امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

با وحدت و تعامل حوزه و دانشگاه، جامعه به کمال می رسد

  • شناسه خبر: 191907
با  وحدت و تعامل حوزه و دانشگاه، جامعه به کمال می رسد

امام جمعه رفسنجان گفت: اگر سنگر حوزه و دانشگاه با همدیگر تعامل و همگرایی داشته باشند، می توانند خدمات گسترده را به جامعه عرضه کنند.

خانه » آخرین اخبار » با وحدت و تعامل حوزه و دانشگاه، جامعه به کمال می رسد

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و با تبریک روز حمل و نقل، اظهار کرد: ۲۷ آذرماه سالروز شهادت دکتر مفتح به دست گروه فرقان به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است؛ اگر سنگر حوزه و دانشگاه با همدیگر تعامل و همگرایی داشته باشند، می توانند خدمات گسترده را به جامعه عرضه کنند.

امام جمعه رفسنجان افزود: هر کدام از این دو مرکز علمی که عهده دار بسط و توسعه هستند، با دو بال اندیشه و دین می توانند جامعه را به کمال برسانند.

وی بیان کرد: دشمنان  قبل و بعد از انقلاب دنبال این بودند که نگذارند بین حوزه و دانشگاه الفت و همدلی ایجاد شود؛ اگر زمینه اختلاف بین این دو حوزه وجود داشته باشد و یا جلوی توطئه های دشمن گرفته نشود، صدمات جبران ناپذیری به جامعه علمی کشور و دینداران و به روند رشد و تعالی جامعه وارد می شود که با بصیرت تمام باید جلوی توطئه های دشمن را گرفت.

خطیب نماز جمعه رفسنجان با تسلیت شهادت مظلومانه فاطمه الزهرا (س) به جایگاه ارزشی آن حضرت اشاره کرد و گفت: وقتی پیامبر خاتم الانبیاست و همه کمالات انبیاء در او وجود دارد، حضرت امام زمان (عج) خاتم الاوصیاست به طوری که امام زمان (عج) با این جایگاه، در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) می فرمایند” فاطمه الگوی نیکی برای من است”.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به جایگاه مهم حضرت فاطمه زهرا (س) از دیدگاه امام راحل و مظلومیت آن حضرت، خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) آنقدر مظلوم و غریب بود که شبانه تنهایی به دست حضرت علی (ع) به خاک سپرده می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام اصغر عسکری خطبه های نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان