلاب و ملت ایران است، گفت: شهید سلیمانی را باید با اندیشه زیبای او به جامعه معرفی کنیم و تنها به خاطره گویی اکتفا نکنیم؛ خاطره چاشنی کار است بلکه اندیشه زیبا است که عمل زیبا به دنبال دارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: شهید سلیمانی را با فضائلش معرفی کنیم نه با فرماندهی نظامی و سرلشکر بودنش؛ زیرا او معادلات دنیا را به هم زد فرماندهی که در بالاترین رده نظامی بود و بزرگترین عارف قرن شد.

رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان بیان کرد: شهید سلیمانی را باید با نظاماتش معرفی کنیم و باید در دوره های توانمندسازی مدیریتی، آموزش و پرورش و آموزش عالی این موارد قرار گیرد.

وی ابراز کرد: ۳۰ نظامی که ما تعریف کردیم شامل نظام اعتقادی، ولایی، سیاسی، مردم داری، اخلاق، مدیریت، مهدویت، اخلاص،  اقتصادی،  خانواده و غیره است.

شهید سلیمانی عملگرا ترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است

این مقام مسئول افزود: مکتب و‌ مدرسه قطب نما و ستاره است یعنی انسان را راهنمایی می کند و به سعادت می رساند؛ در حقیقت شهید سلیمانی عملگرا ترین شخصیت تراز انقلاب اسلامی است برخی فقط حرف می زنند و کاری برای انقلاب نمی کنند.

سردار معروفی گفت: شهید سلیمانی بر قلوب حاکم است نه بر جسم چه در دوران جنگ ۸ ساله، چه بعد از آن و چه در جبهه مقاومت چون او در دین و اهل بیت و اسلام ذوب بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با تأکید بر اینکه مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی مکتب پاکیزگی، اخلاص، صبر، بصیرت، عشق به خدا، اهل بیت علیه السلام، ولایت و مردم است؛ مکتب حاج قاسم، مکتب صداقت و آبروداری، مکتب خستگی ناپذیری برای اجرای دستورات الهی است و مکتب خود را ندیدن و اسلام و دین و ولایت و مردم را دیدن است؛ این مکتب، مکتب تولید قدرت نرم برای مردم و انقلاب و سپر بلای انقلاب و مردم شدن است، مکتب شهید سلیمانی، مکتب مراقبت زبان و قلم و تحلیل کردن است تا از مسیر حق و صراط مستقیم جدا نشویم.

رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: امسال گستردگی مراسم قابل مقایسه با پارسال نیست؛ ستاد در سطح ملی تشکیل شده محور اصلی سالگرد کرمان و تهران است؛ ۱۶ کارگروه به اضافه ستاد مردمی تشکیل شده است و شعار هم همان شعار سال گذشته «مرد میدان» است.

اجرای ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان کرمان

وی با اشاره به اینکه تمام برنامه های امسال رویکرد مردمی دارند و برنامه ها در شهرستان ها توزیع شده اند، اظهار کرد: در شهر کرمان در سه نقطه گلزار شهدای کرمان، مصلی امام علی علیه السلام  و بیت الزهرا سلام الله علیها  و ۱۴ مسجد اسوه برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه پیش بینی ما برای زائرانی که به کرمان می آیند روزانه، ۱۷ تا ۲۰ هزار نفر اسکان را آماده کردیم که ۹۰ درصد آن حرکات مردمی است، ابراز کرد: ما تابع ستاد ملی کرونا هستیم و اگر اعلام محدودیت شد، جمعیت را محدود می کنیم.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ۱۷۱ برنامه در هفته مقاومت در استان انجام می شود و حدود ۱۰ برنامه قله است و در سطح ملی برگزار می شود، عنوان کرد: قبل از ورود به سالگرد، برنامه هایی اجرایی شده و در دست اجرا است که اهم آنها شامل
نشست سران عشایر سه استان، سالروز زلزله بم با شعار نقش شهید حاج قاسم در زلزله بم، برنامه ۹ دی،  اجرای برنامه ترویج راهیان، یادواره شهید پورجعفری از جمله آن برنامه هاست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: برنامه اصلی ما با دعای کمیل سراسری در گلزار شهدای کرمان آغاز و با دعای ندبه سراسری تمام می شود و در ساعت شهادت در گلزار شهدا برنامه ویژه خواهیم داشت؛ همچنین یادواره شهدای تشییع در گلزار شهدای کرمان برگزار می شود و از تاریخ نهم تا هفدهم دی ماه، هر صبح یک هیات و  بعد از ظهرها برنامه های فرهنگی و هر شب یک هیات در گلزار شهدا برنامه خواهد داشت.

تشریح برنامه های هفته مقاومت در استان کرمان

رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان افزود: در محل بیت الزهرا سلام الله علیها، سخنرانی های مذهبی، نمایشگاه عکس، پویش ختم قرآن و حضور هیات ها و روایتگری را خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در سطح شهرستان ها یادواره دو هزار و دویست شهید را خواهیم داشت، برگزاری گردهمایی بزرگ عشایر در رابر، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم و اجتماع فاطمیون در رفسنجان، یادواره شهید پورجعفری در گلباف و در شهرستان های بم، سیرجان، رفسنجان، زرند، شهربابک، رابر، کهنوج  و جیرفت برنامه هایی در سطح ملی برگزار می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ساماندهی راهنمای زائران که تا بعد از سالگرد ادامه دارد، افزود: از دیگر برنامه های می توان به اجتماع سلیمانی ها در گلزار شهدا هر روز و شب را خواهیم داشت و همچنین پویش ۱۰ هزار ختم قرآن تا پایان هفته مقاومت و برگزاری یادواره خانگی ۲۲۰۰ شهید را داریم.

سردار معروفی ادامه داد: گردهمایی تقریب مذاهب، همایش بین المللی مقاومت در دانشگاه آزاد، گردهمایی فرزندان شهدا در مصلی امام علی علیه السلام، گردهمایی نخبگان و دانشجویان در دانشگاه، گردهمایی یاران حاج قاسم،  اجلاسیه مصلی امام علی(ع) با رونمایی از تالار شهید سلیمانی در هفته مقاومت برگزار خواهد شد.

درخواست داریم در ۱۳ دی ماه شهر کرمان تعطیل رسمی شود

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ابراز کرد: موزه دفاع مقدس بعد از بیست و چند سال نوسازی شده است که در آن  ۳ تالار تعریف شده تالار پیروزی عکس تمام فرماندهان زنده و فرماندهانی که در بین ما نیستند، تالار شهیدان رابطه شهید سلیمانی با شهدا و تالار شهید حاج قاسم که زندگینامه حاج قاسم از کودکی را مرور می کند.

رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان گفت: در ایام سالگر شهادت سپهبد شهید سلیمانی  رزمایش کمک مومنانه با تعداد ۲۵ هزار بسته معیشتی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی، افتتاح ۶۳ پروژه آبرسانی، آزادی ۶۳ زندانی غیرعمد، اعزام تیم های پزشکی طرح شهید رهنمون همزمان در روستاها برای خدمات دهی رایگان، نذر خون،
توزیع جهیزیه با هماهنگی کمیته امداد و سپاه، کلنگ زنی و افتتاح  پروژه های عام المنفعه در همه روستاها به نام شهید سلیمانی انجام خواهد شد.

وی تأکید کرد: در خصوص اقدامات فرهنگی چند موضوع مهم وجود دارد؛ اینکه کرمان باید به عنوان پایتخت مقاومت جهان اسلام باشد که پایه گذاری جبهه مقاومت به دست حاج قاسم بود و دیگر آنکه درخواست داریم در ۱۳ دی ماه شهر کرمان تعطیل رسمی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نهادینه و ثبت هفته مقاومت، توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، سرکشی از  ۵۰۰ خانواده شهدا مدافع حرم، شهدای تشییع و شهدای دفاع مقدس و خانواده های آزادگان و جانبازان از دیگر برنامه های ایام سالگرد شهادت شهید سلیمانی در است.

سه موضوع را از بنگاه های اقتصادی استان نیاز داریم

سردار معروفی ابراز کرد: در نظر داریم تا بتوانیم اجرای برنامه های ورزشی در سطح بین المللی ملی و استانی را انجام دهیم و همچنین مد نظر داریم تا زیرگذر آزادی به نام شهدای تشییع نامگذاری شود و رونمایی از گذرگاه میدان بسیج تا چهارراه پاسداران را انجام دهیم که فضاسازی شهر بنا به نیاز مد نظر ماست که البته با اسراف مخالف هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: راه اندازی ستاد هماهنگی موکب ها را انجام داده ایم که چند استان دیگر هم اعلام آمادگی کردند و ایجاد پیاده راه از گنبد جبلیه تا گلزار شهدا از دیگر اقدامات مد نظر است.

رئیس ستاد دومین سالگرد سپهبد شهید سلیمانی در استان کرمان تأکید کرد: امسال به دلیل آنکه برنامه ها مردمی است، نیاز به بودجه بنگاه های اقتصادی برای اجرای برنامه های سالگرد نداریم؛ اما سه موضوع در حوزه طرح جامع گلزار شهدا کرمان یعنی اسکان موقت پارکینگ و غیره، برای اسکان زائران داخلی و خارجی مطالبه داریم و سومین مطالبه ما راهیان مکتب شهید حاج قاسم است که دانشجو و دانش آموزان مجوز روزانه ۳۰۰۰ نفر را گرفتیم که اینجا باید جریان مکتب در گام دوم انقلاب عملیاتی شود را از بنگاه های اقتصادی نیاز داریم.

وی با اشاره به مطلب فوق تصریح کرد: در این موارد از دولت و بنگاه های اقتصادی، نهادهای انقلابی، واقفین و خیرین توقع داریم کمک کنند و این مطالبه ما است زیرا در کرمان نیاز داریم همه باید دست به دست هم دهیم تا زیر ساخت بزرگی در کرمان ایجاد شود؛ چرا که جدای از بحث مذهبی و اعتقادی با گردشگری مذهبی، این امر بزرگترین آورده اقتصادی برای استان ایجاد می کند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: از همه مردم کرمان خواهش می کنیم این هفته، هفته مقاومت و در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم، بر سر قبر اموات و گلزار شهدای کرمان نیایند تا بتوانیم زائران از سراسر کشور و دنیا را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان